حشمتی رنگ‌های سرزمین من را به سین می‌آورد

هشتمین نمایشگاه عکس امیرحسین حشمتی با عنوان ˝رنگ های سرزمین من˝ 19 اردیبهشت ماه در گالری سین برپا می‌شود.

به گزارش  امید به نقل از هنرآنلاین؛ امیرحسین حشمتی گفت: این نمایشگاه هشتمین نمایشگاه انفرادی من است و در این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس‌هایی که به نوعی در ادامه عکس‌های درخت‌هایم خلق شده‌اند را به نمایش می‌گذارم.

او افزود: عکس‌های این مجموعه البته با عکس‌های پیشینم به نوعی تفاوت دارند و در این مجموعه دیگر شاهد حرکت دوربین نیستیم.

به گفته حشمتی عکس‌های این مجموعه بافت گیاهی پرتنوع ایران را نشان می‌دهد، اما دراین عکس‌ها نمی‌توان نوع درختان را تشخیص داد.

این عکاس ادامه داد: عکس‌های این نمایشگاه دو نوع هستند مجموعه‌ای از عکس‌های این نمایشگاه در ابعاد ۱۵ در ۱۵ هستند که این عکس‌های ۳۰ فرم هستند که درعین استقلال با هم یک کلیت را می‌سازند و در کنار هم بر روی دیوار رفته‌اند.
عکس‌های این بخش ۱۰ ادیشن دارند و با این کار قصد داشتم که عکس‌ها قیمت پایینی داشته باشند و مخاطبان بتوانند آن‌ها را به خانه‌شان ببرند.

او ادامه داد: ۳۰ عکس دیگر این مجموعه ابعاد متنوعی دارند و این عکس‌ها را نیز به شیوه سنتی چاپ کرده‌ام چون قصد نداشتم که عکس‌هایم به مدیوم نقاشی نزدیک شوند.

او درباره انتخاب نام‌های شاعرانه برای عکس‌هایش می‌گوید: صحنه‌هایی که درطبیعت می‌بینم‌گاه به قدری برایم زیبا است که دلم ناگهان فرو می‌ریزد. به همین دلیل هم حس شاعرانه‌ام برای هرتابلو با خلق هرعکس آغازمی‌شود. من اگربا این موضوع ارتباط برقرارنمی‌کردم نمی‌توانستم چنین عکس‌هایی خلق کنم، به همین دلیل هم ماحصل تمام حسم را درعنوان تابلو‌ها خلاصه کرده‌ام.

یکی ازشاخصه‌های نمایشگاه‌های عکس امیرحسین حشمتی، ارائه ارزان عکس از سوی اوست که توانسته اقشارمختلفی از مردم را در زمره خریداران آثاراو قرار دهد؛ او درنمایشگاه‌هایش همواره عکس‌هایش را دراندازه‌های مختلف چاپ می‌کند، اما درنمایشگاه اخرش قصد دارد که عکس‌هایش در ۵۰ در ۷۵ منتشر کند.

حشمتی بیش از۲۰ سال است که عکاسی می‌کند اودرباره دوره‌های عکس‌هایش می‌گوید: ۱۳ سال که با دوربین آنالوگ کارمی کردم. درآن دوره عکس‌هایم صرفا ازطبیعت وعکاسی ازوقایع طبیعی، به طوراتفاقی بود. عکاسی دیجیتال را هشت سال پیش شروع کردم. با آمدن فن آوری دیجیتال، گرفتن عکس با ظهورآن هم زمان شد. وضعیت زندگی نیزطوری شد که عکاسی را به عنوان حرفه در زندگی‌ام انتخاب کردم. درطبیعت همه چیزسوژه است. ازآنچه سیال است؛ ازآنچه سرجایش است وبا نسیمی می‌رقصد تا آنچه استواروبا صلابت ایستاده است.

او با اینکه به عنوان عکاس آبستره ازطبیعت مشهور شده است، اما درشش سال گذشته بخشی از دغدغه عکاسیش را روی عکاسی از پرتره متمرکز کرده است، اما هنوزهیچ عکسی ازاین مجموعه را به نمایش نگذاشته است.

امیرحسین حشمتی متولد ۱۳۴۰ تهران و کار‌شناسی ارشد مهندسی برق است. او عکاسی را از ۱۲ سالگی آغاز نموده و از سال ۸۷ به صورت حرفه‌ای نمایشگاه عکس برگزار می‌کند. وی به عکاس «آبستره طبیعت» معروف است وبرپایی ۷نمایشگاه انفرادی درگالری‌های والی، آرا، دی، آن، شیرین و سین را در کارنامه خود دارد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید