دکتر عارف:بخش دولتی به تنهایی نمی تواند تمامی بار حوزه آموزش کشور را به دوش بکشد/لزوم حمایت از بخش خصوصی در حوزه آموزش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تاکید کرد و گفت: بخش دولتی به تنهایی نمی تواند تمامی بار حوزه آموزش کشور را به دوش بکشد و باید با نگاه مثبت از حضور بخش خصوصی در این حوزه استقبال کرد.

به گزارش امیدنامه،دکتر محمدرضا عارف در دیدار با اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی شهر تهران با ذکر تاریخچه کارکرد بخش غیردولتی از ابتدای انقلاب تاکنون وتاثیرگذاری قابل توجه این بخش در حوزه فرهنگ وآموزش بر حمایت ارکان نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی از توسعه فعالیت بخش غیردولتی آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی بر ضرورت حضور بخش غیردولتی در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور تاکید کرد و  گفت: بخش دولتی به تنهایی نمی تواند تمامی بار حوزه آموزش کشور را به دوش بکشد و باید با نگاه مثبت از حضور بخش  خصوصی در این حوزه استقبال کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فعالیت در راه اندازی مدارس غیر دولتی باید با انگیزه های فرهنگی و علمی باشد از  آمادگی اعضای فراکسیون امید و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت کمک به حل مشکلات پیش روی این بخش از کسب وکار فعالان جامعه را اعلام کرد و گفت: فراکسیون امید در اولین فرصت جلسه ای را در مجلس شورای اسلامی بادعوت از دبیر محترم شورای عالی آموزش وپرورش ومعاون محترم وزیر ورئیس سازمان مشارکت های مردمی ومدارس غیر دولتی ونمایندگانی از شورای موسسان شهر تهران تشکیل داده و طی آن ضمن بررسی دقیق مشکلات، راهکارهای حمایتی وتقویت حضور بخش خصوص ومردمی در حوزه تعلیم وتربیت تدوین و پیگیری شود.
رئیس فراکسیون امید در پایان بر لزوم اطلاع رسانی گسترده شورای موسسان مبنی بر ارائه عملکرد وبیان ویژگی تاثیرگذار بخش غیردولتی در سطح جامعه را با هدف آگاهی بیشتر مسئولان ومردم تاکید کرد.
در ابتدای این نشست که فاطمه سعیدی،عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت صنیعی، رئیس شورای هماهنگی موسسان شهر تهران گزارشی از عملکرد، نحوه شکل گیری شورا، تعداد مدارس غیردولتی شهر تهران، تعداد کارکنان ومعلمان و تعداد دانش آموزان شاغل به تحصیل در این مدارس را ارائه کرده و مهم ترین چالش های پیش روی بیش از ۱۸۰۰ موسس مدرسه غیردولتی مناطق تهران را مورد اشاره قرار داد.
در ادامه این دیدار آقایان کوهستانی، غنیان، ناصرالملکی وخانم پاشایی به نمایندگی از اعضای شورا بخشی از عملکرد شورا در حوزه ای مختلف به ویژه در بخش مسئولیت اجتماعی وکمک به مناطق زلزله زده وسیل زده را مطرح کردند و با اشاره به برخی از مشکلات پیش روی موسسان مدارس از جمله ورود سازمان تعزیرات به امور این مدارس، لزوم اجرایی شدن مواد حمایتی قانون، تغییر نگاه مسئولان به بخش غیردولتی و نیاز جدی به تقویت جایگاه شورای موسسان مدارس غیردولتی، خواستار راهنمایی وکمک دکتر عارف ودیگر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی شدند.
فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس نیز ضمن تاکید برجایگاه مهم آموزش وپرورش از اقدامات اعضای شورای موسسان شهر تهران قدردانی کرد.

 

افزودن نظر جدید