رسانه ها درباره بازداشت اعضای جمعیت امام علی(ع) چه نوشتند؟

بازداشت اعضای ارشد جمعیت امام علی(ع) در رسانه ها، بازتاب های مختلفی داشته است.

به گزارش امیدنامه ،برخی رسانه ها با دیدگاه های مختلف به بررسی بازداشت اعضای جمعیت امام علی (ع) پرداختند که در ادامه برخی از آنان را می خوانید:

فارس بدون نام بردن از مدیر عامل این موسسه، با وارد کردن اتهاماتی نسبت به وی نوشت: مشخص شده است که این فرد در پوشش اقدامات عام‌المنفعه با مراکز ضد ایرانی همکاری داشته است.

فارس با متهم نمودن اعضای این جمعیت به «توهین به مقدسات» نوشته است: براساس اطلاعات به دست آمده عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته اند. این در حالی است که دو نفر دیگر از اعضای این موسسه نیز بازداشت شده اند.

تسنیم دیگر رسانه اصولگرا است که با انتشار مطلبی تحت عنوان یافته های خبرنگار خود از یک منبع آگاه نوشت:

فردی به نام  ش. م  در سال‌های اخیر با تشکیل مؤسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکارعمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء‌استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه فرهنگی - اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند.

تسنیم در بخش دیگری از مطلب خود، اتهاماتی را متوجه موسس این سازمان مردم نهاد کرده و نوشته است: این فرد همراه با عوامل خود،‌ در طول سال‌های فعالیت مؤسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد‌ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران  اقدامات گسترده‌ای را علیه جامعه‌ی ایرانی رقم زده است.

این رسانه اصولگرا درپایان اتهاماتی را نیز متوجه دیگر اعضای جمعیت امام علی(ع) کرده است: همچنین عناصر اصلی این مؤسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضددینی  با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته و به ‌ترویج ابتذال درون‌گروهی پرداخته‌اند.

انصاف نیوز دیگر رسانه ای است که در این باره مطلبی را منتشر کرده است که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید:  یک عضو روابط عمومی جمعیت امام علی، عصر دوشنبه درباره‌ی این ماجرا به انصاف نیوز گفت: «به داخل دفتر ریختند و همه‌ی مدارک را با خود بردند. در آن را هم باز گذاشتند و در حقیقت مدرکی دیگر در دفتر  نیست و خالی است. بر روی برگه‌ای که برای بازداشت نشان دادند، مربوط به قرارگاه ثارالله بوده است. وکیلی را انتخاب کردیم، امروز هم با ما آمدند که در بخش بازپرسی در تفهیم اتهام حضور داشته باشند، اما گفتند وکیل باید از لیست ماده ۴۸ انتخاب شود. گرفتن هر وکیلی برای متهمین مجاز نیست؛ شارمین میمندی نژاد در منزل بازداشت شده و حکم ورود به منزل را از طرف این قرارگاه داشتند و دو اتهام توهین به مقامات درباره‌ی آنها مطرح بود.».

وی در خصوص بازداشت دیگر اعضای این سازمان مردم نهاد می گوید:   از آقای کی منش می‌خواهند تا به نامزدش زنگ بزند تا او را هم بازداشت کنند، بعد از این فرایند هر دو نفر یعنی آقای کی‌منش و خانم افرازه دستگیر می‌شوند؛ آقای میمندی را به دفتر جمعیت می‌برند. کلیه مدارک موجود در دفتر جمعیت مثل  اسناد مالی، سرورها، کامپیوتر و لپ تاپ‌ها و زونکن‌های مالی و نامه‌نگاری‌های اداری را جمع‌آوری می‌کنند.

انصاف نیور در مطلب دیگری به نقل از محمدجواد حق شناس نوشته است:

جمعیت امام علی افراد زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است، جمعیت در حوزه‌ی فعالیت‌های اجتماعی هم کار خود را به درستی و با انگیزه‌ی بالایی پیگیر بوده است. برای ما هم این پرسش به وجود آمده  که علت این دستگیری چه بوده است؟ چرا این فرصت برای اهالی رسانه فراهم نمی‌کنند تا درباره‌ی علت این دستگیری توضیح دهند. به هر حال برای افکار عمومی این پرسش مطرح می‌شود. دلایل این نوع برخوردها باید روشن باشد و جامعه باید بتواند اطلاع دقیقی از چگونگی این روند داشته باشد و به سمع و نظر مردم برساند.

حق شناس ادامه داد: یکی از وظایف شورای شهر در حوزه‌ی سمن‌ها است، به نوعی پوشش این مسائل است. وقتی موضوع بازداشت است، این وظیفه‌ی مقامات قضایی است تا پاسخ بدهند. به نظر من باید خود را نسبت به افکار عمومی متعهد بدانند و پاسخ دقیقی به رسانه‌ها بدهند. شورا می‌تواند پرسشی از دستگاه قضایی در این باره مطرح کند؛ لزوما دستگاه قضایی خود را موظف به پاسخگویی به شورا نمی‌داند. با توجه به حساسیت امر از کنار ماجرا نمی‌توان گذشت؛ جامعه از این برخوردها نگران می‌شود؛ وقتی شفافیت نباشد این نگرانی بیشتر خواهد شد. جامعه به آرامش نیاز دارد. اگر می‌توان گره‌ای را از  با انگشتان دست باز کرد چرا با دندان؟

 

امتداد، ارگان رسانه ای حزب اتحاد ملت نیز در به نقل از یکی از اعضای روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) نوشته است: آقای میمندی نژاد با اتهاماتی نظیر توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی روبه رو شده و آقای کی منش و خانم افرازه نیز با اتهام اقدام علیه امنیت ملی مواجه هستند. نیروهای امنیتی به منزل این افراد وارد شدند. پس از بازداشت آقای کی منش از او درخواست کردند که نامزدش را نیز به منزل خود بکشاند تا او را هم بازداشت کنند. منزل این افراد از سوی ماموران به طور کامل بازرسی شد و کلیه لوزام الکترونیکی نظیر لپ تاپ، موبایل و ... را با خود بردند.

افزودن نظر جدید