داغ شدن ماراتن استعفا براي نامزدي مجلس

موج استعفاي چهره‌هاي سياسي براي حضور در انتخابات مجلس آغاز شده است. در يكي از آخرين استعفاها قرار است مجيد نصيرپور از سمت خود در دولت كنار برود. وي هم اكنون معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهوري است. نصيرپور در حاشيه جلسه روز يكشنبه گفت كه جلسه مشترك دولت و مجلس آخرين حضور او در معاونت پارلماني دولت خواهد بود و احتمالا روز دو شنبه استعفاي خود را تقديم خواهد كرد.

به گزارش امید به نقل از خرداد؛ پيش از نصيرپور نيز محمدرضا ميرتاج الديني نيز از سمت خود در صدا و سيما براي حضور در انتخابات مجلس دهم كنار رفته بود. ميرتاج الديني نيز درباره فعاليت‌هاي انتخاباتي خود به «خرداد» گفت كه قصد دارد تا در چارچوب پروژه وحدت اصولگرايان و احتمالا ائتلاف انتخاباتي اين جريان وارد عرصه شود. وي تاكيد كرد: «هنوز فعاليت‌هاي جدي خود را شروع نكرده‌ام و فعلا منتظر هستم تا شرايط وحدت بيشتر مهيا شود.»

مير تاج‌الديني همچنين درباره نقش احتمالي احمدي نژاد در انتخابات مجلس هم گفت: «احمدي نژاد هنوز تصميم قطعي در اين باره نگرفته است اما مطمئنا از پروژه وحدت اصولگرايان حمايت مي‌كند و جداي از آن كاري نخواهد كرد.» ميرتاج الديني آنطور كه تا كنون تصميم گرفته قرار است از حوزه انتخابيه تبريز وارد گود رقابت شود.

مجيد نصيرپورنیز قرار است از حوزه انتخابيه سراب كه پيشتر نيز نمايندگي آن را در مجلس بر عهده داشت، وارد رقابت اسفند 94 شود.

تا اينجاي كار در ديگر نقاط كشور نيز برخي مقامات اجرايي از مقام خود براي حضور در انتخابات مجلس استعفا داده‌اند. از اين جمله سيد جلال حسيني، فرماندار طبس است كه در آخرين روزهاي سال گذشته از سمت خود كنار رفت. در همين حال برخي منابع خبري در استانداري تهران از استعفاي علي اكبر كريمي، بخشدار بوستان تهران با هدف كانديداتوري از حوزه انتخابيه ساوه و زرنديه خبر داده‌اند. هر چند اين خبر هنوز به صورت رسمي تائيد نشده است اما در عوض خبر استعفاي فرماندار قدس براي حضور در انتخابات رسما توسط استانداري تهران تائيد شده است. همچنين شهاب الدين چاووشي، معاون سياسي استاندار تهران گفته است: «3 فرماندار دیگر استان تهران هم به صورت شفاهی برای اعلام کاندیداتوری درخواست استفعا دادند اما هنوز به صورت رسمی و کتبی ابلاغ نشده است.»

از استان آذربايجان غربي نيز خبر مي‌رسد سیف الله مطلبی فرماندار شهرستان میاندوآب به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مقام خود استعفاء داده است. وي داراي اصالتي سلماسي است و هنوز مشخص نكرده كه از حوزه انتخابيه ميادوآب نامزد خواهد شد يا شهرستان سلماس. گفتني است  نماينده فعلي شهرستان سلماس علي اكبر آقايي بود كه روز پنجشنبه در پي بيماري در تهران فوت كرد. همين واقعه احتمال نامزدي مطلبي در سلماس را افزايش داده است.

در ميان شهرداران كشور نيز تا اينجاي كار شهرداران قم، برازجان و بندر امام خميني از سمت خود براي حضور در انتخابات مجلس استعفا داده‌اند. همچنين اخيرا شايعاتي درباره احتمال استعفاي شهرداران آبادان و اهواز با همين هدف منتشر شده است.

پيشتر وزارت كشور اعلام كرده بود مقامات دولتي كه قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند بايد تا 27 خرداد سال جاري از سمت خود استعفا دهند. 

افزودن نظر جدید