حکیمی‌پور: چمران باید درباره واریز ۸میلیاردی به حساب راستگو رفع‌شبهه کند

وضعیت مالی شورای شهر چند وقتی است که جزء دغدغه‌های اعضای آن شده است. چند وقت پیش بود که عبدالحسین مختاباد از واریز مبلغ ۸میلیاردی به حساب شخصی الهه راستگو دیگر عضو شورا خبر داده بود. آن هم از اعتبارات شورا؛ و از رئیس هم شفاها و هم طی چندفقره نامه‌نگاری خواسته بود تا در این باره شفاف‌سازی کند. اما مصطفی چمران رییس شورای حاضر به پاسخگویی به مختاباد در قبال وضعیت مالی شورای شهر نشده است.

به گزارش  امید به نقل از آفتاب،چمران گفته که وی حاضر به پاسخگویی درباره شبهه‌ای که برای مختاباد و برخی دیگر از اعضای شورای شهر پیش آمده نیست. رییس شورای شهر خواسته تا مختاباد برای گرفتن جواب خود به وی تذکر کتبی بدهد و در جواب خبرنگار خبرآنلاین گفته که "تذکر کتبی‌اش هنوز نرسیده".

احمد حکیمی‌پور از دیگر اعضای شورای شهر درباره نامه مختاباد به چمران می‌گوید: قرار نیست ما به این موضوع ورود کنیم. آقای مختاباد نامه نوشته‌اند و آقای چمران هم بالاخره باید جواب بدهند.

این عضو شورای شهر درباره صحبت‌های چمران و درخواست تذکر کتبی وی گفت: نه این صحبت‌ها درست نیست تذکر همان نامه‌ای است که به آقای چمران نوشته شده است. همه حرف آقای مختاباد این است که مسائل مالی شورای شهر در اختیار رییس و خزانه‌دار است. بنابراین دیگر اعضای شورای شهر حق ندارند که دستور پرداخت بدهند یا چکی امضاء کنند، این قانون است.

حکیمی‌پور افزود: آقای مختاباد هم نامه داده و مطرح کرده که ظاهرا در حساب بعضی از اعضا چنین چیزی هست. این موضوع غیرقانونی است، باید درست شود. ایشان باید جواب دهد تا مشخص شود موضوع چه بوده اگر اشتباه شده باید تصحیح شود.

وی درباره پاسخگونبودن رئیس شورا در قبال این شبهه تاکید می‌کند: ایشان نمی‌تواند پاسخگو نباشد این شبهه به‌وجود آمده و باید برطرف شود. یا باید بگویند چنین چیزی نیست که آن وقت باید آن حساب کنترل شود یا اگر وجود دارد آن را درست کنند.

حکیمی‌پور مطرح می‌کند: این موضوع در افکار عمومی مطرح شده و روشن‌نشدن آن به شورا ضربه می‌زند. این مسئله‌ای در ارتباط با اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد است و نباید در اختیار شخص باشد. آقای مختاباد می‌گوید این اعتبار در اختیار شخص است و حتما دلیلی برای این موضوع دارد. هیات رییسه باید بررسی کند اگر نیست که رفع شبهه کند و اگر هست آن را درست کنند. وجود چنین کار و چنین شبهه‌ای کار درستی نیست.

افزودن نظر جدید