دودسفید از ساختمان صلح به‌نام چه کسی خارج می‌شود؟

کمتر از چند ساعت به انتخاب رییس جمعیت هلال ‌احمر باقی مانده است؛ انتخاباتی که قرار است بین 10 کاندیدا برگزار و از این میان دو نفر که بیشترین رای را کسب کنند به رییس جمهور معرفی و فرد نهایی حکم خود را از وی دریافت می‌کند تا بالاخره دود سفید از ساختمان صلح بلند شود.

به گزارش امید به نقل از ایسنا،، فردا صبح (سه شنبه) ساعت 6 صبح تکلیف کلیددار ساختمان صلح مشخص شده و از میان 10 کاندیدایی که در دبیرخانه شورای عالی جمعیت هلال‌احمر ثبت‌نام کرده‌اند، نام دو نفر از گلدان سفید خارج می‌شود.

گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب رییس‌جدید جمعیت هلال احمر با معرفی دکتر فرهادی به عنوان وزیر علوم آغاز شد و اسامی و تحلیل‌های مختلفی نیز در این راستا در سایت‌های خبری به عنوان گزینه های احتمالی منتشر می‌شد.

اما آنچه موجب متفاوت‌بودن انتخاب رییس جمعیت هلال احمر با سایر سازمان‌های دولت می‌شود، روند انتخابی بودن آن است که با انتخاب شورای عالی هلال احمر و معرفی به رییس‌جمهور همراه است. ترکیب این شورا 16 نفره مطابق قانون، شامل هفت عضو منتخب مجمع‌عمومی، چهار نماینده رییس‌ جمهوری و پنج نفر از سازمان جمعیت هلال احمر است.

بر این اساس تا کنون نامهایی برای تصدی این پست در اخبار مطرح شده. در این میان، علاوه بر دکتر «امیرمحسن ضیایی» که از سوی وزیر بهداشت به عنوان گزینه ‌پیشنهادی رییس‌جمهور معرفی شده است، دکتر «نخعی» رییس شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما، مهندس «نجار» رییس کنونی سازمان مدیریت بحران کشور، «احمد صادقی» رییس کنونی سازمان مدیریت بحران پایتخت، «اکرمی» نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، «ابوالقاسم موسوی» چشم‌پزشک، دکتر «احمد موسوی» دبیرکل کنونی جمعیت هلال ‌احمر، دکتر «کولیوند» رییس کنونی سازمان امداد و نجات، دکتر «آیتی» و «گنج‌آبادی» رییس فعلی جمعیت هلال‌ احمر استان تهران دیگر کاندیدهای انتخابات ریاست جمعیت هلال‌ احمر هستند .

از سوی دیگر آنچه این روزها مهم و ضروریست انتخاب رییس جمعیت هلال احمر در فضایی آرام و بدون حاشیه است؛ فضایی که تنور آن با انداختن هیزم تفرقه و تنش، داغ‌تر نمی‌شود. براین اساس فارغ‌از آنچه در جلسه اول شورای عالی جمعیت هلال احمر گذشت و حواشی به وجود آمده، واقعیت این است، جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از 10 جمعیت برتر جهان در 189 جمعیت، نیازمند مدیریست که این سازمان فرا وزارتخانه‌ای را به خوبی‌ بشناسد و در عین حال ارتباط خوب و قوی با دولت داشته باشد.

جمعیت هلال احمر نماینده معین دولت در حوادث است و جنس ماموریت‌هایش به نحوی است که نیازمند ارتباط تنگاتنگ با بخش‌های مختلف دولت از جمله شخص رییس‌جمهور است که این امر ضرورت انتخاب گزینه‌مورد وثوق دولت را بیشتر می‌کند.

علاوه بر آن قطعا انتخاب نماینده‌ای که ارتباط خوبی با دولت داشته باشد می‌تواند در حل مشکلات و تزریق بودجه به بدنه هلال ‌احمر کمک کند، چراکه نماینده‌ای که حمایت دولت را داشته باشد می‌تواند در راستای ارتقای جمعیت هلال‌احمر گام بردارد.

از سوی دیگر در حال حاضر جمعیت هلال احمر بخشی از بار درمانی، دارویی و بهداشتی کشور را برعهده دارد و همانگونه که وزیر بهداشت نیز پیش‌تر بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های هلال احمر تاکید می‌کرد، انتظار می‌رود بر مسند آن فردی تکیه زند که موجب هم‌افزایی بیشتر با وزارت بهداشت شود که نتیجه آن خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر برای شهروندان است.

خانه‌تکانی ساختاری هلال احمر در دوره ریاست دکتر فرهادی با اجرای "طرح تحول" آغاز شد و امروز این جمعیت 94 ساله که در سطح بین‌المللی نیز جایگاه شایسته‌ای دارد، در عرصه علمی، فناوری‌های نوین و آموزشی نیز حرفی برای گفتن دارد و این امر حساسیت انتخاب رییس‌ جدید را بیشتر می‌کند تا فردی باشد که تراز علمی این جمعیت امدادی را بیش از پیش ارتقا دهد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید