در نامه رئیس بنیاد امید ایرانیان به محسنی اژه ای مطرح شد: ضرورت حاکم شدن نگاه فرهنگی به جای نگاه امنیتی در قوه قضائیه

محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس جدید قوه قضائیه، ضمن تبریک این انتصاب به وی بیان کرد: «امروز سند تحول قضایی که باعث امید آفرینی در جامعه شده است می طلبد با مدیریت جنابعالی به بهترین شکل ممکن اجرا شود و در این مسیر جامعه مدنی می تواند همراهی خوبی با جنابعالی داشته باشد. مطمئنا یکی از ظرفیتهایی که این سند می تواند ایجاد کند حاکمیت نگاه فرهنگی به جای نگاه امنیتی در قوه قضائیه است.»

به گزارش امیدنامه ،متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای محسنی اژه ای 

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم

انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت ریاست قوه قضاییه را صمیمانه تبریک می‌گویم و برایتان از خدای بزرگ آرزوی توفیق و دست‌یابی به اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی  را در این قوه مهم و تاثیرگذار دارم.

مسئولیت خطیر ریاست قوه قضاییه که باید پناهگاه و مامن مظلومان باشد می‌طلبد که از تمامی ظرفیت‌ها و دانش حقوقی حقوقدانان برجسته و نخبگان این بخش استفاده شود.

امروز سند تحول قضایی که باعث امید آفرینی در جامعه شده است می طلبد با مدیریت جنابعالی به بهترین شکل ممکن اجرا شود و در این مسیر جامعه مدنی می تواند همراهی خوبی با جنابعالی داشته باشد. مطمئنا یکی از ظرفیتهایی که این سند می تواند ایجاد کند حاکمیت نگاه فرهنگی به جای نگاه امنیتی در قوه قضائیه است .

در دهه پنجم انقلاب اسلامی دستگاه قضایی  باید در جایگاهی قرار گیرد که ملجاء همه شهروندان عزیز کشورمان باشد و در این بین مبارزه با فساد به گونه ای که شائبه تبعیض بین اقشار جامعه ایجاد نشود می تواند رقابت سالم در حوزه اقتصاد را که باعث پیشرفت و  توسعه کشور می شود را ایجاد کند.

امید است با تلاش جنابعالی و  بهره‌گیری از تجارب طولانی خود در قوه قضاییه و استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) بخصوص فرمان هشت ماده‌ای ایشان و بیانیه گام دوم انقلاب ، قوه قضاییه در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

موفق و پیروز باشید.

افزودن نظر جدید