درخواست بحرین از بانکی‌مون برای جلوگیری از دخالت ایران در امور بحرین

وزیر خارجه بحرین در ادامه سیاست های مغرضانه این کشور با ارسال نامه ای به مجامع بین المللی از آنها خواست تا در مقابل آنچه نقض حاکمیت این کشور از سوی ایران خواند، اقدامی بکنند.

به گزارش امید به نقل از عصر ایراان " گلف دیلی نیوز"، نوشت: شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز گذشته با نوشتن نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل(بان گی مون)، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا(کاترین اشتون)، دبیر کل اتحادیه عرب(نبیل العربی) و نیز دبیر کل سازمان همکاری های اسلامی(اکمل الدین احسان اوغلو) از این مجامع خواست تا در برابر تهدیدات ناشی از ایران علیه حاکمیت بحرین اقدامی انجام دهند.
در این نامه ادعا شده است که اظهارات خصمانه اخیرو نیز جوسازی های رسانه های ایرانی علیه بحرین، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و کل جهان را بر هم می زند.
در این نامه به اظهارات اخیر حسین امیر عبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران اشاره شده که در مصاحبه با خبرگزاری فارس ضمن انتقاد شدید از حمله اخیر نیروهای امنیتی بحرین به منزل شیخ عیسی قاسم روحانی مخالف شیعه در بحرین درباره تبعات این اقدام به مقامات منامه هشدار داده بود.
وزیرخارجه بحرین در نامه خود با اشاره به این اظهارات، نوشت: این اظهارات علاوه بر اینکه دخالت در امور داخلی بحرین محسوب می شود، اظهاراتی تهدید آمیز و خصمانه محسوب می شود.
وزیر خارجه بحرین این گونه اظهارات را تهدید حاکمیت یک کشور رسمی عضو سازمان ملل و مغایر با قوانین بین المللی دانسته است.
سیاست سرکوب مخالفان در بحرین در دو سال گذشته همواره مورد انتقاد جمهوری اسلامی ایران بوده است و ایران از مقامات بحرین خواسته است تا با اجتناب از اعمال سیاست سرکوب مخالفان، با آنها وارد گفتگو شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید