دکتر عارف مطرح کرد: لزوم پایبندی اعضای «لیست امید»‌ به تعهدها

برگزیده نخست مردم تهران در مجلس دهم گفت: در بحث ریاست مجلس وارد رقابتی شدیم اما تاکید داریم و امیدواریم که مبنای این رقابت، اخلاق و اخلاقیات باشد.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا،دکترمحمدرضا عارف  با تاکید بر لزوم حفظ شئون اخلاقی در رقابت‌های سیاسی، اعلام کرد: درحال حاضر رقابتی میان دو جناح برای تشکیل فراکسیون و مسائل دیگر در مجلس دهم به‌وجود آمده و ما تلاش می‌کنیم در فضایی اخلاقی این رقابت را مدیریت کنیم.

او گفت: برای ما بسیار مهم و حائز اهمیت است که در رقابتی برای تلاش و فعالیت بیشتر شرکت کنیم، نه این‌که احیاناً به‌دنبال حذف فرد یا گروهی اقدام کنیم.

هدف اصلی «فراکسیون امید»؛ ایجاد انسجام حداکثری در مجلس دهم

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با تاکید بر لزوم حفظ همدلی در میان اعضای «فراکسیون امید» خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما ایجاد انسجام در مجلس دهم است، تا بتوانیم با همدلی برنامه‌های مشترکی را که هردو فراکسیون در دستور کار دارند، با اولویت‌بخشیدن به مسائل اقتصادی و اجتماعی به انجام برسانیم.

مدیریت مجلس با همکاری هردو فراکسیون

عارف تصریح کرد: نگاه اصلاح‌طلبان و «فراکسیون امید»، بر پایه تعامل حداکثری در مجلس است و امیدواریم بتوانیم مدیریت مجلس دهم را با همکاری فراکسیون‌های مختلف و باتوجه به شایستگی‌ها و ویژگی‌های شخصی و توانایی‌های افراد دنبال کنیم.

اخلاق؛ مبنای «فراکسیون امید» برای رقابت سیاسی

رئیس «فراکسیون امید» در مجلس دهم با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق در عمل سیاسی، گفت: در بحث ریاست مجلس وارد رقابتی شدیم اما تاکید داریم و امیدواریم که مبنای این رقابت، اخلاق و اخلاقیات باشد.

او همچنین در واکنش به تغییر مواضع برخی از برگزیدگان «لیست امید» پس از ورود به مجلس، اعلام کرد: امیدواریم دوستانی که به دلیل حضور در «لیست امید» موفق به ورود به مجلس شدند، به تعهدات‌شان پایبند باشند. البته که ما هیچ اهرم کنترلی در اختیار نداریم و تنها میزان و ملاک ما، همان اخلاق است.

لزوم پایبندی اعضای «لیست امید»‌ به تعهدها

برگزیده نخست مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: به هر حال، گروهی از فعالان سیاسی تحت یک لیست انتخاباتی و یک گفتمان مشخص واحد وارد رقابت شده‌اند و به مردم در چارچوب این لیست، وعده‌هایی داده‌اند و مردم نیز از این گفتمان مطالبه‌هایی دارند که ما خودمان را نسبت به آن متعهد می‌دانیم. بنابر این هنگامی می‌توانیم این وعده‌ها را عملی کنیم و مطالبه‌ها را پاسخگو باشیم که تمامی عزیزانی که با «لیست امید» رای آورده‌اند، در کنار ما بمانند تا بتوانیم در مجلس تاثیرگذار باشیم و برنامه‌های خودمان را دنبال کنیم.

عارف با ابراز امیدواری از تحقق وعده‌هایی که در چارچوب گفتمان امید مطرح شده، تصریح کرد: امیدواریم علاوه بر این‌که همه این عزیزان در «لیست امید» می‌مانند، حتی به تعداد اعضای این لیست اضافه شود و عده‌ای که بیرون از لیست بودند نیز به ما بپیوندند.

افزودن نظر جدید