در بیانیه اعلام موجودیت پویش زندگی مطرح شد: مافیا در حال فریبکاری است، شهروندان متحد شوند

"پویش زندگی" با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش امیدنامه ، "پویش زندگی" با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد؛ در بیانیه این پویش نوشته شده است؛ ما جمعی از نو اصلاح طلبان دانشگاهی و جوان ایران زمین، با پویش زندگی پا به عرصه ی سیاست ورزی خردمندانه و هوشمندانه گذاشته ایم تا در کنار مردم خوبمان نگذاریم زندگی خودمان، مردممان، همشهریان ،دوستان ، خانواده و هم میهنانمان تحت تاثیر ریاکاری ها و ناراستی های دسته های مافیایی بیش از این دستخوش وضعیت قرمز شود.

متن بیانیه را در ادامه  بخوانید؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم ایران!

ما درد شما را می فهمیم. ما درد نداشتن یک زندگی مطلوب و عادی را درک می کنیم و خودمان هم به عنوان جمعی از جوانان نواصلاح طلب ایران زمین در این درد با شما یکی هستیم. ما هم مثل شما نگران ایرانیم و از این کلاف سردرگم و پیچیده ای که سیاستمداران چپ و راست خسته و پرحرف فعلی برایمان ساخته اند، ناراحتیم.

2500 سال است که از درگاه ایزد یکتا می خواهیم تا این مردم و سرزمین را از شر دروغ، دشمنی و خشکسالی ایمن بدارد اما هنوز در همان نقطه ای ایستاده ایم که به گمانمان دروغ، دشمنی و خشکسالی مهم ترین مسائل ما هستند. شاید وقتش رسیده که باور کنیم صلاح ممکلت خویش خسروان ندانند بلکه این مردمان هستند که صلاح خویش را بهتر و هوشمندانه تر از هر کسی می دانند. پس حتما وقت آن رسیده که بازی را عوض کنیم و شهر را به دست شهروند بسپاریم.

حتما این روزها شما هم مثل ما فکر کرده اید که چقدر زندگی واقعی ما ایرانیان در طول قرون گذشته شبیه بازی مافیا بوده است. در این بازی تنها اعضای مافیا هستند که یکدیگر را می شناسند و آگاهانه و با هم برای چپاول شهروندان نقشه می کشند. اما  شهروندان نمی دانند چه کسانی شهروند هستند و چه کسانی مافیا و فقط باید از تحلیل درست رفتار و گفتار بقیه حدس بزنند چه کسانی مافیا هستند تا با رای خود، آنها را شناسایی و از بازی اخراج کنند. اما بسیارپیش می آید که مافیا با مظلوم نمایی ، دروغ گویی، حیله گری و ریاکاری خود را شهروند جا می زند و شهروندان را به جان هم می اندازد و گاهی با رای شهروندان، یک شهروند دیگر را قربانی کرده و از بازی اخراج می کنند.

ما مردم ایران نیز مانند مردم بسیاری از کشورهای دنیا در طول زندگی مان درگیر این بازی بوده ایم. بارها تلاش کرده ایم تا با نیت نجات خود و شهر، اعضای مافیا را به درستی تشخیص دهیم و گاهی هم درست و شاید هم گاهی اشتباه عمل کرده باشیم. حاصل درست تشخیص دادن هایمان پیروزی ها ،پیشرفت ها، شادمانی ها و سرافرازی های زیادی بوده که در زندگی مان تجربه کرده ایم و حاصل اشتباهاتمان، خسران، عقب ماندگی، تورم، بیکاری، کوله بری، سوخت بری، بد مسکنی، حاشیه نشینی محرومیت از تحصیل و بهداشت مناسب و رایگان و و ده ها حادثه ی ریز و درشت دیگر بوده است.

زندگی اما یک بازی واقعی و مداوم و پرتکرار است. پس تا زندگی ادامه دارد هم شهروندان هستند و هم مافیا سعی در فریب مردم و چپاول دارد. تمام منافع، قدرت و ثروت مافیا حاصل فریب و ریاکاری و چپاول حقوق شهروندان است. تمام پیروزی های مافیا حاصل ریاکاری هایی است که سعی کرده خود را شهروند دلسوز و مدافع شهر نشان دهد و در این مسیر گاهی به ظاهر همراهی هم کرده است اما در نهایت این همراهی و دلسوزی فریب کارانه فقط بخشی از یک نقشه بوده است. مافیا هیچ تدبیری جز دروغ و ناراستی ندارد و حاصل تمام تدابیرش، فریب بخشی از شهروندان است و نتیجه ی فریب شهروندان هم  ویرانی و زندگی سخت مردم است. ممکن است این مافیا در لباس اصولگرایی خود را نمایان کند و یا در لباس اصلاح طلبی. اما می شود با کمی بازی هوشمندانه و تحلیل درست بازی و سخنان و رفتار افراد و توجه به افراد هوشمند و تحصیل کرده و دلسوز ، شهر و شهروندان را نجات داد.

ما جمعی از نو اصلاح طلبان دانشگاهی و جوان ایران زمین، با پویش زندگی پا به عرصه ی سیاست ورزی خردمندانه و هوشمندانه گذاشته ایم تا در کنار مردم خوبمان نگذاریم زندگی خودمان، مردممان، همشهریان ،دوستان ، خانواده و هم میهنانمان تحت تاثیر ریاکاری ها و ناراستی های دسته های مافیایی بیش از این دستخوش وضعیت قرمز شود.

ما مردم ایران حق برخورداری از  زندگی شاد و آبرومند و عادی را داریم. حق داریم سرپناه داشته باشیم، از آموزش عادلانه و بهداشت رایگان برخوردار باشیم وبرای کارگرانمان زندگی عادی بخواهیم. حق داریم برای مردم ایران واکسن رایگان بخواهیم. حق داریم برای کوله بران و سوخت بران و تمام مردم سختی کشیده ی این سرزمین، یک زندگی عادی با استانداردهای مشخص جهانی بخواهیم. حق داریم برای بازنشستگان کشور حقوق مکفی و زندگی با عزت بخواهیم. حق داریم برای معلمان کشور، برای حق التدریسی ها و برای معلمان نهضتی یک زندگی آبرومند و آرام بخواهیم. حق داریم برای همه ی نظامیان کشور چه سپاهی چه ارتشی و چه نیروی انتظامی، یک زندگی بی دغدغه ی اقتصادی و عزتمندانه بخواهیم. ما حق داریم برای پرستاران کشور حقوق و استراحت کافی طلب کنیم. ما حق داریم برای کسانی که در مسکن های مهر دچار مشکلات مختلف شده اند طلب راه حل و عبور از وضعیت فعلی را کنیم.

ما به دنیا آمده ایم تا زندگی کنیم نه اینکه فقط نفس بکشیم. ما خوب می دانیم که در وضعیت قرمز و در شرایط همیشه حساس نمی شود زندگی عادی داشت. ما خوب می دانیم که زندگی شاد و عادی حق همه ی مردم ایران است. پس به اعتقاد ما باید یک بار و برای همیشه این بازی را عوض کرد. باید از این پس صلاح مملکت خویش را از خسروان بگیریم و به مردمان بدهیم که از همه بهتر می دانند چه صلاحی دارند.

ما جمعی از نواصلاح طلبان جوان ایران زمین، پویش زندگی را برای نجات شهر و شهروندان و خنثی کردن نقشه های تیم مافیایی راه اندازی کرده ایم و با رنگ سفید و شعار " عدالت و مسولیت" پا به عرصه ی سیاست ورزی می گذاریم. ما نه برای انتخابات که برای فردای ایران و ایجاد جریانی نو و متفاوت وارد عرصه ی سیاست ورزی می شویم تا با نسلی پاک دست، جوان، هوشمند و شهروندتبار برای امروز و آینده ی این کهن بوم و بر، مسیری متفاوت و ارزشمند تجربه کنیم. مسیری که قدرت را به جمهور مردم بسپارد.

می دانیم که اگر ما شهروندان پشت دست هم بازی کنیم و اگر متحد و منسجم باشیم، بازی زندگی را خواهیم برد و این بار آژیر سفید در این سرزمین به صدا در خواهد آمد و شاهد بازگشت زندگی به شرایط عادی خواهیم بود. پس دست نیاز و همکاری و همراهی مان را به سوی همه ی شهروندان دلسوز این آب و خاک دراز  می کنیم.

دیدگاه‌ها

من کاندید انتخابات شوراها شده ام ...علاقمندم با یکدیگر همکاری داشته باشیم البته مطمئنم بیشترین رای را خواهم داشت ...

افزودن نظر جدید