حق‌شناس: آدرس غلط می‌دهند، ماهی بزرگتر بگیرند

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خطاب به منتقدین دولت گفت:چرا بجای پخش شبنامه علیه دولت، درباره فسادهای دولت سابق توضیح نمی‌دهید؟

به گزارش امید به نقل از آفتاب،محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به پخش شبنامه علیه وزارت ارشاد در حاشیه مراسم عید فطر گفت: به جای پخش شبنامه علیه وزارت ارشاد دولت روحانی چرا از وزیر فرهنگ و ارشاد دولت سابق سئوال نمی‌کنید که از 20 میلیارد کمک به رسانه‌ها، چرا 6 میلیارد به کیهان اختصاص داد و 14 میلیارد به بقیه روزنامه‌ها؟

حق‌شناس درباره پخش شب‌نامه‌ها علیه دولت می‌گوید: چرا آدرس اشتباه می‌دهید. این مصداق تلاش برای گم کردن مسیر واقعی است. این به معنای فرار به جلو است.

وی ادامه داد: یک سال از عمر دولت اعتدال، دولتی که با رای اکثریت مردم انتخاب شد؛ می‌گذرد. اما دولتی که دکتر روحانی تحویل گرفته چه وضعیت و شرایطی داشت؟ این دولت 250 هزار میلیون تومان بدهی تحویل گرفته است. دولت احمدی‌نژاد در 8 سال گذشته به اندازه عمر انقلاب و بیشتر درآمد داشته است. اما دولت نهم و دهم حجم عظیمی از درآمد را به گونه‌ای هزینه کرده که نه تنها به اشتغال‌زایی منجر نشده بلکه به توضیح وزیر اقتصاد ما با صفر درصد کارآفرینی و اشتغال‌زایی مواجه بودیم.

حق‌شناس افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که دولت روحانی با 45 درصد تورم مواجه شده در حالی که قرار بود در سند چشم انداز ما به 8 درصد رشد برسیم اما به جای آن با 5/6 درصد رشد منفی مواجه هستیم. یا اینکه به قول آقای توکلی امروز فساد سیستماتیک شده است.

او در توضیح ابعاد اقتصادی فساد به حوزه مالی و بانکی اشاره می‌کند و می‌گوید که ما در موقعیتی قرار می‌گیریم که سه هزار میلیارد تومان فساد اتفاق می‌افتد و رئیس بانک مرکزی از کشور خارج می‌شود. فساد در بیمه ایران به اندازه‌ای می‌رسد که رسانه‌ها از آن داد سخن می‌دهند. سازمان تامین اجتماعی با ریاست قاضی مرتضوی به فساد بی‌سابقه‌ای دست می‌زند. اموال مردم نیازمند در اختیار ناشناسی به اسم بابک زنجانی قرار می‌گیرد که هنوز 5 هزار میلیارد به نظام اقتصادی کشور بدون احتساب تورم بدهکار است. یا اینکه قاضی مرتضوی در راس امور سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد که در پرونده کهریزک دست به آن جنایت‌ها زده است. در زمینه فروش نفت روند کار به گونه‌ای بوده که از 100 میلیارد دلار فروش نفت به دلیل تحریم‌ها چیزی به داخل کشور نمی‌رسد و اموال کشور بلوکه می‌شود. و هیچ‌کس پاسخ نمی‌دهد. آیا این واقعاً آدرس اشتباه دادن به مردم نیست؟ یا گل آلود کردن آب تا ماهی‌های بزرگتری‌تری بگیرند.

حق شناس می‌گوید: من فکر نمی‌کنم چاپ کتابی با هزار تیراژ مسئله روز کشور باشد؟ وزیر دولت احمدی‌نژاد، به‌جای توضیح به مردم که چرا یک سوم یارانه مطبوعات در اختیار روزنامه کیهان قرار گرفته و چرا کل روزنامه‌ها از 20میلیارد تومان کمک هزینه 14 میلیلارد تومان دریافت می‌کنند و روزنامه کیهان به تنهایی 6 میلیارد تومان می‌گرفت از این صحبت می‌کند که چرا فلان رمان در این دولت مجوز گرفته یا نگرفته؟ من دوباره تکرار می‌کنم که شما آدرس غلط می‌دهید. این یک پروپاگاندای سیاسی است و دردی را دعوا نمی‌کند.

وی افزود: مشکل کشور ما مجوز گرفتن تئاتری که 70 یا 100 نفر بیننده دارد نیست. مشکل کشور ما نگاه امنیتی به فرهنگ داشتن است. آدرس غلط دادن به جای رفع آسیب‌هاست و خود را توجیه کردن مشکل فعلی ماست.

حق‌شناس در پایان گفت: کسانی که علیه وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم شبنامه پخش می‌کنند چرا از وزیر دولت دهم سوال نمی‌کنند که چرا تعدادی از روزنامه‌ها در دولت عدالت‌محور از چنین دریافت و حمایت‌های غیرعادلانه‌ای برخوردار بودند ولی سایر روزنامه‌ها هرگز از چنین حمایت‌هایی برخوردار نبودند.

افزودن نظر جدید