درهاي استاديوم آزادي به روي زنان باز شد

بعد از حرف و حديث‌هاي فراوان بالاخره تيم ملي فوتبال كشورمان در فيفادي يك بازي دوستانه مقابل بوليوي برگزار كرد تا كي‌روش تيم تحت هدايتش را محكي جدي بزند. در روزي كه زنان براي اولين بار جهت تماشاي بازي تيم ملي ايران وارد ورزشگاه آزادي شدند و حضور آنان گامي به پيش در فضاي فوتبال ايران بود، كارلوس كي‌روش هم گامي به پيش برداشت و از بازيكنانش خواست كه يك بازي هجومي را در دستور كار خود قرار دهند. اين نكته از همان لحظات شروع بازي به وضوح ديده شد. مهدي طارمي همان دقايق ابتدايي با ضربه سر دروازه حريف را تهديد كرد كه توپش به تيرك دروازه حريف خورد. در ادامه ملي‌پوشان حملات پرتعداد و پردامنه خود را ادامه دادند تا در نهايت عليرضا جهانبخش موفق شد دروازه حريف را در دقيقه 17 روي يك اوت ارسالي باز كند. بازي در نيمه اول با برتري نسبي ايران ادامه يافت و در نهايت با همان نتيجه 1 بر صفر به اتمام رسيد.

در آغاز نيمه دوم اين بوليوي بود كه درصدد جبران نتيجه بر آمد. هنوز 6 دقيقه از شروع 45 دقيقه دوم نگذشته بود كه كاردوزو با شوتي از خارج محوطه جريمه دروازه بيرانوند را باز كرد تا بازي مساوي شود. اين گل باعث شد تا قرمزپوشان كشورمان دوباره آهنگ حمله به سمت دروازه حريف كنند.

دقيقه 63 روي ارسال اشكان و دفع ناقص توپ توسط مدافع بوليوي، مهدي ترابي كه از اول نيمه دوم به جاي وحيد اميري وارد زمين شده بود، موفق شد در موقعيت تك به تك با دروازه‌بان حريف قرار بگيرد و دروازه اين تيم را براي بار دوم باز كند. در ادامه حملات دو تيم ثمري نداشت تا اين ديدار با همان نتيجه 2 بر 1 به اتمام برسد.از نكات جالب بازي مي‌توان به تلاش گسترده بوليوي براي به تساوي كشاندن بازي اشاره كرد.

آنها در دقايق پاياني فشار زيادي روي دروازه بيرانوند ايجاد كردند كه موفق به گلزني نشدند. حتي ويسكارا دروازه‌بان اين تيم هم در لحظات پاياني جلو كشيد تا مگر كاري از پيش ببرد كه البته موفق نبود و روي يكي از همين جلو كشيدن‌هاي او مهدي ترابي مي‌توانست پايه‌گذار گل سوم ايران هم بشود كه با بي‌دقتي موقعيت از دست رفت.

اين دومين ديدار تيم ملي ايران در راه آماده‌سازي براي جام ملت‌ها بود كه قرار است دي ماه در امارات برگزار شود. با توجه به تفاوت بازي‌هاي جام ملت‌ها با جام جهاني مشخص است كه كي‌روش تلاش دارد تيمش را بيشتر براي خلق موقعيت و زدن گل آماده كند. برعكس جام جهاني كه شاگردانش را براي گل نخوردن راهي زمين مسابقه مي‌كرد.

افزودن نظر جدید