دکتر عارف:معلمان باید ترویج‌دهنده راستی و شفافیت در جامعه باشند

رئیس کمیسیون آموزش و تحققیقات مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته معلم درصفحه اینستاگرام خود نوشت:

نام‌گذاری هفته معلم به مناسبت شهادت استاد شهید مطهری تناسب بسیار مهمی دارد چرا که به حق عنوان معلم برای آیت‌الله شهید مطهری بسیار به جا است.
شهید مطهری به خاطر دفاع از اندیشه درست و حاکمیت انصاف و عقلانیت در جامعه مورد غضب قرار گرفت و بدست انسان‌های پلیدی که با رشد و پیشرفت جامعه و روشن شدن حقایق و دور شدن جامعه از تعصبات نابه‌جا مخالف بودند شهید شد.
یک معلم علاوه بر اینکه خودش یک الگوست، برای دانش‌آموزان و دانش‌پژوهشان هم الگوست و حتما باید به نقش تربیتی خود نیز توجه داشته باشد و در عین حال که آموزش علوم رایج روزگار را ارائه می‌دهد که مقدمه و پایه‌های دانش فرزندان ایران است، باید به علم به معنای واقعی کلمه توجه داشته باشد تا فرزندانمان را از آن سطح و رویه عبور دهند و به عمق برسانند.
در مقاطع حساس معلمان در بیدار کردن جامعه و ایجاد تحرک برای تغییر و تحول در همه عرصه‌های اجتماعی نقش مهمی داشتند. در دوران انقلاب از معلمان خاص نام برده می‌شودکه در نهضت فکری و تحولات منجر به انقلاب نقش مهمی داشتند. شهید مرتضی مطهری و دکتر علی شریعتی و در رأس همه خود حضرت امام(ره) معلمان بزرگ انقلاب ما بودند.
امروز برای رواج تعلیم و تربیت صحیح در جامعه ما سخت نیازمند معلمان هستیم.در سطح جامعه به معلمی که ترویج‌دهنده راستی و شفافیت و درستی باشد نیاز داریم.
از سوی دیگر باید دغدغه‌های معیشتی معلمان نیز مورد توجه جدی قرار بگیرد و مطالبات به حق آنان شنیده شود. عزت و حرمت معلمان نباید بخاطر دغدغه‌های معیشتی از بین برود. معلمانی که در محروم‌ترین نقاط کشور به امر خطیر آموزش فرزندان ایران زمین مشغولند و البته به دلیل کمبود مدارس در این مناطق متاسفانه هنوز نتوانستیم نرخ بی‌سوادی را به صفر برسانیم. از همین رو  خیرین مدرسه‌ساز و عزیزانی که دلشان برای ایران می‌سوزد باید آستین همت را بالا بزنند و جنبشی در مملکت راه بیندازند که در سراسر ایران در مناطق محروم و همینطور مناطق سیل‌زده که مدارس آن منطقه از بین رفته است مدارسی ساخته و احیا شوند تا انشاالله در ایران هیچ فردی از نعمت تعلیم و تربیت محروم نباشد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید