رستاخيز متوقف شد+واکنش درویش

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت : بدنبال بیانیه ای از سازمان سینمایی اکران فیلم رستاخیر پس از یک روز نمایش متوقف شد .

به گزارش امید،غلامرضا فرجی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: در اولین روز اکران فیلم رستاخیر عده ای به دلیل مسائل اعتقادی جلوی وزارت ارشاد تجمع کردند و بعد از پیگیریهای این وزاتخانه و شنیدن خواسته های تجمع کنندگان تصمیم گرفته شد اکران فیلم سینمایی رستاخیر متوقف شود و از فردا شاهد نمایش آن نخواهیم بود .

وی افزود : اکنون هیچ اثری از تجمع و اعتراض جلوی وزارت ارشاد دیده نمی شود .

فیلم رستاخیر به کارگردانی احمد رضا درویش پیش از این با انتقاداتی از سوی مراجع و مداحان روبرو بود و حذف 40 دقیقه از صحنه های این فیلم نیز نتوانست رضایت منتقدان را برای نمایش این فیلم جلب کند .

در همین حال احمدرضا درویش کارگردان این فیلم به ایسنا گفت:فیلم «رستاخیز» قطعا با اسناد و مدارک موجود مسیری را طی کرده است که با نظر علما و مراجع تقلید و قوانین جاری کشور مطابقت دارد و تصمیمی که الان وزارت ارشاد گرفته است، در واقع به مصالح آن وزارتخانه برمی‌گردد که یقینا پاسخگو است.

وی افزود: آنچه من به عنوان کارگردان اثر در جریان هستم، این است که فیلم از مرحله تحقیق ، پروانه ساخت و تولید و ارتباطات جهانی مطابق با نظر مرجعیت ساخته شده است و حتی در مرحله اصلاحات برای اکران عمومی، نمایندگانی از سوی برخی مراجع بزرگوار حضور داشتند و برخی از آنان در پی ساخت چنین فیلمی سازندگان را مورد تشویق قرار دادند و آنان را دعا کردند.

این کارگردان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در حالی فیلم «رستاخیز» از پرده سینماهای کشور پایین کشیده شده است که عاشقان و شیفتگان فرهنگ اهل بیت (ع)، جهان عرب و بسیاری از مشتاقان در انتظار دیدن این اثر هستند، یقینا این تصمیم پرسش‌های فراوانی را در افکار عمومی داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد که امیدوارم مسوولانی که این تصمیم را گرفته‌اند، بتوانند برای این پرسش‌ها، پاسخ‌های قانع‌کننده داشته باشند.

افزودن نظر جدید