حمله معاون برکنار شده استاندار تهران به دولت

براتلو معاون برکنار شده استانداری تهران ضمن متهم کردن سخنگوی وزارت کشور حملاتی را متوجه دولت کرد.

به گزارش امیدنامه به نقل از فارس،صفرعلی براتلو معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران با اشاره به برکناری خود در اظهارات روز گذشته سخنگوی وزارت کشور مبنی بر برکناری معاون امنیتی انتظامی استان تهران به دلیل سهل‌انگاری در حادثه سفارت عربستان، گفت: متأسفانه آقای امیری در رسانه ملی دروغ گفت و علت دروغ بودن حرف ایشان نیز این است که روز قبل خود وی تصریح کرده بود که از مدت‌ها قبل قرار بود براتلو جابه‌جا شود.

وی با اشاره به اقدامات وزارت کشور پس از حادثه سفارت عربستان افزود: وزیر کشور بعد از قضیه سفارت حکمی را صادر و تیمی را مشخص کرد که حادثه سفارت را بررسی کند ولی هنوز یک هفته نشده آقای امیری به صورت سر خود نتیجه گرفتند.

براتلو با بیان اینکه بر اساس سلسله مراتب حادثه سفارت عربستان در حوزه فرمانداری شهر تهران رخ داده بود اظهار داشت: معاونت امنیتی انتظامی استان تهران ساعت 2 بعدازظهر با امضای شخص بنده به دستگاه‌های امنیتی و  انتظامی مسئله هوشیارباش را ابلاغ کردیم و از سوی دیگر نیز فرمانده انتظامی ما در صحنه حضور داشت و نیروی انتظامی نیز با قدرت حاضر بود.

هیچ کوتاهی از سوی معاونت انتظامی در قضیه سفارت رخ نداد

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران با تأکید بر اینکه نمی‌دانم آقای امیری چه قصوری را به استانداری تهران ربط می‌دهد، افزود: قطعاً چنین کوتاهی و یا اهمالی از سوی معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران صورت نگرفته و تمام کارشناسان و مسئولان شورای تأمین نیز در جریان این مسئله هستند.

وی با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه تاکنون چندین بار به بنده تذکر داده شده بود، گفت: این ادعا یک دروغ است و تاکنون حتی یک مورد تذکر نیز به بنده داده نشده و یا حداقل آن را به من اطلاع نداده‌اند.

براتلو ادامه داد: اگر برخی مدعی هستند که من توانایی انجام کار را نداشتم و سهل‌انگاری می‌کردم چرا آقای رحمانی فضلی در شهریور سال جاری از سرلشکر جعفری تمدید مأموریت بنده را درخواست کرد.

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران اضافه کرد: رئیس شورای تأمین استاندار است و آقای هاشمی به صراحت در زمان تودیع و معارفه بنده شایعات را رد کرده و به صراحت اعلام کرد که هیچ ارتباطی بین قضیه سفارت عربستان و برکناری بنده وجود ندارد.

عده ای بعد از ماجرای قرچک دست به حاشیه سازی زدند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فشارها بر شما از ماجرای قرچک ورامین شروع شده بود یا خیر، گفت: در قضیه قرچک حاشیه‌سازی‌هایی صورت گرفت و در روزنامه جمهوری اسلامی مطلبی علیه ما منتشر شد و داد سر دادند که عمامه آقای موسوی لاری افتاده است؛ من مدیرکل خود را پیش آقای لاری فرستادم و از ایشان سؤال کردیم که آیا عمامه شما افتاده است؟ ولی آقای لاری گفتند که من خودم عمامه‌ام را برای مرتب کردن برداشتم.

براتلو با تأکید بر اینکه هیچ مشکل امنیتی در قضیه قرچک وجود نداشت، تصریح‌کرد: در این ماجرا هیچ موضوع خاصی از سوی وزارت کشور به ما ابلاغ نشده است که حکایت از ضعف عملکرد معاونت امنیتی انتظامی داشته باشد.

بهتر است وزارت کشور به استانداران اختیار لازم را بدهد

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران اظهار داشت: بهتر است که وزارت کشور به استانداری‌ها اختیارات لازم را داده و در کار آنها دخالت نکند و در نهایت تشخیص استاندار تصمیم‌گیر باشد؛ سؤال ما این است که آقای امیری چگونه برخلاف نظر استاندار چنین ادعای دروغی را مطرح کرده است.

براتلو در پاسخ به این سؤال که آیا فشارهای پس از حادثه قرچک باعث برکناری شما شد، گفت: پس از این حادثه فشارهایی وجود داشت و در همان زمان استاندار تیمی را مأمور بررسی پرونده کردند و آن تیم بعد از بررسی‌ها تصریح کرد که عملکرد معاونت امنیتی انتظامی خوب بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از این مسئله استعفای شما مطرح بوده یا خیر، اظهار داشت: به هیچ وجه قضیه استعفای من در هفته‌های اخیر مطرح نبود؛ البته یک سال پیش اصرار داشتم که از این معاونت بروم ولی هم اکنون در آستانه انتخابات که یک کار امنیتی وسیع در حال انجام است با عقل سازگار نیست که چند روز مانده به انتخابات استعفا دهم.

یک جریان افراطی و انحرافی در گوشه ای از دولت شکل گرفته است

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران با اشاره به منشأ ایجاد این فشارها، گفت: فشارها از سوی یک گروه افراطی و جریان انحرافی در گوشه‌ای از دولت تدبیر و امید شکل گرفته و اعمال می‌شود و این افراد کاری ندارند که چه کسی خوب کار می‌کند و چه کسی کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد بلکه فقط می‌خواهند ببیند چه کسی در تیم آنها قرار دارد و در کنار آن علیه کسانی که با آنها نیستند سیاه‌نمایی کنند.

براتلو تلاش‌های انجام شده برای برکناری خود را یادآور شد و افزود: استاندار تهران فرد باتدبیری است و در چند هفته گذشته مرتب با فشار این جریان مقابله می‌کرد ولی این گروه‌ها و مجموعه‌ای در وزارت کشور مرتباً فشار می‌آوردند که معاون امنیتی انتظامی برکنار شود و در نهایت پس از تهدید استاندار وی مجبور شد که این برکناری را بپذیرد.

وی ادامه داد: جابه‌جایی در هر دولتی طبیعی است ولی اینکه برای این کار به گروه متوسل شوند درست نیست؛ اگر خود آقای امیری با من تماس می‌گرفت و می‌گفت که برای آرام شدن فضا مسئولیت حادثه را قبول کن من می‌پذیرفتم و الان نیز این مسئله را پذیرفته‌ام و خیلی از حرف‌ها را نمی‌زنم.

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران اضافه کرد: هم اکنون نیز از دوستانی که در مجلس به برکناری بنده اعتراض کرده‌اند می‌خواهم که این ماجرا را تمام شده بدانند چون هم اکنون ما نیاز به وحدت و آرامش داریم تا اجازه ندهیم که نفوذی‌ها در زمان انتخابات وارد ارکان تصمیم‌گیری کشور شوند.

براتلو با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که فضا را غبارآلود کنند و در سایه جنجال به اهداف خود برسند گفت: ما نباید اجازه دهیم که این عده به هدف خود برسند و به همین دلیل دروغ‌های آقای امیری را به خدا واگذار کرده و یا در فرصتی دیگر به آن پاسخ می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما در کمیته‌ای که برای بررسی حادثه سفارت از سوی وزیر کشور تشکیل شد حضور داشتید یا خیر،‌ اظهار داشت: من در این کمیته حضور نداشتم و این کمیته مستقیم از وزارت کشور تعیین و به صورت میدانی با دستگاه‌های مختلف به بررسی حادثه سفارت عربستان می‌پردازند.

معاون سابق امنیتی انتظامی استانداری تهران در پایان اظهار داشت: هم اکنون نیز دیگر با این اظهارنظر آقای امیری که گفته‌اند معاون امنیتی به دلیل حادثه سفارت عربستان برکنار شده، کمیته‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهد ابعاد این موضوع را بررسی کند چون مقصر اعلام شده است.

افزودن نظر جدید