خانه نشینی مردم در روز طبیعت

بارش برف و باران و کاهش دمای هوا سبب شد تا بسیاری از مردم در شهرهای مختلف به ویژه شهروندان تهرانی روز طبیعت را در خانه بمانند.

به گزارش امیدنامه،همه ساله مردم تهران و بسیاری از شهرهای دیگر روز طبیعت را در دامان فضای سبز و دشت و بوستان های شهری سپری می کنند تا در آخرین روز از تعطیلات نوروز که امسال با جمعه مصادف شده، بیشترین استفاده را برده و با نشاط و انرژی کامل برای کار و تلاش آماده شوند.

امسال کاهش دمای هوا و بارش بهاری در بسیاری از مناطق کشورمان، برنامه ریزی های مردم را نقش بر آب کرده و بسیاری را خانه نشین کرده تا به امید افزایش دما و کاهش باران بهاری شاید بتوانند بعد از ظهر را در بوستان ها و مناطق طبیعی بگذرانند.

در سال های گذشته از صبح سیزدهم بسیاری از شهروندان بساط پخت و پز و وسایل تفریحی را مهیا کرده و خود را برای گذراندن یک روز در دل طبیعت و بوستان های شهری آماده می کردند به گونه ای که پارک های تهران مملو از جمعیت می شد و بسیاری از ابتدای صبح تلاش می کردند تا یک جای مناسب برای خود تدارک ببینند ولی امروز پارک های پایتخت خلوت است.

گزارش سازمان هواشناسی حکایت از ورود دو سامانه بارشی در نیمه شمالی و جنوبی کشور در امروز و فردا را دارد که شاهد بارش باران در استان های اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی، کردستان، زنجان و همدان و همچنین بخش هایی از استان مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان و سواحل شمالی کشورمان هستیم.

البته در بخش هایی از مناطق جنوبی کشور مانند استان های هرمزگان، کرمان، غرب سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی انتظار بارش باران وجود دارد و در نیمه شرقی کشور انتظار افزایش سرعت باد و توفان و گرد و خاک وجود دارد که بویژه در بخش هایی از جنوب شرق از شدت بیشتری برخوردار است و در استان های خوزستان و ایلام نیز شاهد پدیده گرد و غبار خواهیم بود.

حداکثر دما 10 درجه و حداقل چهار درجه سانتیگراد است و کاهش10 درجه ای هوا در استان های گیلان، مازندران و گلستان و از طرف دیگر آسمان ابری درپاره ای نقاط همراه با رعد و برق و بارش و وزش باد باعث شده تا بسیاری از مردم ترجیح دهند سیزدهم فروردین را در خانه بگذرانند و با تفریحاتی همچون تلویزیون خود را سرگرم کنند.

بارش برف در مناطقی از استان البرز از جمله کرج، مردم این استان را که برای بهره مندی از طبیعت در سیزدهمین روز فروردین عازم بودند، غافلگیر کرد.

بارش برف از دقایقی پیش در استان البرز و در شهرستان کرج و در مناطق مرتفع این شهرستان آغاز شده و ادامه دارد و اداره کل هواشناسی استان البرز پیش بینی کرده بود که امروز (جمعه) در این استان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

البته بسیاری از مردم در مناطق جنوبی و غربی کشورمان از فرصت استفاده کرده و راهی مناطق سرسبز و کوهستان ها شده و روز طبیعت را در دامان طبیعت سپری می کنند.

گزارش های حکایت از آن دارد که مردم در استان های فارس، ایلام، کهگیلویه و بویر احمد و برخی دیگر از مناطق غربی و جنوبی امروز به سمت مناطق طبیعی و پارک های جنگلی رفته و یا در فضای سبز داخل شهرها آخرین روز تعطیلات را با خاطره ای خوش و به یادماندنی می گذرانند.

اگرچه کارشناسان سازمان هواشناسی از ادامه برف و باران در مناطق مختلف کشور خبر می دهند اما مردم همچنان امیدوارند با افزایش نسبی دمای هوا و کاهش بارندگی بتوانند ساعتی را در طبیعت بهاری بگذرانند.

افزودن نظر جدید