دستگیری طلبه سیرجانی تکذیب شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اخبار منتشره در برخی از رسانه‌ها درباره بازداشت فردی به هویت علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی، این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، حیدر آسیابی گفت: هیچگونه پرونده‌ای در خصوص طلبه علیرضا جهانشاهی در دادستانی سمنان تشکیل نشده و دستور بازداشتی نیز صادر نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب سمنان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد هیچگونه دستور بازداشت از سوی دفتر ویژه روحانیت مستقر در استان سمنان نیز صادر نشده است.

وی گفت: بنا بر گزارشات دریافتی این فرد به همراه چند تن دیگر با حضور در محل اقامه نماز جمعه شهر سمنان تقاضای پخش اطلاعیه و سخنرانی از تریبون نماز جمعه را داشته که با توجه به عدم هماهنگی قبلی از انجام این کار توسط ستاد برگزاری نماز جمعه ممانعت به‌عمل آمده که نارضایتی یکی از همراهان فرد مذکور موجب ایجاد بی‌نظمی در محل اقامه نماز جمعه شده است که با دخالت نیروی انتظامی و ممانعت از درگیری وی با عوامل ستاد نماز جمعه از افزایش تنش پیشگیری شد.

آسیابی تاکید کرد ممانعت نیروی انتظامی نیز در محل برگزاری مراسم نماز جمعه صرفا جنبه پیشگیرانه و جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی داشته و در این جریان نیز علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی دستگیر نشده و هیچگونه پرونده قضایی نیز در رابطه با وی در سمنان تشکیل نشده است.

افزودن نظر جدید