در مراسم افطاری رئیس جمهور با اصلاح‌طلبان چه گذشت؟

مراسم افطاری رئیس جمهور با حضور فعالین سیاسی اصلاح‌طلب در مجتمع فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش امید به  نقل از سلام نو،در نشستی که پیش از مراسم افطار برگزار شد، تعدادی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص مسائل مختلف به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این جلسه که بیش از 70 نفر از فعالین شناخته‌شده اصلاح‌طلب از گروه‌های مختلف حضور داشتند، حجت‌الاسلام موسوی لاری درباره مسائل سیاسی داخلی، جواد اطاعت درباره عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجه، حسین مرعشی درخصوص راهبردهای اقتصادی دولت، هادی خانیکی درباره وضعیت فرهنگی و دانشگاه‌های کشور و سمیه توحیدلو درخصوص مسائل زنان و جوانان صحبت کردند. دکتر حسن روحانی نیز ضمن اشاره به آنچه بر دولت گذشت، به تحلیل وضعیت فعلی کشور پرداخت.

حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، پس از کناره‌گیری محمدرضا عارف، با حمایت سید محمد خاتمی، اکبر هاشمی رفسنجانی و بدنه تشکیلاتی اصلاح‌طلبان به پیروزی رسید.

همچنین به گزارش سایت نواندیش از اعضای کابینه حاضر در این مهمانی افطاری می توان به  اسحاق جهانگیری، مجید انصاری و محمد نهاوندیان اشاره کرد.

از جمله چهره های شاخصی که در این مراسم حاضر بودند می توان به نام های زیر اشاره کرد:

محمد رضا عارف، موسوی لاری،غلامحسین کرباسچی، قدرت الله علیخانی، سید علی خاتمی، هادی خانیکی، محسن هاشمی، اشرف بروجردی، سراج الدین موسوی، حسین کمالی، جعفر توفیقی، علی اصغر احمدی، علی شکوری راد، جعفر نیلی منفرد، غلامعباس توسلی، حمید رضا جلایی پور، اعظم طالقانی، فائزه هاشمی، محمد رضا تابش، داریوش قنبری، محسن رهامی، حبیب الله بی طرف، مهدی علیخانی، محمد مقدم، علی تاجرنیا، یدالله طاهر نژاد، سعید الله بداشتی، محمد سلامتی، امام جمارانی، رحمانی خلیلی، مصطفی هاشمی طبا، محمد رضا خباز، رسول منتجب نیا، محمد جواد حق شناس، الهه کولایی، فاطمه راکعی، احمد حکیمی پور، محسن سرخو، علی دوستی، محمد سالاری، عبدالحسین مختاباد ، محمد عطریانفر، مرتضی الویری، الیاس حضرتی، مهدی رحمانیان و..

در این مراسم پیش از افطار و سخنرانی رییس جمهور، 5 نفر از چهره های اصلاح طلب حاضر در جلسه سخنرانی کردند.

حجت الاسلام  موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات یکی از سخنرانان جلسه بود، که  سخنان او متمرکز بر مسایل سیاست داخلی بود . موسوی لاری تاکید کرد که دولت یازدهم شعارهای خوبی را مطرح کرده و اهداف خوبی هم مد نظر دارد اما باید مراقب باشد مدیرانی که در دولت مشغول به کار می شوند به این شعارها و اهداف اعتقاد داشته باشند.

سمیه توحید لو یکی دیگر از چهره های اصلاح طلب بود که در این جلسه سخنانی ایراد کرد. سخنرانی توحید لو با محور دانشگاه ، زنان و جوانان و انتقاد از کم توجهی به زنان  بود که با استقبال حاضران همراه شد.

توحید لو گفت بسیاری از جوانان شایسته که هشت سال در دولت احمدی نژاد تحت فشار قرار داشته  و طرد شده بودند هنوز در دولت جدید مورد توجه جدی قرار نگرفته اند و از پتانسیل آنها استفاده نشده است.

حسین مرعشی دیگر سخنران این جلسه بود که  متمرکز بر سیاست های اقتصادی سخنانی ایراد کرد و هادی خانیکی سخنران دیگر این مراسم در مورد مسایل فرهنگی و فشارهای وارده در 8 سال گذشته بر دانشگاه سخن گفت. این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود  از تخریب چهره هایی چون آیت الله هاشمی ، ناطق نوری، سید محمد خاتمی و یادگار امام راحل از سوی برخی افراد و جریان های  افراطی ابراز تاسف کرد.

جواد اطاعت استاد دانشگاه تهران و دیگر چهره اصلاح طلب حاضر در جلسه نیز در سخنان خود بر سیاست خارجی تمرکز کرد و یکی از محورهای اصلی سخنان او تاکید بر ضرورت تنش زدایی از روابط با عربستان بود.

روحانی پس از استماع سخنان حاضران در سخنانی بر پای بندی خود به وعده های خویش در انتخابات و تحقق مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری و نیز ضرورت آشتی ملی در کشور تاکید کرد. رییس جمهور  در سخنان خود از تخریب برخی شخصیت های انقلاب و چهره های ملی انتقاد کرد.

از حاشیه های مورد توجه این جلسه حضور رحمانی فضلی وزیر کشور اصولگرای دولت در مراسم افطاری اصلاح طلبان بود ، در حالی که در 10 ماه گذشته از عمر دولت یازدهم  بیشترین انتقاد اصلاح طلبان از عملکرد دولت روحانی به عملکرد وزارت کشور تحت مدیریت رحمانی فضلی باز می گردد.

افزودن نظر جدید