رحیم صفوی: ایران درحال عبور از یک پیچ تاریخی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکایی ها با توجه به آگاه بودن از قدرت ما در منطقه و همچنین نفوذ و تاثیرگذاری ایران چاره ای جز پذیرش توافق در مذاکرات نخواهد داشت.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، رحیم صفوی عصر روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه و سالگرد شهدای هفتم تیر در جمع مردم مسجد امام سجاد (ع) کرج اظهار کرد: مسائل منطقه و تغییر و تحولات منطقه و همچنین بین المللی، نشان می‌دهد ایران در حال عبور از یک پیچ تاریخی قرار گرفته است.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها با توجه به آگاه بودن از قدرت ما در منطقه و همچنین نفوذ و تاثیرگذاری ایران چاره‌ای جز پذیرش توافق در مذاکرات نخواهد داشت.

 

صفوی گفت: با وجود ناآرامی‌های جنوب آسیا که به دست مثلث شیطانی غرب‌، اروپایی‌ها و برخی کشورهای عربی شکل گرفته با تدبیر مقام معظم رهبری که به رهبر همه مسلمانان کشورهای منطقه نیز تبدیل شده است، امیدواریم تمامی اتفاقات به نفع و مصلحت ایران اسلامی و در جهت افزایش وزن سیاسی ما رخ دهد.

 

صفوی ادامه داد: البته هوشمندی جوانان و ملت ایران و حمایت از رهبری و حضور در راهپیمایی روز قدس می‌تواند ضمن نشان دادن وحدت مردم ، به دشمنان بار دیگر نشان دهد ایران و ایرانی همواره در صحنه‌ها حاضر است و مدافع مظلومان خواهد بود.

 

دستیار ویژه و مشاور ارشد مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برخی کشورها به نیابت از آمریکا جنگ سختی را علیه کشورهای جنوب آسیا راه اندازی کرده‌اند، گفت: مثلث شیطانی غرب، اروپا و صهیونیسم با همکاری برخی کشورهای عربی و غیر عربی از پنج سال پیش تا به امروز جنگ نیابتی را در منطقه راه انداخته‌اند که هدف آنها تضعیف کشورهای مسلمان و در نتیجه امنیت اسراییل است.

 

وی بیان کرد: غربی‌ها از به راه انداختن این جنگ‌ها که از سوریه آغاز و امروز در یمن دنبال می‌شود، اهدافی دارند که در تلاش برای محقق کردن آنها گام بر می دارند.

 

صفوی یادآورشد: از بین بردن توان انسانی و اقتصادی کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، فلسطین، بحرین، یمن و ...که محور مقاومت در منطقه هستند، می‌تواند یکی از اهداف مهم آمریکا باشد که این موضوعات در نتیجه به تامین بیشتر امنیت اسراییل منجر خواهد شد.

 

مشاور ارشد فرمانده کل قوا افزود: تجزیه برخی کشورها از جمله عراق می‌تواند گام بعدی در رسیدن به اهداف غربی‌ها باشد، غربی‌ها با ایجاد گروه‌های تروریستی از جمله داعش تلاش می‌کنند با ایجاد رعب و وحشت ضمن بیرون راندن مردم عراق، این کشور را به سه قسمت سنی نشین، کرد نشین و شیعه نشین تبدیل کند.

 

صفوی افزود: جلوگیری از روند رو به رشد بیداری اسلامی در کشورهای منطقه یکی دیگر از اهداف آمریکا است، آمریکا و هم پیمانانش دوست ندارند موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گسترش یابد به همین دلیل سعی در کنترل این موضوع دارند.

 

صفوی تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف غربی ها از ایجاد ناآرامی‌ها فروش سلاح است، هر یک از بمب‌هایی که امروز بر سر مردم یمن فرود می‌آید قیمتی بالغ بر پنج میلیون دلار دارد که این موضوع سود سرشاری را به جیب غربی‌ها سرازیر می‌کند.

 

صفوی تاکید کرد: آمریکا و غربی‌ها در پنج سال گذشته با ناآرام کردن منطقه و برخی کشورها بیش از یکصد میلیارد دلار سلاح فروخته اند.

 

وی گفت: برخی بارها در کوچه و خیابان و دانشگاه می‌پرسند ایران برای چه باید به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه و یمن کمک کند، این دوستان بدانند اگر ما از برخی کشورهای منطقه حمایت نداشته باشیم بایستی با تروریست‌ها و زورگویان در مرزهای خودمان بجنگیم.

 

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به موضوع مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره ای کرد و گفت: به خاطر قدرتی که ایران در منطقه دارد و به خاطر تاثیرگذاری عمیقی که در منطقه داریم امریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تسلیم خواهند شد و یقین بدانید پیروزی آن ملت ایران خواهد بود.

 

وی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و یارانش در هفتم تیرماه گفت: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی بود که نبوغ فکری، قدرت مدیریت و صفات برجسته اخلاقی از او یک انسان متعالی و در تراز انسان قرآنی ساخته بود.

 

وی با بیان این که ما درباره شهدا کم کار کرده‌ایم، یادآورشد: اعتقاد دارم ما در این خصوص دچار غفلت شده ایم و امیدوارم جوانان ما با مطالعه کتب شهید بهشتی با ویژگی‌های او آشنا شوند.

 

صفوی در پایان گفت: شهید بهشتی در کنار آن که یک مجتهد جامع نگر بود، سیاست، اقتصاد و تاریخ غرب نیز را نیز به خوبی می‌دانست و این موضوعات از او یک انسان کامل ساخته بود.

 

افزودن نظر جدید