خاتمی: به من یزدی می‌خورد که اهل ترور باشم؟

محمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا شما برنامه‌ای برای ترور دارید؟ اظهار کرد: به منِ یزدی که گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرده‌ام اصلا می‌خورد که اهل ترور باشم؟

به گزارش امید به نقل از ایسنا، رییس بنیاد باران در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره نانو در توضیح پیش‌بینی‌ اخیرش درباره احتمال وقوع ترور که واکنش‌هایی را در پی داشته است، اظهار کرد: این تخریب‌ها نمونه‌ افراطی‌گری است. من جامعه را به اخلاق،‌ آرامش و نقد منطقی دعوت می‌کنم.

رییس‌جمهور اسبق کشورمان در مورد صحبت‌های اخیر خود اظهار کرد: من فقط هشدار داده‌ام که افراطی‌گری ممکن به ترور بیانجامد، منظورم این نیست که کسی قصد ترور دارد. ما خودمان مورد ترور قرار گرفته‌ایم.

وی همچنین افزود: جامعه باید به سوی منطق برود و باید نقد منطقی جایگزین اعتراض تخریبی شود. در زمانی که من رییس جمهور شدم اعتراض‌های شدیدی به من می‌شد و من نه تنها با آنها برخورد نکرده، بلکه خوشحال بودم. امیدوارم همه مسوولان قدرت تحمل نقد را داشته باشند.

رییس جمهور اسبق کشورمان در پاسخ به سوال دیگری درباره این‌که که آیا اتاق فرماندهی از سوی اصلاح‌طلبان تشکیل شده است، گفت: اینها حرف‌های بی‌ خودی است و کسانی که ناراحت هستند، مردم اصلاحات و اعتدال را به افراط‌گری ترجیح داده اند آن مطرح می‌کنند آنها فقط به دنبال جبران شکستی هستند که از مردم خورده‌اند.

وی در مورد تشکیل حزب از سوی محمد عارف نیز گفت: من مخالف تشکیل احزاب فراگیر هستم، اما امیدوارم شاهد گسترده شدن فعالیت احزاب باشیم، زیرا این امر موجب رونق جامعه می‌شود البته احزاب باید در چارچوب ضوابط و قوانین تشکیل شوند و دولت هم از آنها حمایت کند.

محمد خاتمی در پاسخ به این سوال که آیا از شما درباره وزرای سه وزارتخانه باقی مانده نظر خواسته شده است اظهار کرد: خیر. از من نظری خواسته نشده، من معتقدم باید دست رییس جمهور را باز گذاشت تا وی نیروهای خود را انتخاب کند. شعارها و جهت‌گیری‌های آقای روحانی بسیار خوب است و خوشبختانه ایشان بر این شعارها پا فشاری کرده و باید کسانی را انتخاب کند که قادر به پیاده کردن این شعارها باشد.

رییس جمهور اسبق کشورمان درباره نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا نیز گفت: در این باره نظر خاصی ندارم و معتقدم رییس جمهور باید براساس تشخیص خود عمل کند. ما فقط موفقیت آقای روحانی را می خواهیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید