خامسیان: با گفتار درمانی نمی توان کشور را اداره کرد/کشور به مدیران کاربلد و اجرایی قوی نیاز دارد

فعال رسانه ای اصلاح طلب نسبت به برخی شایعات در مورد محمدرضا عارف واکنش نشان داد.

به گزارش امیدنامه ،علیرضا خامسیان در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اظهارنظر‌ها درباره محمدرضا عارف گفت: صحبت‌هایی درباره انتخابات سال ۹۲ مطرح می‌شود مبنی بر اینکه محمدرضا عارف از پایگاه رای بالایی برخوردار نبود، اما نظر سنجی‌های معتبر موضوع دیگری را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: اگرچه من نمی‌خواهم که چنین صحبت‌های حاشیه‌ای وحدت اصلاح طلبان را تحت شعاع قرار دهد، اما معتقدم برخی صحبت‌هایی که مطرح می‌شود به سبب نجابت عارف بوده و نوعی تحریف واقعیت محسوب می‌شود؛ همچنین همگی اذعان دارند که جریان اصلاحات در سال ۹۲ به سبب کناره گیری محمدرضا عارف در انتخابات موجبات پیروزی حسن روحانی را در انتخابات فراهم آورد و هیچ کس هم منکر این موضوع نیست.

خامسیان افزود: حتی خود حسن روحانی هم پس از کناره‌گیری عارف طی یک نامه از وی قدردانی و در آن نامه به صراحت اذعان کرد که این پایگاه رای شما و این شور و نشاط به سبب حضور و فداکاری شما در انتخابات قابل تحسین است که باید قدردان آن بود، موضوعی که خود نوعی اذعان روحانی به این موضوع بود که پایگاه رای عارف در سبد رای او ریخته شده است؛ بنابراین دوستان کافی است به نامه روحانی رجوع کنند تا واقعیت برایشان روشن شود.

فعال رسانه‌ای اصلاح طلب گفت: مضاعف بر این، طبق  نظر سنجی‌های معتبر نظیر صدا و سیما و وزارت اطلاعات میزان رای محمدرضا عارف از روحانی در روز‌های منتهی به پایان تبلیغات بیشتر بود و در شهر‌هایی که او برای سخنرانی حضور پیدا می‌کرد میزان استقبال مردم از او گویای این واقعیت بود؛ این دوستان می‌توانند به وسیله ارتباطاتی که با برخی نهادهای امنیتی دارند به این نظر سنجی ها دست پیدا کنند و قطعا شاهد آن هم بوده‌اند.

کشور به مدیران کاربلد و اجرایی قوی نیاز دارد
او تاکید کرد: نکته مهم‌تر این است که کشور به مدیران کاربلد و اجرایی قوی نیاز دارد، اما اینکه اصل را بر گفتار درمانی بگذاریم و در عمل اقدام مناسبی انجام ندهیم و شعار دادن بدون عمل‌گرایی را اصل قرار دهیم  اقدام مناسبی نیست، کشور در چند سال اخیر به واسطه گفتار درمانی آقایان و اینکه بیان خوبی دارند، اما در عمل متاسفانه خروجی مناسبی از عملکرد آن‌ها دیده نشده ضربات بسیاری خورده است. پس خوب صحبت کردن برای یک رئیس جمهور کافی نیست؛ بلکه پیش از هر چیز باید یک مدیر توانمند باشد و به شعار‌های خود جامعه عمل بپوشاند، مردم به خوب صحبت کردن رای نمی‌دهند، بلکه به مرد عمل و یک فرد عمل گرا رای می‌دهند.

خامسیان تصریح کرد: جای تعجب دارد که برخی افراد در جریان اصلاح طلب می گویند که برای کسب رای باید خوب صحبت کرد؛ اما آیا خوب صحبت کردن ملاک است؟ ما نتیجه خوب صحبت کردن بسیاری از آقایان را دیده‌ایم که کشور را به کجا رسانده و از همین رو نیز نیاز به یک نگاه عمل‌گرایانه داریم و جای تاسف است که ملاک رای را به خوب صحبت کردن بدهیم ؛کمااینکه  در رژیم گذشته هم خوب صحبت می‌شد.

محمدرضا عارف  فعلا در حال بررسی شرایط است
او با اشاره به احتمال نامزدی محمدرضا عارف در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هم گفت: وی اعلام کرده که فعلا در حال بررسی شرایط است  و این هم که عده‌ای گفته بودند او قرار است به صورت انفرادی در انتخابات شرکت کند اشتباه است، زیرا تا این لحظه او به طور رسمی اعلام نامزدی نکرده است و تجربه هم نشان داده که او بدون تکیه بر خرد جمعی دست به اقدامی نخواهد زد و در طول تمام فعالیت‌های سیاسی اش هم تماما با تکیه بر نخبگان و خرد جمعی تصمیم گیری کرده است.

خامسیان گفت: امروزه بخشی از دانشگاهیان هم برای حضور او در انتخابات از او درخواست‌هایی داشته‌اند، اما او فعلا در حال بررسی شرایط است. عارف به خوبی به شرایط کشور اشراف داشته و می‌داند که در چه شرایطی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در حال برگزاری است و نسبت به تحولات بین الملل هم اشراف خوبی دارد و با توجه به همه این جهات و تکیه بر خرد جمعی تصمیم گیری خواهد کرد.

فعال رسانه‌ای اصلاح طلب افزود: اینکه گفته می‌شود او به صورت انفرادی در انتخابات وارد خواهد شد نوعی عملیات روانی و هراس از احتمال حضور او در انتخابات است، اما تا این لحظه او تصمیمی برای شرکت در انتخابات نداشته است؛ کمااینکه خودش هم بارها گفته که تا به حال برای گرفتن پست و مقامی پیشگام نشده و با این حال از انجام وظیفه برای مردم هم شانه خالی نکرده است. این روش و منش اوست که دیگر فعالان سیاسی هم نسبت به او اشراف کامل داشته و دارند.

افزودن نظر جدید