حق شناس: اصولگرایان در مجلس هشتم 4 سال تجربه ریاست حداد عادل را نادیده گرفتند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که مطرح کردن تجربه ریاست مجلس برای لاریجانی از سوی نیروهای جریان اصولگرا بهانه ای بیش نیست.

 

به گزارش امیدنامه به نقل از ایسکا نیوز، محمدجواد حق شناس با اشاره به موضوع انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که روال یک انتخاب به دو شاخص بر می گردد، یک شاخص اکثریت نمایندگان مردم است و طبیعی است با توجه به ویژگی هایی که دارند گزینه خود را انتخاب خواهند کرد و شاخص دیگر رایی است که مردم به این نمایندگان داده اند.

وی افزود:جهت گیری آرای عمومی جامعه این پیام را در خود نهفته دارد که نمایندگان باید به کدام شاخص و معیار برای انتخاب رئیس پارلمان بیشتر توجه کنند؛ از این رو، اگر این دو شاخص را شاخص اصلی تلقی کنیم، به نظر می رسد که در این فضا، انتظاری که جامعه دارد همان پیام تغییری است که در انتخابات 7 اسفند از رای مردم شنیده شد.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اکثریت نمایندگان مردم از لیست امید وارد مجلس دهم شده اند و این اتفاق بسیار طبیعی و منتظره ای است که انتخاب آن ها نیز روشن باشد و بخواهند در این حوزه عمل کنند.

حق شناس با بیان اینکه با این حال ریاست آقای عارف را محتمل تر از آقای لاریجانی می دانم خاطرنشان کرد: در این چارچوب و با توجه به اکثریت نمایندگان لیست امید در مجلس، این آقای عارف است که شانس بیشتری نسبت به دیگران دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه و در پاسخ به این سئوال که اصولگرایان معتقدند لاریجانی نسبت به عارف از تجربه ریاست مجلس برخوردار است و بهتر می تواند پارلمان را اداره کند، گفت: در این صورت اگر بخواهیم به این استدلال توجه کنیم این دوستان باید به این سئوال پاسخ دهند که چرا به 4 سال تجربه حداد عادل در مجلس هفتم توجه نکردند و در مجلس هشتم آقای لاریجانی را برای ریاست مجلس بر گزیدند که تجربه پارلمانی نداشت از این رو باید گفت که اینگونه توصیه ها بیشتر شبیه به بهانه است.

 

افزودن نظر جدید