حکیمی‌پور: شورای مشورتی، شورای هماهنگی و مجموعه دکتر عارف مکمل یکدیگرند

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی تدوین آیین نامه ای مصوب کرده که علاوه بر احزاب عضو دیگر اصلاح طلبان و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب نیز در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت و حضور داشته باشند.

به گزارش امید به نقل از صدای ایران،احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران با اشاره به ساختار شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات متشکل از گروه های اصلاح طلبی که عضو این شورا هستند و جمعشان به 20 تشکل می رسد تشکیل شده است.

وی افزود: این تشکل ها باید غیر از مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب پروانه فعالیت هم بگیرند و پروانه زمانی صادر می شود که کنگره بعد از مجوز برگزار و ساختار چیده شود گروه ها باید اصلاح طلب و سراسری باشند و بعد از آن یکسال عضو ناظر می شوند و حق رای ندارند اما پس از گذشت یکسال حق رای نیز به آنان تعلق می گیرد.

حکیمی پور با بیان اینکه شورای هماهنگی ادامه گروه های خط امام سال 1360 است، گفت: این شورا پس از دوم خرداد سال 1376 به گروه 2خردادی معروف و بعد از دوران اصلاحات به نام  به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات فعالیت کرد.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه اصلاح طلبان نیز با شورای هماهنگی همکاری دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: جبهه اصلاح طلبان تعدادی از تشکل های اصلاح طلب هستند که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عضویت ندارند، اما با آنان همسو هستیم اما تعامل تشکیلاتی با آنان نداریم.

وی ادامه داد: برخی از احزاب عضو جبهه اصلاح طلبان درخواست عضویت در شورای هماهنگی حبهه اصلاحات را داده اند و در دست بررسی است.

حکیمی پور به ساختار تشکیلاتی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پرداخت و کمیته های فعال در این شورا را 4 گروه برشمرد که کمیته سیاسی، انتخابات، امور استان ها و مالی و پشتیبانی کمیته های مذکور هستند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این پرسش که آیا در کمیته های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی تصمیم گیری صورت گرفته است یا خیر، تصریح کرد: ما هنوز در مورد انتخابات مجلس دهم وارد مصادیق نشده ایم، اما در مقدمه بر روی وحدت اصلاح طلبان تمرکز داریم.

وی با تاکید بر اینکه طیف اصلاحات طیفی وسیع است، گفت: طیف اصلاح طلب صرفا به گروه هایی که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هستند ختم نمی شود.

حکیمی پور ادامه داد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات طی تدوین آیین نامه ای مصوب کرده که علاوه بر احزاب عضو دیگر اصلاح طلبان و شخصیت های حقیقی اصلاح طلب نیز در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت و حضور داشته باشند.

رئیس اسبق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت که شورای هماهنگی بنا دارد در تعامل با شورای مشورتی، راهبری اصلاح طلبان و مجموعه دکتر عارف در بنیاد امید ایرانیان رویکرد همگرایی خود را دنبال کرده و برای برطرف کردن موانع حضور سلیقه های مختلف در انتخابات تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان قطعا برای انتخابات مجلس دهم با یک آهنگ به میدان انتخابات وارد خواهند شد، اظهار کرد: این چند دستگی که در اصلاحات مبنی بر شورای هماهنگی، مشورتی و راهبردی اصلاح طلبان ایجاد شده به معنای اختلاف نیست و تنها به دلیل گستردگی طیف های اصلاح طلب است.

حکیمی پور ادامه داد: ما در طیف اصلاح طلب شخصیت های حقیقی داریم که در قالب حزب فعالیت نمی کنند، اما اثرگذار هستند به همین منظور در شورای مشورتی حضور دارند.

رئیس اسبق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: افرادی نیز در طیف اصلاح طلب هستند که پوزیشن سیاسی ندارند مانند فرهنگیان، کار افرینیان و اقصاددانان که نیازمند این هستند تا صدایشان شنیده شود بنابراین این افراد را نیز در مجموعه دیگری دسته بندی کرده ایم، بنابراین این سه شورا مشورتی، راهبردی و هماهنگی برای پوشش حداکثری تشکیل شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا می توان از احزابی همچون ندای ایرانیان و اتحاد ملت ایران نیز در مقوله انتخابات استفاده کرد، گفت: ما از حضور این نهادهای سیاسی استقبال می کنیم چرا که هرچه نهادهای سیاسی بیشتر باشد میزان شور و مشارکت احاد ملت بیشتر خواهد بود.

حکیمی پور در پاسخ به این سوال که چرا پس از اعلام موجودیت حزب ندا برخی اصلاح طلبان از تشکیل آن چندان استقبال نکردند، گفت: این به ریشه و تبار ندا بر می گشت، اما در عین حال ما از حضور همه نهادهای سیاسی اصلاح طلب استقبال می کنیم.

افزودن نظر جدید