حمایت مجمع جوانان اصلاح طلب مازندران از دکتر توفیقی

مجمع جوانان اصلاح طلب استان مازندران خطاب به حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب، جهت انتخاب وزیر علوم نامه ای نوشتند.

به گزارش امید، متن نامه به شرح زیر است؛

به نام خداوند مهربان
بی‌شک دانشگاه آن هنگام می‌تواند مبدأ تحول باشد که مجال منشا اثر بودن را به آن بدهند و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه خواستگاه علم را به اهلش واگذارند، آنچنانکه قرآن کریم فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى أَهْلِها» (نساء/58) همانا خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانت ها را به اهل آن بدهید.
لذا زبان اهل علم را، علمان می‌فهمند و سرشت دانشگاه حکم می‌کند جز با زبان علم و تخصص سخن رانده نشود و حکمی صادر نگرد. اما آنچه در طی سال‌های اخیر بر عالمان و مراکز علمی مان رفته است هیچ شباهتی با جنس و خاستگاه آنان نداشته است.
اکنون بیش از پیش نیازمند مدیران متخصص، فارغ از گرایش‌های سیاسی و تنگ نظرانه هستیم. آنانی که در اتقاء جایگاه علمی دانشگاه‌های ما پیشگام بوده‌اند، زبانشان زبان علم، ابزارشان قلم می‌باشد. تا اینگونه شاهد پرهیز از سیاست زدگی در مدیریت دانشگاه‌ها و‌ رفتارهای سیاسی و گزینشی باشیم و با آزادسازی فضای دانشگاه‌ها، شرایط فعالیت تشکل‌های صنفی، سیاسی و اجتماعی فراهم گردد. سطح کیفی آموزش ارتقاء یافته و با اتخاذ ساز و کارهایی مبنی بر مشارکت دانشگاهیان در تصمیمات دانشگاه، اداره هیأت امنایی دانشگاه ها طبق قانون مصوب برنامه چهارم و پنجم توسعه عملی گردد. و همکاری‌های بین المللی که یکی از حیاتی‌ترین بحث‌ها و نیازهای دانشگاه‌ها است صورت پذیرد.
لذا ما دانشگاهیان استان مازندران بر این باوریم؛ برگرداندن اختیارات دانشگاه‌ها به صاحبان آن، جلوگیری از بازنشستگی اساتید، جلوگیری از محرومیت از تحصیل دانشجویان به خاطر گرایش‌های سیاسی، برچیدن سیاسیت تمرکز گرایی در جذب اعضای هیأت علمی که باعث سلب اختیار دانشگاه ها شده در بلندمدت به کیفیت علمی دانشگاه‌ها لطمه خواهد زد و همه موارد مطروحه‌ی فوق و آنچه که ظرفیت این سطور را توان بیان آن نیست با قرارگیری جناب دکتر توفیقی در بالاترین مقام تصمیم‌گیری برای نهاد علمی دانشگاه یعنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان پذیر خواهد بود. اوکه به عنوان یکی از مؤلفان اصلی لایحه تغییر ساختار وزارت در برنامه سوم توسعه بود که مطابق آن وزارت "فرهنگ و آموزش عالی" به وزارت "علوم، تحقیقات و فناوری" تغییر   پیدا کرد اینک می‌تواند یکی از بهترین مجریان بخش‌های اجرا نشده قوانین گذشته و پایه‌گذار روش و مؤلف قوانیی توسعه بخش دیگر، برای آینده باشد.

 

 

افزودن نظر جدید