دبیرکل سازمان عدالت و آزادی: اصولگرایان می‌خواهند از احیای خانه احزاب ممانعت کنند

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی معتقد است برخی احزاب اصولگرا می‌خواهند از احیای خانه احزاب به عنوان یکی از شعارهای دکتر روحانی ممانعت کنند.

مهدی مقدری  که از جمله دعوت شدگان به نشست مشترک وزیر کشور و استانداران بود در گفت‌وگو با پایگاه خبری-تحلیلی امید، ضمن مثبت دانستن نشست‌های مشترک احزاب سیاسی با مسوولان نظام، گفت: اینگونه برنامه ها لازم است اما برای پیشبرد تحزب، نشاط اجتماعی و توسعه سیاسی جامعه کافی نیست.
وی افزود: انتخابات خرداد 92 نشان داد که جریانهای تاثیرگذار در ایجاد نشاط سیاسی کشور چنانچه وارد گود شوند هم شور و نشاط سیاسی حاکم خواهد شد و هم کشور در مسیر عقلانیت به پیش می روند ولی متاسفانه شاهدیم  احزاب و کنشگرانی که توان ایجاد نشاط سیاسی در کشور دارند مجال حضور ندارند که این موضوع بر کیفیت مناسبات سیاسی کشور سایه افکنده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتقادهای وزیر کشور و قائم مقام وی درباره انفعال احزاب و عدم مشارکت آنها در نشاط سیاسی، خاطرنشان کرد: وزارت کشور چه توقعی دارد که احزاب در صحنه سیاسی حاضر باشند در حالی که کماکان برخی جلسات و برنامه ‌ایشان با فشارهای سیاسی گروه های فشار یا لغو می شود و برهم می خورد. متاسفانه برخی استانداران و فرمانداران با روحیه محافظه کارانه در افول شور و نشاط سیاسی و اجتماعی تاثیر داشتند.

دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی تصریح کرد: این خوب است که وزیر محترم کشوربه انتقاد از احزاب می پردازد و خواستار خروج آنها از انفعال و کمک به روند شور سیاسی در جامعه شده است اما جناب وزیر یک نگاهی هم به حوزه مسوولیت خود بیاندازد و بداند زیبنده  سیاسی ترین وزارتخانه کشور نیست که چند ماهی بدون معاون سیاسی بماند.

مقدری همچنین با انتقاد از حزب گریزی عمده مسوولان کشور خاطر نشان ساخت: متاسفانه  بسیاری از مقامات مسوول مملکت در دوره های مختلف به حزبی نبودن خود افتخار می کنند و این در حالی است که ژست کمک به روند تحزب و توسعه سیاسی را می گیرند. بسیاری از مسوولان سیاسی مملکت تفاوت کارکردهای بدنه تشکیلاتی احزاب را با صاحبان گعده های سیاسی و متنفذان در قدرت درک نکرده اند .

وی با اشاره به موضوع احیای خانه احزاب تصریح کرد: راهبرد اساسی و خواست تشکیلات ما احیای خانه احزاب به عنوان نماد صنفی گروه های سیاسی کشور است.

مقدری با انتقاد از طرح موضوع باشگاه احزاب از سوی برخی دبیران کل احزاب اصولگرا، اظهار داشت: در حاشیه این نشست با برخی دبیران کل احزاب اصولگرا دیدار و گفت و گو داشتم و در حالی که مشخص بود در یک روند هماهنگ شده به دنبال محو خانه احزاب و طرح باشگاه جدید التاسیس احزاب هستند، در عین حال هیچ برنامه مشخص و متفاوتی  در این تغییر عنوان ها ندیدم.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب برخی احزاب اصولگرا صرفاً بنا دارند از احیای خانه احزاب به عنوان یکی از شعارهای دکتر روحانی ممانعت کنند.

افزودن نظر جدید