دکتر عارف در همایش اصلاح طلبان رشت: رقیب از نتیجه انتخابات تهران عبرت بگیرد و به دنبال اتهام زنی نباشند

منتخب اول مردم تهران با بیان اینکه اخلاق در دولت گذشته از جامعه رخت بربسته بود، گفت: رقیب از نتیجه انتخابات تهران عبرت بگیرد و به دنبال اتهام زنی نباشند.

به گزارش امیدنامه، محمدرضا عارف روز يكشنبه در گردهمايي حاميان اميد كه در سالن تختي ورزشگاه شهيد عضدي رشت برگزار شد، اظهار داشت: اگر اكثريت مجلس را به دست آوريم، تنها برنامه ما پاسخگويي به مطالبات شما مردم است.
وي راهبرد كلي را تحقق مشاركت حداكثري و تامين منافع و مصالح ملي ذكر و اضافه كرد: در راهبرد خود مجلسي مي خواهيم كه علاوه بر راس امور بودن، پاسخگو و در برگيرنده متخصصان و متعهدان و نماد مردم سالاري ديني و عصاره ملت باشد.
عارف اميد و آرامش در جامعه را يك ضرورت خواند و افزود: در عين حال، مبناي فعاليت هاي سياسي و حكومتي بايد بر اخلاق و عقلانيت استوار باشد.
وي ادامه داد: به رقيبان هم توصيه كرديم در نظام الهي، راهي جز بر مبناي اخلاق نيست و بر اين باوريم كه براي رسيدن به هدف، به هيچ وجه نبايد از ارزش و اخلاق عدول كنيم و اخلاق مداري را مبناي حركت خود قرار داده ايم.
عارف با طرح اين سئوال كه چرا رقباي ما از اين فضا درس نمي گيرند، بيان كرد: چرا نمي آييم با همبستگي، هدف هاي سياسي را در يك فضاي رقابتي دنبال كنيم؛ اصل رقابت خوب است تخريب براي چه؟ تهمت براي چه؟ چرا فرزندان متدين انقلاب را به بي ديني متهم و بر چسب ناجوانمردانه مي زنيم؟
وي ادامه داد: مردم ما با آگاهي و شعور بالاي خود، پاي صندوق هاي راي مي روند و به گفتمان اعتدال راي خواهند داد.
عارف افزود: ما هيچ وقت پاسخ بد اخلاقي ها را نداديم، چراكه وقت اين كارها را نداريم، ما به دنبال اصول و راهبردهاي خود هستيم و اتكاي ما بعد از خدا، به مردم است.
وي با تاكيد بر اين مطلب كه مبناي ما وحدت در درون اصلاحات است، اين امر را اولويت مهم توصيف و خاطرنشان كرد: همه ما زير چتر واحد اصلاحات قرار گرفته ايم و در عين حال، با جريان اعتدالي همگرا هستيم و اولويت ما نيز منافع ملي است.
وي پيام 24 خرداد را حاكميت اخلاق، عقلانيت و گذشتن از منافع فردي ذكر و اضافه كرد: ما هيچ وقت فراتر از منافع ملي كار نكرديم و همواره در راستاي تعهد به ارزش هاي انقلاب و ميثاق با شهدا عمل كرده ايم و مردم مي خواستند اين مسير را ادامه دهيم و محكم تر از قبل هم ادامه دهيم. 
عارف اظهار كرد: ملت ايران در هفتم اسفندماه، گام محكمي برداشت و اين گام را در دهم ارديبهشت تكميل خواهد كرد.
رئيس شوراي سياستگزاري اصلاح طلبان افزود: ما در پاسخگويي به مطالبات مردم، ظرفيت سازي خواهيم كرد و جريان هاي سياسي نبايد از موقعيت خود سوءاستفاده كنند، بايد مردم در فضاي رقابتي حرف خود را بزنند و نگاه همه به صندوق آراء باشد. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت هاي انتخاباتي بيان كرد: ما هيچگاه بد اخلاقي و عبور از ارزش ها و خط قرمز را از ناحيه اصلاحات نديديم؛ چه كسي به خود حق مي دهد به اين جوانان برچسب بزند؟
وي گفت: نتيجه انتخابات در تهران روشن بود؛ مردم براي اولين بار در تهران به يك ليست كامل راي دادند و اين، نگاه مردم به گفتماني بود كه برآمده از انقلاب است. 
وي ادامه داد: مردم پاسدار ارزش ها هستند و از رقيبان هم خواهش مي كنم در اين چند روزي كه از انتخابات باقي مانده، اين موضوع را رعايت كنند.
عارف با اشاره به سفر چند روز اخير خود به استان هاي كشور بيان كرد :متاسفانه در همه استان ها از بداخلاقي ها در انتخابات گلايه داشتند، تا كي و براي چه اين بداخلاقي ها بايد انجام شود؟ 
وي با تاكيد بر اين مطلب كه همبستگي و همدلي بايد شعار همه ما باشد، گفت: ما در مجلس با همه رقبا شراكت مي كنيم، ما يك نظام و يك رهبر داريم، مجلس دهم همگام با مردم و دولت است و با اختيارات قانوني نظارتي و براي پيشبرد امور، كار را انجام مي دهد نه آنكه مچ گيري كند. 
عارف افزود: ما نياز به تك تك آراي مردم داريم، چراكه هر رأي براي ما ارزش دارد و خواهش مي كنم به عنوان عضو كوچك اين ملت، تخريب كنار گذاشته شود و به عنوان وظيفه ملي، در پاي صندوق هاي رأي حضور يابيد تا حماسه سياسي در دهم ارديبهشت ماه تكميل شود. 
وي همچنين از مردم شهرهاي رشت و رودبار خواست در ساعت هاي اوليه شروع رأي گيري، در پاي صندوق هاي اخذ رأي حاضر شوند.
عارف اولويت كشور و مجلس دهم را مسائل اقتصادي، معيشتي، كنترل تورم، اشتغال و رونق اقتصادي ذكر كرد و از نمايندگان مجلس دهم نيز خواست به جاي اينكه هر نماينده دنبال رفع مشكلات حوزه انتخابيه خود باشد، مجمع نمايندگان استان را مورد حمايت قرار دهد چراكه با اين راه، اولويت ها به صورت متمركز شناسايي مي شود. 
عارف همچنين با گراميداشت روزهاي پرفضيلت ماه رجب و يادآوري سالروز شكست حمله نظامي آمريكا در طبس ، اين روز را افتخار ملي كشور اعلام كرد. 
وي در خاتمه سخنانش از اينكه دو بار و در كمتر از يك سال، توفيق حضور در گيلان را يافته، ابراز خرسندي و خاطرنشان كرد: گيلان مهد صبر، شجاعت و ايمان و مهد تمدن اصلاحات و آرمان هاي انقلاب و محل ظهور بزرگمردان عرصه سياست، علم و فرهنگ است.

افزودن نظر جدید