در افتتاحیه‌ی نمایش مستند فائزه هاشمی چه گذشت؟

کارگردان مستندی درباره فائزه هاشمی گفت: به عنوان یک مستندساز همیشه برایم هیجان‌انگیز بود که به خلوت سیاستمداران راه پیدا کنم.

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسنا، طبق گزارش رسیده، مراسم آئین دیدار مستند «مثل یک زن» به کارگردانی مژگان ایلانلو، غروب جمعه ۱۴ دی در موزه سینما برگزار شد.

پیش از نمایش فیلم، مراسم امضای پوستر با حضور عوامل این مستند و شخصیت‌هایی هم‎چون فائزه هاشمی، مصطفی تاج‌زاده و فخرالسادات محتشمی‌پور برپا شد.

پیش از نمایش فیلم مژگان ایلانلو ضمن اشاره به مراحل ساخت این فیلم، افزود: «ساختن این مستند از سال ۹۲ تا ۹۵ طول کشید و سال قبل هم از سوی هیات انتخاب جشنواره سینماحقیقت با اکثریت آرا برای حضور در بخش مسابقه انتخاب شد اما بنا به مصلحت اندیشی‌های سازمان سینمایی وقت، از جشنواره کنار گذاشته شد که خوشبختانه بنا به درایت و نگاه باز دکتر صالحی، وزیر ارشاد از شهریور پروانه نمایش آن صادر شد تا در نوبت اکران قرار بگیرد و از امروز هم در تهران و شهرستان‌ها اکران می‌شود.»

او با بیان اینکه از حمایت های خانم‎ها ملاوردی و ابتکار قدردانی می کنم، افزود: «به عنوان یک مستندساز همیشه برایم هیجان‌انگیز بود که به خلوت سیاستمداران راه پیدا کنم و خوشحالم که در تاریخ معاصر یک زن آنقدر اعتماد به نفس داشت تا درهای خانه‌اش را به روی‌مان باز کند و ما هرکجا که خواستیم سرک کشیدیم. او که خلوت و جلوتش یکی بود.»

این مستندساز هم‌چنین در مورد تولید و نمایش مستند دیگری درباره یکی از شخصیت‌ها عنوان کرد:«امسال یک نفر دیگر هم پرچمدار جریانی شد که جلوی دوربین قرار بگیرد و آن آقای مصباح یزدی است چون دوربین وارد خانه و آشپزخانه‌اش شد و خوشحالم افرادی همچون اقای مصباح یزدی هم وارد این دنیای مدرن شده است.»

«مثل یک زن» از امروز ۱۵ دی ماه نمایش خود در سینماهای گروه هنر و تجربه را آغاز می کند و در نخستین روز در خانه هنرمندان تهران و سینمای هنروتجربه بابل اکران می‌شود.

مژگان ایلانلو تاکنون ۱۶ فیلم مستند را برای تلویزیون و سینما کارگردانی کرده ‌است.

عوامل فیلم «مثل یک زن» عبارتند از: کارگردان و تهیه کننده:مژگان ایلانلو - تدوین:فرید دغاغله-  تصویر:جعفر موسوی،علی میرکریمی-  صدا:میثم سبوحی- صداگذاری و میکس:مهرداد جلوخانی-اصلاح رنگ و نور:حمزه حردانی- تیتراژ و زیرنویس: سمیرا کاملی - پوستر:سلماز نیازی.

افزودن نظر جدید