دکتر عارف:حضور مقیمی در استانداری تهران نوید بخش توسعه و پیشرفت استان خواهد بود

رییس مجمع نمایندگان استان تهران مجلس شورای اسلامی در آیین معارفه استاندار تهران گفت: مهم ترین دغدغه مردم تهران معیشت و اشتغال است.

به گزارش امیدنامه ،دکترمحمدرضا عارف در آیین تکریم سید حسین هاشمی و معارفه محمد حسین مقیمی استاندار تهران  با بیان این که استاندار تهران سابقه درخشان در سازندگی مناطق جنگی دارد، گفت: تلاش آقای مقیمی در هر سنگری که فعالیت می کرد، بارز است.

وی تجربه بالا،تعامل سازنده با دستگاه های مختلف اجرایی و حاکمیتی را رمز موفقیت هاشمی برشمرد و گفت:خوشحالم که جانشین آقای هاشمی یکی از چهره های شناخته متعهد و موفق در امور اجرایی و از نیروهای پرتلاش است که همواره دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را داشته است. از سال های ۴۹ و ۵۰ آقای مقیمی را می شناسم و به این حضور خوش بین هستم.آقای مقیمی با شناخت خوبی که از استان تهران دارند و با داشتن تجربه ارزشمند نوید بخش توسعه و پیشرفت استان خواهد بود.

رئیس فراکسیون امید افزود: ما نگرانی هایی در رابطه با استان تهران داشتیم و می بایست فردی انتخاب شود که مسیر آقای هاشمی را ادامه داده و دستاوردهای بهتری داشته باشد.

وی گفت: با رشد نامتعادل در استان تهران مواجه هستیم و وضعیت شاخص های استان تهران نسبت به استان های دیگر مطلوب نیست.

عارف بحران آب را یکی از چالش های استان تهران دانست و گفت: آب و نیز آسیب های اجتماعی در استان تهران نگران کننده است، وضعیت حاشیه نشینی در استان تهران نیز نامطلوب است.

وی گفت: سهم اقتصاد دانش بنیان از اقتصاد ملی باید به ۵۰ درصد برسد، اما امروز وضعیت خوبی در این زمینه نداریم.

عارف بافت های فرسوده و مدیریت بحران و را از دیگر چالش های استان تهران دانست و گفت: باید مدیریت بحران علمی پیگیری شود و امروز جواب خیلی خوبی از نهادهای ذیربط نگرفته است، اماکن عمومی به خصوص اماکن ورزشی باید بازسازی شود.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران مطالبات عدیده شهرستان های استان تهران در خصوص مترو را مورد اشاره قرار داد و گفت: شرایط مجلس و نمایندگان تهران مناسب است و ۳۵ نماینده استان تهران در خدمت دولت و پیشرفت کشور هستند.

وی مهم ترین دغدغه مردم تهران را دغدغه معیشت و اشتغال دانست و افزود: بحث معیشت مردم در تهران بسیار مهم است، باید اسناد بالادستی در این خصوص را اجرایی کنیم، عملکرد استان تهران اثر مهمی در کل کشور خواهد داشت.

افزودن نظر جدید