حل مساله حصر،موجب موفقیت بیشتر دولت می‌شود

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره)گفت:با توجه به اینکه بر اساس آمار و نتایج آرای انتخاباتی، اکثریت مردم حامی جبهه اصلاحات هستند، به روشنی می‌توان گفت که حل مساله فعالان سیاسی زندانی و حصر شخصیت‌های برجسته اصلاحات، موجب موفقیت بیشتر دولت خواهد بود.

به گزارش امید به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در گفت‌وگویی، در ارزیابی خود از روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب اظهار کرد: روند فعلی به لحاظ شیوه‌های کار، معقول و قانونی به نظر می‌رسد. در صورتی که مسئولان مربوطه، برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشند و امتیازهای داده و گرفته را بطور منطقی متوازن کنند و خیلی به لبخندهای طرف مقابل اعتماد نکنند و ذوق زده نشوند، هر نتیجه‌ای که حاصل شود قابل قبول است.

حمایت مردم، موضع دولت در مذاکرات را قوی‌تر می‌کند
وی در ادامه درباره تداوم سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در حین انجام مذاکرات ایران و غرب و بویژه ایران و آمریکا برای حل و فصل پرونده هسته‌ای، گفت: اگر موضع‌گیری‌های مردم نشانه‌های حمایت از دولت را در بر داشته باشد، در اینصورت دولت در مذاکرات با طرف مقابل، موضع قوی‌تری خواهد داشت. طرف مقابل هم اگر دولت ایران را نماینده واقعی خواست و اراده مردم تلقی کند، به آنها و مواضعشان اهمیت بیشتری خواهد داد.

مذاکره دولت و شعار مردم می‌تواند با هم ادامه یابد

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه "برخی سیاستمداران معتقدند که موضع حکومت با موضع مردم متفاوت است"، اظهار کرد: دنیا هم این را می‌داند و در همه‌جا مرسوم است که مردم علیه حکومت یک کشور - مثلا آمریکا - شعار می‌دهند ولی دولت با همان حکومت مذاکره می‌کند. در زمان جنگ ویتنام و کامبوج، رزمندگان این دو کشور علیه اشغالگران آمریکا می‌جنگیدند، با این وجود مسئولان آنها همزمان با آمریکایی‌ها مشغول مذاکره بودند. بنا بر همین نظریه، دولت فعلی ایران می‌تواند با عزم و احتیاط، به مذاکرات با آمریکایی‌ها ادامه دهد و مردم هم شعار خودشان را بدهند؛ چه بسا همین شعارها، به موضع دولت کمک کند. البته شعار مخالفت، الزاماً مرگ بر فلان و بهمان نیست بلکه شعارهایی برای مخالفت، با ادبیات دیگری هم می‌توان داد.

درباره آمریکا، دولت به سنجش دقیق افکار بپردازد
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) همچنین افزود: بسیاری از صاحب‌نظران بر اساس آمار و ارقام، این ادعا را که مردم خواستار شعار مرگ بر آمریکا هستند، قبول ندارند و گویندگانی را که در رسانه‌های عمومی چنین ادعایی را مطرح می‌کنند و از زبان مردم سخن می‌گویند، فاقد اعتبار می‌دانند. برای روشن شدن این حقیقت بهتر است که دولت به سنجش افکار بصورت دقیق بپردازد و نتیجه را بی کم و کاست اعلام کند تا از این پس، هر کسی ادعاهای شخصی یا گروهی خود را به نام مردم و ملت، مطرح نسازد.

سیدهادی خامنه‌ای با اشاره به نسبت شعارهای انقلابی با منافع ملی، در پاسخ به این پرسش که "آیا امکان حذف شعار مرگ بر آمریکا بنا بر شرایط و مصالح کشور وجود دارد؟" گفت: پاسخ، مثبت است. تردیدی نیست که هر اقدام عملی یا شعاری، توسط مسئولان باید مبتنی بر مصالح و منافع ملی باشد. تشخیص مصداق‌ها نیز بر عهده مسئولان است که اگر لازم دیدند می‌توانند از مردم هم سوال کنند. به هر حال به نفع جمهوری اسلامی است که برای همیشه فرصت میدان‌داری و سوءاستفاده را از گروه‌های خودسر و غیرمسئول بگیرد.

حل مساله حصر، موجب موفقیت بیشتر دولت خواهد بود
وی در پایان با اشاره به اینکه "شرط اساسی موفقیت دولت‌ها، رضایت ملت‌ها و برخورداری از پشتیبانی آنهاست"، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس آمار و نتایج آرای انتخاباتی، اکثریت مردم حامی جبهه اصلاحات هستند، به روشنی می‌توان گفت که حل مساله فعالان سیاسی زندانی و حصر شخصیت‌های برجسته اصلاحات، موجب موفقیت بیشتر دولت خواهد.

 

افزودن نظر جدید