عارف در دیدار نخبگان بندرانزلی:

خبرهای خوبی از وحدت اصلاح‌طلبان در راه است/دوران دفاع مقدس نباید وسیله ای برای تسویه حساب‌های سیاسی شود/تقدیر از دولت زمان جنگ

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات می خواهد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را در انتخابات مجلس جبران کند،خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است که امیدوارم همبستگی اصلاح طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی،توانا و در شان ملت بزرگ ایران شود.

به گزارش امید،دکتر محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان سیاسی،اهالی فرهنگ و هنر و ورزشکاران بندر‌انزلی با تبریک عید سعید قربان و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به مقاومت ملت ایران در برابر جنگ تحمیل شده از سوی رژیم بعث عراق  اشاره کرد و گفت: اقدام رژیم بعث عراق در برابر ایران اقدامی تجاوزکارانه علیه انقلاب اسلامی و برای اشغال سرزمین ما  بود که با هدف به  خطر انداختن منافع ملی ایران  صورت گرفت ولی  آن‌چه موجب ناکامی آن‌ها و عظمت ملت ایران شد، حضور ومقاومت مردم بود.
وی با یادآوری رشادتهای جوانان ایران در هشت سال دفاع مقدس  ادامه داد :ملت ما در طول جنگ تحمیلی رنج‌ها و مشقتهای فراوانی را تحمل کرد، بسیاری از جوانان به جبهه‌ها رفتند ،شهید، اسیر و جانباز شدند و خانواده‌های بسیاری مقاومت کردند و دفاع مقدس را به نتیجه رساندند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در دوران جنگ ،گفت: رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) در طول دفاع مقدس،هوشمندی ، دلسوزی و مدیریت استراتژیک  مدیران دولت وقت و صبر و متانت مردم باعث شد بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم و نتیجه وحدت مردم و مسئولان پیروزی فرزندان ایران در جبهه ها بود.
وی با انتقاد از برخی تعابیر نادرستی که بعضا از سوی برخی افراد نسبت به مدیران نظامی و سیاسی دوران جنگ مطرح می‌شود،خاطرنشان کرد: حماسه هشت سال دفاع مقدس با وحدت همه بخصوص فرماندهان نظامی و مدیران سیاسی صورت گرفت و اگر اختلاف نظری هم در شیوه اداره جنگ بود به جبهه ها تسری پیدا نمی کرد و با درایت امام خمینی(ره) و مسئولان وقت و  تلاش و پشتکار رزمندگان اسلام موفق شدیم سرزمین های به اشغال درآمده را باز پس بگیریم.
عارف با بیان اینکه ایران منادی صلح طلبی در جهان است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس نباید وسیله‌ای برای تسویه حسابهای سیاسی شود متاسفانه بعضا دیده می شود عده‌ای که به دنبال حذف افراد و گروه‌ها  بویژه اصلاح طلبان هستند از دفاع مقدس استفاده ابزاری می کنند و به دنبال منافع گروهی و جناحی خود هستند در حالیکه اصلاح طلبان هم در دوران انقلاب و هم در طول جنگ تحمیلی حضور چشم گیری در دفاع از میهن اسلامی خود داشتند و همواره در همه صحنه ها و رویدادهای مهم انقلاب و کشور حضور خواهند داشت.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با تاکید بر اینکه هنر اصلاح طلبان این است که در شرایط سخت پیروز رقابتهای سیاسی از جمله انتخابات شوند،گفت: اگر اصلاح طلبان بین خود وحدت و همگرایی داشته باشند می‌توانند با هماهنگی و تفاهم با نهادهای تصمیم گیر در امر انتخابات مذاکره کنند و تجربه نشان داده است اینچنین مذاکرات به نتیجه‌های مثبت منجر می شود.
وی با بیان اینکه جریان رقیب اصلاحات می خواهد شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری را در انتخابات مجلس جبران کند،خاطرنشان کرد: خبرهای خوبی از وحدت و همگرایی جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در راه است  که امیدوارم همبستگی اصلاح طلبان باعث تشکیل مجلسی قوی،توانا و در شان ملت بزرگ ایران شود.
عارف در پایان با اشاره به موقعیت گردشگری بندرانزلی و پتانسیل بسیار خوب این شهر در ورزشهای انفرادی و همگانی  بر لزوم توجه جدی همه مسئولان بویژه مسئولان محیط زیست و وزارت ورزش و جوانان به این شهر ساحلی کشور تاکید کرد.

افزودن نظر جدید