خودکشی سریالیِ دانش‌آموزان در رامهرمز؟

فردین آذریان (خبرنگار) از خودکشی‌های سریالی میان دانش آموزان نوجوان رامهرمزی در استان خوزستان خبر داده که موجی از نگرانی را در جامعه ایجاد کرده است.

به گزارش امیدنامه ،بر اساس گزارشات محلی منتشر شده، شامگاه جمعه ۲۲ آبان ۹۹ دختر ۱۵ ساله‌ی دیگری در رامهرمز خوزستان خود را حلق آویز کرده است.

پیش از این خودکشی پر ابهام، طی یک ماه گذشته، ۵ خودکشی مشابه در میان دانش‌آموزان این شهرستان رخ داده است.

رستمی رئیس آموزش و پرورش رامهرمز اختلافات خانوادگی، تعصبات کورکورانه، تعرضات فکری و عاطفی و عدم پاسخگویی به نیاز‌ها و اقتضائات زیستی را از علت‌های این رخداد تلخ عنوان کرده است.

او گفته از ۲۷ هزار دانش آموز رامهرمزی دستکم ۴ هزار دانش‌آموز از داشتن تلفن همراه برای ادامه تحصیل در سال جدید تحصیلی محروم بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رامهرمز همچنین به صراحت دلیل خودکشی یکی از دانش‌آموزان دختر را مخالفت خانواده با تهیه تلفن همراه و عدم امکان ادامه تحصیل این نوجوان عنوان کرده است.

خودکشی دانش‌آموز رامهرمزی در دست بررسی
در همین حال، خوزستان فرماندار رامهرمز با تایید خبر خودکشی یک دانش آموز ۱۵ ساله در این شهرستان، گفت: یک تیم برای بررسی عوامل خودکشی این دانش‌آموز تشکیل شده است.

آرش قنبری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به خودکشی یک دانش آموز ۱۵ ساله در این شهرستان طی روز‌های گذشته، اظهارکرد: اخیرا یک دانش آموز دختر با ۱۵ سال سن، اقدام به خودکشی کرده است که متاسفانه منجر به فوت این دانش آموز شد.

وی بیان کرد: برای بررسی این خودکشی و خودکشی‌های اخیر در شهرستان رامهرمز، یک تیم کارشناسی متشکل از نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی، بهزیستی، فرمانداری و آموزش و پرورش تشکیل شده است تا بررسی کند و ببیند چه عواملی منجر به خودکشی این دانش‌آموز شده است. درباره علت خودکشی این دانش آموز صحبت‌های مختلفی شده است؛ به عنوان مثال گفته می‌شود این دانش‌آموز، چون دوست خود را از دست داده، خودکشی کرده است. به هر حال حرف و حدیث‌های مختلفی در این خصوص وجود دارد.

فرماندار رامهرمز گفت: در خصوص خودکشی نمی‌توانیم تنها یک عامل را دخیل بدانیم، یک تیم برای بررسی عوامل خودکشی تشکیل شده است و پس از مشخص شدن علت، می‌توانیم در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم؛ بنابراین در این مورد باید کار کارشناسی شده صورت گیرد تا علت مشخص شود.

افزودن نظر جدید