راه اندازی پویشی ملی برای تهیه تبلت دانش آموزی/۳.۲ میلیون دانش آموز ابزار هوشمند ندارند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سه میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز را به تفکیک منطقه و مدرسه شناسایی کردیم که به دلیل نداشتن دستگاه هوشمند و عدم دسترسی به گوشی و تبلت امکان استفاده از آموزش های مجازی را نداشتند گفت: هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است اما یک تبلت دانش آموزی با ۱.۵ میلیون تومان هزینه می تواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد.

به گزارش اميدنامه به نقل از ايسنا، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه جلسه شورای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته روز یکشنبه با محوریت موضوع کاهش شکاف فاصله برخوداری از فضای مجازی برگزار شد اظهار کرد: نماینده بانک ها، شرکت های پتروشیمی، شرکت های بازرگانی، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند و میزبان کمیته امداد بودند.

وی افزود: این موضوع که با هر تبلت می توانیم یک مدرسه برای دانش آموزان بسازیم در این جلسه مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  تعداد دانش آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند و از بین آنها آن دسته که عدم دسترسی به ابزار هوشمند و امکان استفاده از فضای فناوری را برای تداوم جریان آموزش ندارند به تفکیک همه استان ها و مناطق احصا و در این جلسه ارائه کردیم گفت: پیشنهاداتی را مطرح کردیم و امیدواریم به سرانجام خوبی برسد.

حکیم زاده ادامه داد: این امری ملی است. در عین حال که کرونا یک تهدید است اما از سوی دیگر فرصت هایی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه به همه کسانی که علاقه مندند در امر ادامه تحصیل کودکان مساعدت داشته باشند می توانند با صرف هزینه های بسیار کمتر از ساخت یک مدرسه، با خرید یک تبلت به نوعی مدرسه را در دست دانش آموز بگذارند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: این نگرانی جدی وجود دارد که اگر این اتفاق نیفتد ممکن است تعدادی از دانش آموزان که به این امکانات دسترسی ندارند و محروم هستند به جمعیت بازماندگان از تحصیل افزوده شوند که اینها عمدتا در مناطق محروم هستند و امید است دستگاه ها و سازمان ها با احساس مسئولیت اجتماعی در رابطه با این امر ملی مشارکت داشته باشند. 

حکیم زاده ادامه داد: جلسه روز گذشته جلسه خوبی بود و قرار است تا آخر هفته آینده نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه به صورت دقیق به آموزش و پرورش ارائه شود.

وی درباره راه اندازی این پویش ملی گفت: امیدواریم این پویش ملی که دیروز استارتش خورده سراسری بشود و ما شاهد مشارکت جدی دستگاه ها و شرکت های تجاری باشیم. هزینه ساخت یک مدرسه زیاد است اما یک تبلت دانش آموزی با یک و نیم میلیون تومان هزینه میتواند آموزش با کیفیت را در اختیار یک دانش آموز محروم قرار دهد و او را به مدرسه برگرداند. حتی کمک های خرد مردمی می تواند بسیار موثر باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سه میلیون و ۲۲۵ هزار دانش آموز را به تفکیک منطقه و مدرسه شناسایی کردیم که به دلیل نداشتن دستگاه هوشمند و عدم دسترسی به گوشی و تبلت  امکان استفاده از آموزش های مجازی  را نداشتند که اگر تامین شود تحول بزرگی در نظام آموزشی اتفاق می افتد اظهار کرد: علاوه بر این دانش آموزان اتباع هم هستند که به این آمار اضافه می شوند و امیدوارم کمیسیاریای عالی پناهندگان نقش خودش را ایفا کند و شرایط این دانش آموزان را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

 

افزودن نظر جدید