دومین همایش ائتلاف اصولگرایان با صندلی‌های خالی برکزار شد

دومین همایش سراسری اصولگرایان درحالی در غیات چهره‌های سرشناس اصولگرایی برگزار شد که برگزارکنندگان در اقدامی نامتعارف از ورود خبرنگاران غیرهمسو به محل برگزاری همایش خودداری کردند.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایلنا، دومین همایش سراسری ائتلاف اصولگرایان درحالی عصررور کذشته در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب واقع در خیابان سرچشمه تهران برگزار شد که فارغ از ممانعت از حضور خبرنگاران رسانه‌های غیرهمسو، شاهد حواشی جالب توجهی بود.

یکی از مهمترین حاشیه‌های همایش اصولگرایان را باید در عدم حضور چهره‌های سرشناس این جریان سیاسی دانست. اتفاقی که شاید در ادامه دلیلی شد برای تاخیر حدوداً یک‌ساعته برنامه و همچنین ممانعت از حضور خبرنگاران و به ویژه عکاسان و اهالی رسانه!

درحالی که بنابر اعلام خبرگزاری فارس، بنابود این همایش از ساعت ۱۸ امروز به مدت ۲ ساعت در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب تهران برگزار شود، حوالی ساعت ۱۹ و درحالی که بعدتر مشخص شد همایش هنوز آغاز نشده، غلامعلی حدادعادل، سخنگوی ائتلاف اصولگرایان از میان خبرنگاران پشت در مانده خود را به سالن محل برگزاری همایش رساند.

در هنگام ورود حدادعادل هنگامی که خبرنگار ایلنا، دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران رسانه‌های غیرهمسو را از سخنگوی ائتلاف اصولگرایان جویا شد، او با لبخندی قول مساعدت داد و اعلام کرد به محض ورود به سالن پیگیری‌های لازم برای ورود شما انجام می‌شود. حدادعادل همچنین از تک‌تک خبرنگاران و عکاسانی که پشت در مانده‌بودند، نام رسانه‌های متبوع‌شان را پرسید و در نهایت با لبخندی خبرنگاران را ترک کرد!

در ادامه و احتمالاً پس از پیگیری‌های انجام گرفته ازسوی سخنگوی ائتلاف اصولگرایان، بلاخره اجازه ورود به خبرنگاران و عکاسانی که پشت در مانده‌بودند صادر شد. ناگفته نماند که از همان آغاز مراسم و درحالی که با ورود خبرنگاران رسانه‌های غیرهمسو در همایش ائتلاف اصولگرایان مخالفت شد، به خبرنگاران رسانه‌های «فارس»، «تسنیم» و «مهر» اجازه ورود داده شده‌بود و نکته جالب توجه این‌که در میان خبرنگاران پشت درمانده، دو عکاس خبرنگار رسانه‌های اصولگرای «نسیم» و «مشرق» نیز حضور داشتند.

با این وجود حضور خبرنگاران در نشست اصولگرایان تنها در زمانی که سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی در جریان بود، تداوم یافت و بلافاصله پس از اتمام سخنان ایشان و درحالی که حجت‌الااسلام تقوی برای بیان نکاتی درباره فعالیت‌های ائتلاف اصولگرایان به روی صحنه می‌رفت، مسئولان سالن بار دیگر کلیه خبرنگاران را به خارج از سالن دعوت کردند که این مسئله بیش از ممانعت از ورود در بدو جلسه، موجب رنجش خاطر و تعجب خبرنگاران شد.

بنابر پیگیری‌های، دلیل این اتفاق، غیرعلنی و غیررسانه‌ای بودن همایش امروز بوده و بر این اساس، یکی از برگزار کنندگان، اشتباه خبرنگار خبرگزاری فارس در انتشار و رسانه‌ای کردن خبر همایش عصر امروز اصولگرایان را دلیل ناهماهنگی‌های به وجود آمده، دانست که در نوع خود جالب توجه بود.

فارغ از این حواشی، اما مسائل مهمتری در داخل این همایش وجود داشت که نشان از عدم همگرایی کامل نیروهای اصولگرا و ناهماهنگی میان آن‌ها داشت. ناهماهنگی‌هایی که حتی در مسیر برپایی یک نشست ساده نیز مشکل‌ساز می‌شود و نمود آن‌را بار دیگر می‌توان در عدم حضور چهره‌های سرشناس جریان اصولگرایی در این نشست به نظاره نشست!

در این میان درحالی که همچون همایش نخست اصولگرایان، بار دیگر خبری از حضور محمدباقر قالیباف (شهردار تهران)، محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام) و سعید جلیلی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر ایران در شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران) نبود، علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) نیز همچون گذشته بر مشی مستقل خود خارج از ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد و نه تنها در جلسه امروز حضور نیافت، بلکه نماینده‌ای را نیز به این همایش روانه نکرد!

با این وجود، در روزی که بار دیگر بزرگان جریان اصولگرایی از حضور همایش خود سر باز زده و حاضر به نشستن کنار یکدیگر نشدند، برخی چهره‌های کمترشناخته شده این جریان که اغلب به عنوان نمایندگان چهره‌های سرشناس‌تر شناخته می‌شوند، در جلسه حضور یافتند. بر این اساس، علاوه بر آیت‌الله موحدی کرمانی و غلاملی حداد عادل (سخنگوی ائتلاف اصولگرایان)، محمد حسینی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوم احمدی‌نژاد)، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی (عضو جامعه روحانیت مبارز)،  محمدنبی حبیبی (دبیرکل حزب موتلفه اسلامی) و اسدالله بادمچیان (عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی)، صادق محصولی (نماینده جبهه پایداری و وزیر کشور دولت نهم)، عبدالحسین روح‌الامینی (دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و نماینده محسن رضایی در ائتلاف اصولگرایان)، حجت‌الاسلام حمید ابراهیمی (عضو جامعه روحانیت مبارز)، مهدی ذاکری (به نمایندگی از محمدباقر قالیباف)، حسن بیادی (سخنگوی جبهه ایستادگی)، حمیدرضا حاجی‌بابایی (نماینده حزب غیررسمی یکتا)، حسین قربانزاده (دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت)، محسن پیرهادی و سید شهاب‌الدین صدر در دومین همایش سراسری اصولگرایان حضور به هم رساندند.

نکته دیگری که در حاشیه این همایش باید بر آن انگشت گذارد، عدم استقبال عمومی از این همایش بود و در حالی که نخستین همایش اصولگرایان که اخیراً در مصلی تهران برگزار شد، با حضور قابل توجه مخاطبان روبرو شده‌بود، نشست روز کذشته در حالی برگزار شد که صندلی‌های خالی سالن سرچشمه تهران، به مراتب بیشتر از صندلی‌های پر بودند؛ اتفاقی که شاید در عدم اجازه به ورود خبرنگاران و عکاسان و همچنین تاخیر حدوداً یک‌ساعته همایش امروز اصولگرایان بی‌تاثیر نبود.

افزودن نظر جدید