صادق زیباکلام در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید:

دولت امکاناتی که به مردم تعلق دارد را در اختیار یک فرد خاص قرار می‌دهد

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است که قوه قضائیه باید با استفاده دولت از امکانات دولتی به نفع کاندیدای خود برخورد کند.

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با پایگاه خبری- تحلیلی امید درباره استفاده دولت از امکانات و منابع به نفع یک شخص خاص در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اینکه دولت از یک نامزد خاص حمایت می کند، اشکالی ندارد. اما باید به این موضوع توجه کنیم که دولتها اشخاصی دارای گرایشات سیاسی و منافع سیاسی هستند. پس طبیعی است که از نامزد مورد نظر خود حمایت کنند.
وی افزود: وقتی دولت امکاناتی را که به همه مردم تعلق دارد، در اختیار یک فرد خاص قرار می دهد، قطعاً قوه قضاییه باید با این مساله برخورد کند.
 استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در مورد نهادهای وابسته به قدرت که در انتخابات از یک نامزد خاص حمایت کرده اند گفت: واقعیت این است که اگر این موضوع غیر قانونی است و اشکال دارد بنابراین مربوط به این دولت نمی شود بلکه مربوط به همه نهادها است.
وی خاطر نشان کرد: نه فقط دولت بلکه نهادهای رسمی و تریبون های نماز جمعه، روزنامه‌های دولتی مثل کیهان، رسالت و دیگر نهادهایی که با پول بیت المال حمایت می‌شوند هم از یک کاندیدای خاص حمایت می کنند.

 زیبا کلام تاکید کرد: نهادهایی که با پول بیت المال حمایت می شوند، متعلق به مردم هستند بنابراین نباید به جناح و گروهی وابسته باشند اما شاهد هستیم که این نهاد ا در انتخابات از کاندیدای مورد نظر خود حمایت می کنند که این موضوع تخلفی آشکار است.
عضو هئیات علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد : فقط دولت احمدی نژاد نیست که این تخلفات را انجام داده قطعاً خیلی از افراد و سازمان‌های دیگر هم این کار را انجام داده و می‌دهند. بنابراین باید به طور کلی با همه و مطابق قانون برخورد شود.

 

افزودن نظر جدید