خاتمی:خود را در چارچوب نظام می‌دانیم

نایب رئیس مجلس ششم درباره صدور حکم برای هفت چهره اصلاح طلب از جمله خودش توضیح داد.

به گزارش امیدنامه به نقل از فرارو،محمدرضا خاتمی درباره صادر شدن حکم هفت چهره اصلاح‌طلب از جمله خودش گفت: این پرونده سال‌ها توسط یک نهاد امنیتی دنبال شد تا بالاخره اتهامات ما به دادگاه فرستاده شد. رفت و آمد‌های ما به دادگاه از سال گذشته آغاز شد و در نهایت منجر به صدور این حکم اولیه شد.

نایب رئیس مجلس ششم با اشاره به صدور حکم یک سال برای 6 نفر و دو سال حبس تعزیری برای محمد نعیمی‌پور و همچنین منع از فعالیت مطبوعاتی و حزبی افزود: اتهام نسبت داده شده به ما اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، عضویت در حزب مشارکت و اتهاماتی از این دست بود. احکام صادر شده البته بیشتر در ارتباط با اقدام علیه امنیت ملی است. اما دادگاه آقای نعیمی‌پور را به اتهام تبانی هم محکوم کرده است.

خود را در چارچوب نظام می‌دانیم 

محمدرضا خاتمی با بیان اینکه ما اقدامات لازم برای احقاق حقوق خود را از طریق مجاری قانونی انجام می‌دهیم افزود: این هفت نفر خود را جزو نظام می‌دانند و تا به حال همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این مساله را ثابت کنند. بهترین نمونه این مساله تلاش کل جریان اصلاحات از جمله این هفت نفر بعد از سال 88 برای بازگردان آرامش به کشور و پرشور کردن انتخابات بود. اصلاح‌طلبان تلاش کردند اعتبار نظام را ارتقا دهند، امید را در دل مردم زنده نگه دارند و میزان مشارکت را بالا ببرند.

 او ادامه داد: عده‌ای از این موضوعات خوششان نمی‌آید و ممکن این مسائل را جرم بدانند. با این حال ما وظیفه خودمان دانستیم که با همه قدرت خود تلاش کنیم گرفتاری‌هایی که در سالهای گذشته برای کشور ایجاد شد را برطرف کنیم که این موضوع بی هزینه نیست؛ هرچند که هزینه ما هفت نفر در برابر محدودیت‌هایی که برای دیگر اصلاح‌طلبان ایجاد شده کمترین ناچیز است.

اثرگذاری با ممنوعیت‌ها از بین‌ نمی‌رود

محمدرضا خاتمی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال 98 و منع این هفت نفر از فعالیت حزبی، رسانه‌ای و حضور در فضای مجازی گفت: ما برای تجدید نظر درباره حکم صادر شده از طریق مجاری قانونی اقدام می‌کنیم. اما جریان اصلاحات به یک یا چند نفر بستگی ندارد. خیلی افراد ممنوع التصویر، ممنوع الخروج و یا محصورند. اما اثرگذاری این افراد وجود دارد. دنیای امروز این گونه نیست که با ایجاد ممنوعیت یا قطع ارتباطات فردی از جامعه نفوذ و اثرگذاری‌اش از بین برود. اصلاح‌طلبان هم نیروها و امکانات فراوان و گفتمان کارآمد و برنامه های متناسب با شرایط زمانی را دارند که ان‌ شاء‌الله در فرصت خود آن را اعلام می‌کنند و مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند.

اصلاح‌طلبی وابسته به فرد نیست

خاتمی در پایان گفت: تجربه نشان داده است که هر حزب اصلاح‌طلبی به فرد وابسته نیست بلکه به خود اصلاحات است. جریان اصلاحات آنقدر سرشار از نیروهای کارآمد هست که بودن یا نبودن چند نفر تاثیر در عملکرد و روند فعالیت‌های آن نخواهد داشت.

افزودن نظر جدید