درخواست نمایندگان مجلس برای تشکیل فراکسیون عدس و سیر!

ضو هیات رئیسه مجلس از توقف تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس توسط هیات رئیسه خبر داد.

به گزارش امیدنامه به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیم هیأت رئیسه مجلس تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس متوقف شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۱۰۰ درخواست تشکیل فراکسیون به هیأت رئیسه مجلس واصل شده که تعداد آن‌ها همچنان رو به افزایش است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: تعدادی از فراکسیون‌ها عملا در مسیر موازی با یکدیگر حرکت می‌کنند و ما شاهد موازی کاری در تشکیل این فراکسیون‌ها هستیم؛ به عنوان مثال فراکسیون تعاون و کار و فراکسیون تعاون و همیاری از جمله مواردی است که درخواست تشکیل آن‌ها به هیأت رئیسه واصل شده که هر سه درواقع یک مسیر را دنبال می‌کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تشکیل فراکسیون‌های دیگری همچون فراکسیون عدس و سیر به هیأت رئیسه واصل شده که سؤال اینجاست شأن یک فراکسیون در این حد پایین آورده شود؟

وی افزود: با توجه به این موارد هیأت رئیسه تصمیم گرفته تا فعلا جلوی تشکیل فراکسیون‌ها گرفته شود تا سازوکار مناسبی برای تشکیل آن‌ها در نظر گرفته شود، البته در مورد فراکسیون‌هایی همچون روحانیت و ایثارگران خط مشی آن‌ها مشخص است و امکان تشکیل فراکسیون همسو و موازی با آن‌ها وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اخبار و اطلاعاتی به گوش می‌رسد که وزارتخانه‌ها قصد تشکیل تعدادی از این فراکسیون‌ها نقش دارند تا از این طریق بتوانند ذهن نمایندگان را جهت‌دهی کنند و از این طریق در مجلس نفوذ داشته باشند که این باعث کندی تیغ نظارت نمایندگان و همچنین تأثیر وزارتخانه‌ها بر روند قانون گذاری می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس از دو ماه قبل از تشکیل مجلس یازدهم به دنبال تشکیل فراکسیون‌های خود بوده و موجودیت فراکسیون مورد نظر خود را اعلام می‌کردند و این درخواست‌ها برای تشکیل فراکسیون در حالی است که ما مقدم بر آن‌ها بحث کمیسیون‌ها را داریم و مجلس ابتدا باید کمیسیون‌هایش تشکیل شود و کار در کمیسیون‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

افزودن نظر جدید