دکتر عارف :نظر مساعد شورای مرکزی فراکسیون امید نسبت به وزرای پیشنهادی/توقع نداریم جریانات تندرو از یک فرد برجسته دانشگاهی حمایت کنند

رئیس فراکسیون امید گفت: توقع نداریم که جریان‌های تندرو از یک فرد برجسته دانشگاهی همچون دکتر آشتیانی حمایت کنند.

به گزارش امیدنامه، دکتر محمدرضا عارف در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص نظر  فراکسیون امید در مورد سه وزیر پیشنهادی گفت: در حال حاضر نظر شورای مرکزی فراکسیون در مورد هر سه نفر مثبت است و ان‌شاالله فردا عصر نیز مجمع فراکسیون جلسه ای در این خصوص خواهد داشت و نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: کمیسیون‌های تخصصی در مجلس و مجامع استانی روی موضوع وزاری پیشنهادی مشغول بررسی و فعالیت هستند و ان‌شاالله آنها نیز نظرات خود را اعلام می کنند.

رئیس فراکسیون امید در خصوص جلسه با رئیس جمهور نیز گفت: جلسات با رئیس جمهور بدون هیچ مشکلی برگزار می شود و ما نیز تعامل خوبی با آنها داریم و هر زمانی که لازم باشد با اعضای مختلف دولت جلسه می گذاریم. اما قرار بود پنجشنبه ما ملاقاتی با رئیس جمهور داشته باشیم که به دلیل اینکه 5 نفر از اعضای هیات رئیسه فراکسیون در سفر بودند این جلسه به تعویق افتاد و مقرر شد در آینده جلسه دیگری بر گزار شود.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص نظارت استصوابی شورای نگهبان و نمایندگان تصریح کرد: البته آقای کدخدایی نظر خود را در این باره اصلاح کردند و قانون نیز در این باره به روشنی شرایط را ذکر کرده و شورای نگهبان نیز در این پروسه مسئول نظارت بر انتخابات است و از آن به بعد با ساز و کاری که در مجلس وجود دارد امکان نظارت بر نمایندگان خواهد بود.

وی در ادامه در ارتباط با برخی صحبت‌ها در مورد بی اطلاع بودن وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از وضع این وزارتخانه گفت: آقای دانش آشتیانی از توانایی‌های بالایی برخوردار است و سال‌ها در آموزش و پرورش مسئولیت معلمی را بر عهده داشته و مدیر موسسه مفید نیز بوده است و سال‌ها خدمات در این عرصه انجام داده است و در وزارت علوم حضور موثری داشته است و ان‌شاالله امیدوارم با رای خوب مجلس انتخاب شود و به برخی از مطالبات به حق فرهنگیان با همکاری دولت پاسخ دهد. البته من شخصا امیدوارم هر سه وزیر روز سه‌شنبه رای مناسبی را برای وزارت کسب کنند.

رئیس فراکسیون امید در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص دیدار اعضای فراکسیون با دبیر شورای امنیت ملی و فرمانده سپاه قدس گفت: ما درباره دیدار با مسئولین ارشد را در بخش‌های مختلف داشتیم که متاسفانه به برخی از مسائل و مشکلات کاری از جمله مباحث مرتبط با سه وزیر پیشنهادی برخورد کردیم که ان‌شاالله در ادامه و در اولین فرصت این جلسات از سر گرفته خواهد شد.

افزودن نظر جدید