قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی عارف:

حضور خاتمی در انتخابات نیاری به تهییج احساسات ندارد

قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی عارف گفت: علاقه‌مندان و همراهان عارف انتظار دارند، تصمیم‌گیری برای کناره گیری او به نفع خاتمی در یک فرآیند روشن و مبتنی بر خرد جمعی صورت گیرد.

به گزارش امید به نقل از تسنیم،فرشید گل‌زاده قائم مقام درخصوص کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، گفت: یکی از کارهایی که در چند سال اخیر حول محور محمد رضا عارف انجام شده است، برگزاری جلسات مستمر با نخبگان و فعالان اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برای آسیب شناسی حوزه‌های مختلف در کشور و تدوین برنامه‌های توسعه کشور عمدتا با محوریت توسعه اقتصادی بوده است. لذا از این جهت، تیم مشاوران عارف، برنامه‌های مشخص و عملیاتی برای حل مشکلات کشور دارند.

عضو سابق دفتر تحکیم وحدت در باره اینکه آیا در صورت کاندیداتوری سید محمد خاتمی، عارف به نفع وی کناره گیری می‌کند، افزود: منش و اعتقاد عارف این بوده و هست و در انتخابات گذشته هم نشان داده شده است. همگان هم به پایبندی وی به حرف و قولش باور دارند. مجموعه همکاران و مشاوران عارف هم عهد بسته‌اند که از تصمیم او تمکین می‌کنند. همانطور که در سال 87، مجموعه تشکیلات و برنامه‌های انتخاباتی عارف، پس از ورود خاتمی به انتخابات در اختیار وی گذاشته شد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و همراهان عارف انتظار دارند، تصمیم‌گیری برای کناره گیری او به نفع خاتمی در یک فرآیند روشن و مبتنی بر خرد جمعی صورت گیرد.

گل زاده ادامه داد: ما احترام زیادی برای خاتمی قائلیم و وی را رهبر اصلاحات می دانیم. مسولیت خاتمی به عنوان رهبری جریان اصلاحات، جایگاهی است که در طول دو دهه گذشته ایجاد شده است و جایگزینی برای این جایگاه در کوتاه مدت و حتی چندین سال قابل تصور نیست.این فعال سیاسی اضافه کرد: از سوی دیگر رفتار و تصمیمات سیاسی در جریان اصلاحات باید بر اساس خرد جمعی و توجه به مطالبات گروه‌های مختلف صورت گیرد. مردم و به خصوص نخبگان، انتظار دارند که از جریان اصلاحات، نمایشی از اخلاق و تدبیر ببینند. باید خرد جمعی در تصمیمات بزرگان اصلاحات دیده شود.
وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور به گونه‌ای است که هر گونه تغییر و اصلاح بنیادین که در نهایت به نفع عموم مردم باشد، جز در سایه آرامش سیاسی کشور میسر نیست.

تمایل بسیاری از تجار و دانشگاهیان و نخبگان کشور به کاندیداتوری عارف، به خاطر توانمندی وی برای پیش برد اهداف اصلاحات در سایه آرامش کشوراست. باید بپذیریم که رفتار عارف، در طول سالهای متمادی فعالیت، به گونه‌ای بوده که ضمن پی‌گیری اهداف اصلاحات، کمتر حساسیت برانگیز بوده است. حال که اصلاح طلبان به دنبال بازگشت به قدرت هستند باید در نظر داشته باشند که آیا می‌توان شرط اساسی تحقق اصلاحات را که همان آرامش پس از انتخاب است را فراهم کرد یا خیر.

قائم مقام رئیس ستاد انتخاباتی عارف همچنین درخصوص اجماع گروهای مختلف اصلاح‌طلب برای دعوت از محمدخاتمی در انتخابات، گفت: محبوبیت خاتمی در بین نخبگان و توده مردم پوشیده نیست که نیازمند این باشیم مبنای حرکتمان در این دوره از انتخابات را رفتارهای مبتی بر تهییج احساسات قرار بدهیم. به نظرم این رویکرد در انتخابات گذشته آفت‌هایی را متوجه اصلاحات و مردم کرد، که قطعا در این دوره با مخاطرات بیشتری همراه است.

گل‌زاده تاکید کرد: قطعا خاتمی از بسیاری از ما نسبت به مسایل کشور و جامعه اشراف بیشتری دارند و فردی باهوش و با تحلیل‌های قوی هستند. مشاوران بسیار خوبی هم دارند. بنابراین تصمیمش برای حضور نیازی به تهییج احساسات ندارد.

وی ادامه داد: این رویکرد فقط سطح توقعات مردم را از وی بالا می برد و کار را برای انجام تصمیمات درست، منطقی و به موقع دشوار می کند. آنچه که اکنون مهم است این است که هرچه سریعتر فضایی ایجاد کنیم و مکانیزمی طراحی شود تا گروه های مختلف با مطالبات متفاوت خواسته هایشان را در درون اصلاحات مطرح کنند. محوریت خاتمی برای ایجاد این بستر بسیار کمک خواهد کرد.

افزودن نظر جدید