رسولی در مازندران: پس از 3 دوره غیبت، اکثریت کرسی‌ها را بدست می‌آوریم

عضو هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان، در جلسه هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید در شرق مازندران اظهار کرد: ما اصلاح‌طلبان ایران و هواداران دولت تدبیر، در جریان انتخابات 7 اسفند به دنبال آن هستیم که اسباب مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم یعنی به سهم خود به توسعه مشارکت، کمک کنیم.

به گزارش امید،سید حسن رسولی با بیان اینکه کمترین نرخ مشارکت را (حدود 49 درصد) در انتخابات مجلس چهارم داشتیم، افزود: بالاترین ضریب مشاکت را (قریب به 75 درصد) در مجلس ششم داشتیم که دیگر تکرار نشد، ناظرین حوزه‌های ایران به شاخص مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یک متغیر بسیار مهم در پایداری نظام، نگاه می‌کنند.

هدف ما تشکیل مجلسی در شان ملت ایران است

رئیس هیات مدیره بنیاد باران، تصریح کرد: هدف دیگر ما، در راستای کمک به توسعه پایداری نظام، تشکیل مجلس کارآمد و به تعبیر آقای رئیس‌جمهور، تشکیل مجلسی در شان ملت ایران است والبته مثل سایر جریانات سیاسی و بویژه جریان رقیب اصولگرا، به دنبال آن هستیم پس از 3 دوره پیوسته غیبت یا کم‌عملی درعرصه انتخابات، اکثریت کرسی‌ها را در انتخابات مجلس آینده بدست بیاوریم.

رسولی، با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف فوق، اتاق فکر اصلاح‌طلبان در بخش‌های مختلف راهبردهایی را طرح کردیم، گفت: اولین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات فرا رو، حرکت کامل در چارچوب قائم و سیاست‌های مصوب و ارزش‌های نظام اسلامی‌است و بدنبال آن هستیم که تعامل مثبت با برگزار کنندگان انتخابات، دولت آقای روحانی، شورای نگهبان و سلسله مراتب نظارتی انتخابات، داشته باشیم و اصرار داریم جامعه اصلاح‌طلب ایران با اجماع کامل و با لیستی واحد در صحنه انتخاباتی حضور پیدا کنند.

وی با ارائه آماری بیان کرد: در 205 حوزه انتخابیه کشور 105 حوزه، تک نماینده‌ای هستند و با توجه به وضعیت فرهنگ عمومی در ایران، رسیدن به این اهداف کاری بسیار دشوار و نیازمند تجدید مساعی و تشکیل جلساتی مختلف برای رسیدن به زبان و رویکردی واحد است.

تجربه سال‌های 84 و 92 بسیار ارزشمند است

استاندار سابق خراسان در دولت اصلاحات، با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در 10 سال گذشته 2 تجربه کاملا متعارف انتخاباتی را پشت‌سرگذاشته‌اند، افزود: یکی از این تجارب بسیار تلخ بوده و ما به انتخابات سال 84 که در دوره مسئولیت دولت اصلاحات به انجام رسید عملکرد بسیار نامطلوبی داشتیم، هرچند سرجمع آرای اصلاح‌طلبان بیشتر ازسرجمع آرای اصولگرایان بود اما بدلیل غلبه فرهنگ رفتاری منفعت‌طلبانه فردی و غفلت از پرداختن به انسجام تشکیلاتی، ما شکست فاحشی خوردیم.

رسولی اضافه کرد: ما اصلاح‌طلبان در مقابل نسل جوانمان باید اعتراف کنیم که یکی از عوامل سایه انداختن 8 ساله دولت احمدی‌نژاد، رفتار ما اصلاح‌طلبان است و اینکه عدم انسجام و اجماع و کنار نرفتن نامزدهای کوچکتر اصلاح‌طلب به نفع بزرگان این جریان است و اما در سال 92 الگوی موفقی داریم با درس‌گیری از انتخابات ریاست‌جمهوری، با اینکه دولت و مجلس و تریبون‌ها ازدسترس اصلاح‌طلبان خارج بود و زمینه حضور اصلاح‌طلبان درجه یک به ویژه رئیس دولت اصلاحات فراهم نبود و آقای هاشمی رد صلاحیت شد فقط یک نشان اصلاح‌طلب بود و آن نیز یک شخصیت دانشگاهی (دکتر عارف) بود ولی از تجربه تلخ انتخابات 84 تجربه کردیم و با تدابیر اندیشیده شده آقای روحانی برخاسته از هسته مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تفکر اصلاح‌طلبانه اما با رویکرد اصولگرایی وارد صحنه انتخابات شدند تاکنون شخص آقای روحانی از رویکرد اعتدالی و گفتمان اصلاحاتی عبور نکرده است.

وی تصریح کرد: ما در جریان انتخابات سال 92 از کاندیدای اول خود آقای رئیس دولت اصلاحات، کاندیدای دوم آقای هاشمی، کاندیدای سوم آقای عارف عبور کردیم و با نصب‌العین قرار دادن مصالح ملی، مردانه به میدان آمدیم و امروز رئیس‌جمهوری برکشور حکومت می‌کند که ادبیات فاخر او مایه افتخار فرزندان ما در سراسر کشور است.

منافع ملی را به منافع جریان ترجیح می‌دهیم

رسولی با اشاره به اهداف جریان اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جریان انتخابات آینده بنا، براین است از اختلافات و منافع فردی بگذریم و به نفع جریان اصلاحات بیندیشیم و اگر بین منافع ملی و منافع جریانی اصلاح‌طلبان فاصله افتاد مثل انتخابات سال 92، منافع ملی را ترجیح خواهیم داد.

با جدا شدن هاشمی از جریان راست، تعادل در مجلس برقرار شد

رسولی با بیان اینکه در 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس اول و دوم، رقابت طیفی به این صورت حاکم نبود، گفت: در دوره سوم، انتخابات در اختیار نیروهای خط امام بود و در مجلس چهارم بسیاری از نیروهای خط امام آن زمان رد صلاحیت شدند. اما در مجلس پنجم جبران مافات شد و با جدا شدن آقای هاشمی از جریان راست، شرایطی پیش آمد که تعادل در مجلس برقرار شد.

وی افزود: در مجلس ششم جریان سازی اصلی متوجه اصلاحات بود، در مجلس هفتم تکرار مجلس چهارم را داشتیم و اکثر اصلاح‌طلبان رد صلاحیت شدند.

در مجلس هشتم با تابلوی یاران رئیس دولت اصلاحات آمدیم و رد صلاحیت‌های گسترده مانع اصلی ما بود. در مجلس نهم جامعه اصلاح‌طلب به خصوص جوانان، اگرچه دل و دماغی برای حضور در انتخابات نداشتند اما تکرار رهبر اصلاحات ایران و بزرگان اصلاحات معتقد بودند و هستیم حتی در بدترین شرایط از صندوق رای قهر نباید کرد، در صحنه حضور یافتیم و امروز می‌خواهیم منیت‌ها را کنار بگذاریم همه به منافع ملی بیندیشیم و با رفتار قانوانگرایانه، پیروزی سال 92 را در سال 94 تکرار کنیم.

دستاورد توافق هسته‌ای با رهنمودهای رهبر انقلاب بود

رئیس هیات مدیره بنیاد باران، در ادامه با اشاره به دستاورد توافق هسته‌ای بیان کرد: امروز با برقراری تعامل دوباره با جهان با هدایت و رهنمودهای رهبر انقلاب به توافق هسته‌ای که نقطه عزیمت ملت ایران به سمت آینده بهتراست، دست یافتیم.

حلقه دکتر احمدی‌نژاد از موفقیت هسته‌ای به شدت نگرانند

رسولی، با بیان اینکه جریان رقبای ما، بخصوص حلقه دکتر احمدی‌نژاد از موفقیت هسته‌ای به شدت نگرانند، گفت: آنها در آرزوی این بودند که پرونده هسته‌ای ایران به نتیجه نرسد و هنوز هم دارند برای کمتر جلوه دادن این موفقیت تلاش می‌کنند.

وی با گلایه از نحوه عملکرد صدا و سیما در انعکاس دستاورد توافق هسته‌ای افزود: مسجم کنید اگر چنین موفقیتی در زمان دوم ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد (که مذاکرات در حال انجام بود)، حاصل می‌شد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که باید رسانه ملی باشد همین‌گونه به انعکاس این موفقیت می‌پرداخت؟ قطعا اینگونه نیست.

اجماع نامزد هر حوزه برعهده مردم همان حوزه است

وی با بیان اینکه جریان انتخابات مجلس برخلاف انتخابات ریاست‌جمهوری یک پروژه کاملا محلی است، یادآور شد: احدی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب بنا ندارد در حوزه‌های انتخابیه از بالا به پایین مداخله کند ما این تجربه تلخ را پشت‌سر گذاشتیم و مردم هر منطقه به شرایط سیاسی منطقه خود اشراف بیشتری دارند و تصمیمات بهتری برای اجماع نامزد حوزه خود می‌رسند.

افزودن نظر جدید