در تماس تلفنی با نخست وزیر پاکستان:

رئیس جمهور خواستار آزادی فوری "پنج" سرباز ایرانی شد

رییس جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان خواستار اقدام جدی و فوری این کشور برای دستگیری تروریست ها و آزادی فوری پنج سرباز ایرانی شد.

به گزارش امید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در تماس تلفنی با نواز شریف نخست وزیر پاکستان درباره مرزبانان به گروگان گرفته شده کشورمان گفت و گو کرد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه بیش از یک ماه است که 5 نفر از مرزبانان ایرانی در منطقه مرزی ایران و پاکستان توسط گروهک تروریستی ربوده و به داخل خاک پاکستان منتقل شده اند و اخیراً گزارشات ضد و نقیضی نسبت به یک نفر از آنها منتشر شده است، گفت: با وجود اقدمات دوجانبه و پیگیری های ممتد جمهوری اسلامی ایران و تشکیل کمیسیون مشترک مرزی میان مسوولان استان سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان و تلاش های مشترک انجام گرفته، انتظار داشتیم که بعد از تشکیل این کمیسیون، اقدام جدی از سوی مقامات پاکستانی برای آزادسازی گروگان های ایرانی صورت پذیرد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه اینگونه حوادث تاثیر منفی در افکار عمومی ملت ایران نسبت به دولت پاکستان دارد، افزود: ما می خواهیم دو کشور و دو دولت همکاری بسیار گسترده ای برای مبارزه با تروریسم در منطقه داشته باشند و در این راستا آماده هرگونه همکاری در هر سطحی با دولت پاکستان برای تامین امنیت در مرزهای دو کشور هستیم.

وی ادامه داد: معتقدم اقدامات مشترک دو کشور علیه تروریست ها می تواند اثرات مثبتی بر افکار عمومی دو ملت بگذارد.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان و در هیچ زمانی اجازه نداده و نخواهد داد تا تروریست ها و افراد شرور از خاک ایران علیه پاکستان استفاده کنند، به اقدامات گروه های تروریستی در ماههای گذشته از خاک پاکستان علیه ایران اشاره و خاطر نشان کرد: مسلماً این تروریست ها به دنبال تخریب روابط دو کشور اسلامی و همسایه در منطقه هستند و ما امیدواریم که در این راستا شاهد اقدامی فوری و عملی از سوی دولت پاکستان باشیم و منتظر شنیدن خبرهای خوبی در این رابطه هستیم.

رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی مشترک دو کشور دیگر شاهد تکرار این گونه حوادث تلخ در منطقه نباشیم.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دو کشور مهم در مسائل منطقه ای و بین المللی هستند، گفت: به همین دلیل رایزنی های مقامات بلندپایه دو کشور نه تنها در جهت توسعه روابط بلکه در راستای صلح و امنیت منطقه، اهمیت فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه ما همواره پاکستان را دوست نزدیک خود دانسته و در سیاست های کلان خود همواره توسعه امنیت و امنیت توسعه را مد نظر قرار داده ایم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان پاکستانی امن، توسعه یافته و با ثبات است.

 

** دولت پاکستان از تلاش برای آزادی مرزبانان فروگذار نخواهد کرد

نخست وزیر پاکستان هم در این گفت و گوی تلفنی تاکید کرد: اطمینان می دهم دولت پاکستان برای آزادی مرزبانان ایرانی از هیچ تلاش و اقدامی فروگذار نخواهد کرد

نواز شریف ضمن تبریک نوروز به دولت و ملت ایران گفت: پاکستان اهمیت ویژه ای برای روابط برادرانه خود با جمهوری اسلامی ایران که بر اساس مشترکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی بنا شده، قائل است.

نخست وزیر پاکستان با تاکید بر اینکه این کشور اقدام تروریست ها را عملی پلید می داند که توسط دشمنان دو کشور برای ضربه زدن به روابط ایران و پاکستان انجام گرفته، گفت: دولت پاکستان برای برقراری امنیت در مرزهای دو کشور تعهد قوی و جدی داشته و ما هرگز اجازه نمی دهیم تروریست ها از خاک پاکستان برای ضربه زدن به ایران استفاده کنند.

نواز شریف افزود: دولت پاکستان از هیچ تلاشی برای آزادی افراد ربوده شده ایرانی فروگذار نمی کند چرا که این مساله از اهمیت فوق العاده ای برای ما برخوردار است و در این راستا کاملاً آماده ایم تا بر تلاش های خود بیافزاییم و اجازه ندهیم که دشمنان مشترک دو کشور به روابط برادرانه ما ضربه بزنند.

وی با بیان اینکه تروریست ها تهدیدی هستند که پاکستان همواره با آن مواجه بوده و با آن مقابله خواهد کرد، گفت: اطمینان می دهم که دولت پاکستان همه اقدامات و همکاری ها را در این زمینه انجام خواهد داد.

افزودن نظر جدید