رسولی:نباید از موضع یک مستأجر با حاکمیت برخورد کنیم

رئیس ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: ما یک جریان ریشه‌دار هستیم که بیش از ۳ دهه در نهادهای انتخاباتی نقش داشته است نباید از موضع یک مستأجر با حاکمیت برخورد کنیم. ما به لحاظ موانع با هیچ کمبودی برخوردار نیستیم اما پایان شب سیه، سپید است.

به گزارش امیدنامه، سید حسن رسولی در دومین نشست شورای عالی  سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با رابطان استانی با بیان این که تجربه شخصی ۳۶ ساله حضور در عرصه انتخابات به من  این باور را داده است که در کشور ما انتخابات از نظر زمان‌بندی یک رویداد پیش‌بینی شده است، گفت: اما از منظر نتیجه و دستاورد معتقدم متاثر از رویدادهای پر شمار از جمله رویدادهایی  غیر مترقبه است.

وی با اشاره به انتخاب سید محمد خاتمی به عنوان رئیس دولت  اصلاحات ادامه  داد: به اتفاق آقایان خاتمی و مرعشی رفتیم ستاد به آفرین را از مالکش اجاره کنیم، گفتند مگر قرار است آقای خاتمی رای بیاورد؟ به خاطر  دارم فروردین تخمین زدند ایشان ۳۰۰ هزار تا یک میلیون رای دارد اما ۷۹/۵٪ درصد ضریب مشارکت انتخابات بود و آقای خاتمی بالاترین رای را آورد. 

رسولی افزود: سال ۸۴ مسئول استان خراسان بودم تا دو هفته قبل از اخد رای، آقای احمدی‌نژاد از آخر اول بود اما ۸ سال کشور را به شیوه خودش اداره کرد. مجلس چهارم با وجود نظارت استصوابی انتخابات سردی را برای مجلس پنجم به وجود آورد؛ جالب است در انتخابات ریاست جمهوری قبل از آن هم رقیب ما پرده اتاق‌هایشان را از قبل انتخاب کرده بود اما علیرغم همه این‌ها ما در مجلس پنجم ۱۳۷ نفر از جنس اصلاح‌طلبان نماینده داشتیم.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه درست است امروز شرایط سخت است اما برخی رخدادها در جامعه ما این امید را می‌دهد که فضا تغییر خواهد کرد، گفت: جمهوریت نظام که تبلور عینی‌اش در انتخاب است و مردم‌سالاری ما در محور انتخابات خودش را نمایان می‌کند نیازمند مشارکت بالایی است. خوش بینانه‌ترین نگاه هم همان ژیزی است که رهبری در گذشته فرمودند اگر کسی نظام را قبول ندارد در انتخابات شرکت کند، این اتفاق فضا را تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تامین منافع بین‌المللی و داخل در گرو مشارکت بالای مردم در انتخابات است؛ زیرا  مشروعیت جمهوری اسلامی ایران با نرخ مشارکت صرف نظر از مبانی نظری‌اش یک رابطه مستقیم دارد.

رسولی افزود: منشور و اخلاق اصلاح‌طلبی می‌گوید باید تلاش حداکثری داشته باشیم، هزینه‌های حداکثری بدهیم و مطالبات حداقلی داشته باشیم چرا که در جامعه امروز ایران بدیل دیگری نداریم.

وی تاکید کرد: بدیل هرچیزی غیر از اصلاحات، در سال ۹۶ و آبان ماه گذشته بحث‌های خیابانی است که هر سه سر باخت است. یعنی نظام، مردم و اصلاحات می‌بازد.

وی با اشاره به صحبت‌های عارف در ابتدای جلسه گفت: خوشحال شدم که ایشان گفتند که قرار است فراکسیون امید گزارشی دهد امیدوارم این فراکسیون یک گزارش  واقع‌بینانه به مردم ارائه دهد، زیرا کم اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت مجلس شورای اسلامی داشتیم.

رسولی ادامه داد: احزابی که ماهیت اصلاح‌طلبی داراند ایجادکننده شورای عالی هستند و به لحاظ ماهیت هم دو سوم دبیران کل  و یک سوم اعضا در این شورا حضور دارند.

وی  یادآور شد: موفقیت‌های چشمگیری در انتخابات گذشته داشتیم. سال ۹۲  با گذشت تاریخی عارف انتخابات را بردیم، در سال ۹۶ هم جریان اصلاحات اساسا کاندیدایی نداشت به دلیل اینکه منافع ملی برای ما مرجع است.

رسولی تأکید کرد:  این گفته‌هایم به دلیل قبول دستاوردهای دولت نیست، معتقدم دولت را به حد کافی تخریب می‌کنند ما دیگر این کار را انجام ندهیم، مردانه مسئولیت بپذیریم به روحانی رأی دادیم و باید بایستیم و با مردم رو راست باشیم.

وی با اشاره به ستاد مرکزی انتخابات شورای عالی اصلاح‌طلبان ادامه داد: ستاد شورای ۱۱ نفره در نظر گرفته است و به عنوان رئیس آن قبول مسئولیت کردم.

رسولی بیان کرد: همچون گذشته بر اساس تنوعات فکری و مشارکت تصمیم‌گیری خواهیم کرد. تجارب قبلی را در نظر داریم از موی سفیدان و انرژی جوانان، زنان و اقوام استفاده خواهیم کرد زیرا معتقدیم باید کادرسازی صورت گیرد.

وی با تاکید بر این که فلسفه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان معنا و مفهومش این است که می‌خواهیم در چارچوب نظام فعالیت اصلاح‌طلبانه کامل داشته باشیم، گفت: تعامل با ارکان نظام با حفظ هویت اصلاح‌طلبان خواهیم داشت.

این عضو  هیات رئیسه شورای عالی اصلاح ‌طلبان ادامه داد: وقتی بپذیریم جمعی کار کنیم و میل و سلیقه شخصی را اعمال نکنیم و هویت جمع مدنظر باشد می‌توانیم اهداف را اجرایی کنیم.

رسولی گفت: کار سنگینی پیش رو داریم ، دستور العمل‌ها باید نهایی شود.

وی تاکید کرد: من طرفدار «طرح سرا» هستم. همان طور که آقای عارف گفت برد، باخت و حذف در انتخابات وجود دارد که ما هر سه را دیدیم. ما یک جریان ریشه‌دار هستیم که بیش از ۳ دهه در نهادهای انتخاباتی نقش داشته است نباید از موضع  یک مستأجر با حاکمیت برخورد کنیم. ما به لحاظ موانع با هیچ کمبودی برخوردار نیستیم اما پایان شب سیه، سپید است.

افزودن نظر جدید