در دفتر احمدی‌نژاد چه می‌گذرد؟

شرق نوشت:ترافیکی در خیابان یکطرفه نیست. به‌جز ردیفی از خودروهای پارک‌شده کنار خیابان که عبورومرور را برای خودروهای عبوری مشکل کرده ‌است، رفت‌وآمد چندانی دیده نمی‌شود. گهگاه، یکی، دونفر می‌آیند و می‌روند.

در خیابان یکطرفه شمالی‌ - جنوبی چسبیده به پمپ‌بنزین ولنجک، روبه‌روی کیوسک نگهبانی، ساختمان سه‌طبقه‌ نسبتا بزرگی قرار دارد. دفتر رییس سابق دولت، «احمدی‌نژاد» آنجاست. حامیانش می‌گویند که رفت‌وآمد به دفتر زیاد است. «غلامحسین الهام» گفته ‌‌است در ولنجک ترافیک زیاد است و افرادی می‌روند و می‌‌آیند. برخی حامیان هم از ازدحام مردمی می‌گویند که برای تقدیم عریضه و حل مشکلات یا ملاقات با او به دفترش می‌آیند.

دفتر «احمدی‌نژاد» اما فرقی با دفاتر دیگران ندارد. نه مراجعانش ویژه است و نه بوروکراسی‌اش ساده‌تر. اینطور نیست که در به‌راحتی روی همه باز باشد یا خیل عریضه‌نویسان جلو در صف کشیده ‌باشند. زنگ را که می‌زنم یک‌نفر باز می‌کند سوال می‌کند با چه کسی کار دارم و برای چه آمده‌ام، بعد هم سوال می‌کند آیا قرار قبلی دارم، کسی از آمدن من خبر دارد و هماهنگ‌شده ‌است؟ می‌گویند باید منتظر بمانم.

در پشت‌سرم بسته‌ می‌شود و بعد از لحظاتی به داخل راهنمایی می‌شوم. همان طبقه همکف، درست روبه‌روی در، اطلاعات یا حفاظت است. فردی گوشی را به دستم می‌دهد و من با مسوول دفتر «ثمره هاشمی» مشاور ارشد «احمدی‌نژاد» تلفنی صحبت می‌کنم. می‌گویم شنیده‌ایم که ترافیک رفت‌وآمدی به دفتر ولنجک زیاد است. می‌خواهیم گزارشی از این رفت‌وآمدها تهیه کنیم. می‌گوید اجازه بدهید باید هماهنگ شود، بعدا به شما اطلاع می‌دهیم.

طبقه اول، حفاظت است. طبقه دوم سمت چپ دفتر ثمره هاشمی و سمت راست دفتر مشایی است که بعد از انتقالش از دفتر به دانشگاه ایرانیان میز و صندلی‌اش تا مدت‌ها خالی ‌بود. طبقه سوم هم دفتر خود احمدی‌نژاد است؛ همانجایی که به نقل از سایت «دولت‌بهار» چهارشنبه هفته گذشته، یاران و هواداران احمدی‌نژاد گردهم آمده بودند تا ناگفته‌های رحیمی از «پشت‌پرده» دادگاهش را بشنوند. سایت خبری «دولت بهار» که ارگان خبری تیم احمدی‌نژاد است، گزارش این نشست را منتشر کرده اما نوشته ‌بود که به‌دلیل محرمانه‌بودن مسایلی که توسط رحیمی بیان شده، محتوای آن را منتشر نمی‌کند. در این جلسه رحیمی وعده داده بود که پس از انتشار قطعی حکم دادگاه، بخش‌های دیگری از پشت پرده پرونده را بازگو کند.

اخبار حاکی از این است که «احمدی‌نژاد» به‌صورت دوره‌ای با وزرای سابقش در ولنجک جلسه دارد. پیش‌تر هم خبری منتشر شده‌ بود مبنی بر اینکه «مشایی» برای کاستن از حرف‌وحدیث‌ها از این ساختمان به ساختمان دانشگاه ایرانیان کوچ کرده ‌است و در جلسات دوره‌ای هم شرکت نمی‌کند. اگرچه بعدا گفته ‌شد که مشایی باز در دفتر ولنجک دیده شده‌ است. اما اینکه محتوای این جلسات چیست؟ اخبار مشخصی از آن رسانه‌ای نمی‌شود. سال گذشته «طریقت‌منفرد» وزیر پیشین بهداشت گفته ‌بود جلسات محتوای دوستانه دارد.

حالا اما بسیاری معتقدند با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات مجلس این جلسات رنگ‌وبوی انتخاباتی هم به خود گرفته‌ است. ساختمان ولنجک محل گردآمدن حامیان رسانه‌ای «احمدی‌نژاد» یا همان گرد‌آمدگان ذیل عنوان«هما» هم هست. این جلسات پیش‌تر جایی دیگر برگزار می‌شد و امکان حضور دیگران هم میسر بود اما حالا با انتقال محل جلسات به ساختمان ولنجک تنها خبرنگاران به‌اصطلاح «احمدی‌نژادی» اجازه حضور دارند و اغیار را به ساختمان راهی نیست. به نظر می‌رسد ولنجک این‌روزها بیش از آنکه محل رفت‌وآمد دیگران باشد محفلی است برای گرد‌آمدن حامیان رییس سابق دولت و شاید هم تجدیدنیرو و برنامه‌ریزی برای انتخابات آتی.
 

افزودن نظر جدید