دودگرفتگی در بیمارستان کودکان بندرعباس

شب گذشته در اثر پخت و پز والدین یکی از کودکان بستری در بخش اونکولوژی (سرطانی) در آشپزخانه و بی‌احتیاطی وی، غذا سوخته و دود غلیظ ایجاد می‌شود و طبقه سوم دچار دود گرفتگی می‌شود.

 به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس بابیان اینکه  آتش‌سوزی در کار نبوده فقط دود گرفتگی ایجادشده بود، افزود: در اثر بی‌احتیاطی و سوختن غذا که توسط یکی از همراهان بیمار در آشپزخانه طبقه سوم صورت می‌گرفت، دود نسبتاً غلیظی در همان طبقه ایجاد شد که بلافاصله برای پیشگیری از ایجاد مشکل برای بیماران بستری، به‌فوریت اقدام به تخلیه بیماران نموده و به ساختمان شماره یک منتقل شدند.

 

 

 

دکتر ناظمی خاطرنشان کرد: هیچ آسیبی به بیماران وارد نشده، روند درمانی بیماران در حال انجام است و مراقبت‌ها بدون کمی و کاستی صورت می‌گیرد.
 

وی بابیان اینکه بلافاصله بیماران بستری در طبقه سوم شامل، 11 بیمار اونکولوژی و 27 نوزاد  از طبقه سوم خارج‌شده و با فراخواندن آتش‌نشانی دود گرفتگی برطرف شد، اضافه کرد: به‌زودی بیماران از ساختمان شماره یک به ساختمان شماره سوم بازگردانده شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

 

دکتر ناظمی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت هم‌اکنون عادی است و بیماران تا ساعتی دیگر به بخش بازگردانده خواهند شد، عنوان کرد: به هیچ بیماری آسیب وارد نشده است.

هم‌اکنون دکتر عبدالله غریب زاده، معاونت درمان و دکتر کاووس دیندارلو معاون توسعه و مدیر حراست دانشگاه به همراه رئیس بیمارستان در حال بازدید از بیمارستان و بررسی وضعیت بیماران هستند. این بیمارستان دارای 154 تخت فعال است.

اتصالی هود در بیمارستان کودکان اطفا شد

در همین خصوص معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس افزود: اتصالی هود در بیمارستان کودکان با حضور به‌موقع و سرعت عمل آتش‌نشانان اطفا شد.
 

حسن امینی زاده با اشاره به اینکه حریق، به دلیل اتصالی از هود آشپزخانه بوده و عملیات اطفا انجام‌شده و آتش‌نشانان مشغول تخلیه دود هستند، خاطرنشان کرد: پس از اعلام خبر آتش‌سوزی به ستاد 125، نیروهای عملیاتی از  ایستگاه شماره 3، خودشان را سریعاً به محل حریق رساندند.

 

 

وی بابیان اینکه نیروهای عملیاتی به‌محض رسیدن به محل اعلام نمودند حریق تحت کنترل است و به‌سرعت اطفا شد، اضافه کرد: این آتش‌سوزی که به دلیل اتصالی از هود آشپزخانه اتفاق افتاده بود، سریعاً خاموش شد و به هیچ بیماری آسیب وارد نشده است.
 

وی در پایان گفت: حضور آتش‌نشانان در محل تاکنون تنها به دلیل تخلیه دود و ایجاد هوای مطبوع جهت بیماران است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید