حسین مرعشی: در سال 84 اشتباه کردیم

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد که در انتخابات پیش روی مجلس به دنبال انتخاب کسانی رفت که باری از روی دوش دولت و ملت بردارند.

 

وی با بیان اینکه حتما در منطقه ما کشوری مهمتر از ایران نیست گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ما جایگاه خوبی را در منطقه برای خودش رقم زده است.

 

وی ادامه داد: حتما با همه اشکالاتی که ما ممکن است در درون خودمان به روش‌های کارمان داشته باشیم و دنبال یکسری اصلاحات می‌رویم حتما نظام ما از یکسری نظام‌هایی که در منطقه هستند مردمی‌تر، پیشرفته‌تر و قابل اتکاتر است، این‌ها همه نقاط قوت کشور ما هست.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: منتها همه اینها معنی‌اش این است که ما می‌توانیم در مسیری گام برداریم که آقای رییس جمهور آمریکا بیاید دست آقای حسین شریعتمداری را ببوسند و بگویند شما چی راهنمایی می‌کنید و ما دنیا را چگونه اداره کنیم. حتما چنین کاری را نمی‌توانیم انجام بدهیم.

 

مرعشی با بان اینکه حتما باید در مسیری قرار می‌گرفتیم که با دنیا در یک مسیر سازنده حرف‌مان را بزنیم و از بحران‌ها نجات پیدا کنیم گفت: وقتی در دوره آقای احمدی‌نژاد پشت سر هم قطعنامه علیه ایران صادر می‌شد کارشناسان و افراد مطلعی که می دانستند قطعنامه شورای امنیت یعنی چه نگران بودند که اینها را چه کسی می‌خواهد رفع بکند.

 

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه یک روز دبیر اول سفارت ژاپن پیش من بود و گفت شما فکر نمی‌کنید آقای احمدی‌نژاد خیلی زحمت برای کشور شما درست می‌کند؟افزود: من در مقابل خارجی‌ها خیلی محکم از عملکرد آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کردم و گفتم نه بالاخره غرب برخوردش دوگانه است و ما باید اینگونه موضع‌گیری کنیم.

 

نماینده اسبق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: او به من گفت اینکه غرب با دنیا برخوردش دو گانه است یک واقعیت بد دنیاست، آیا شما این واقعیت بد دنیا را می‌توانید تغییر بدهید؟

 

این فعال اصلاح طلب ادامه داد: دبیر اول سفارت ژاپن بعد خودش چند تا مثال زد و گفت ما هنوز برخی از قطع نامه‌هایی که علیه ژاپن وجود دارد را نمی‌توانیم در سازمان ملل لغو کنیم، از جمله اینکه قطعنامه‌ای وجود دارد که ژاپن را دشمن بشریت معرفی کرده است.

 

وی افزود: این دیپلمات ژاپنی تعریف می‌کرد که ما هر وقت می‌خواهیم این قطعنامه را لغو کنیم چینی‌ها آن را وتو می‌کنند و اجازه نمی‌دهند لغو شود.

 

مرعشی به نقل از دیپلمات ژاپنی گفت: این قطعنامه‌هایی که علیه شما صادر می‌شود برای لغو هر کدامش 5 قدرت مسلط دنیا باید موافق باشند و ایجاد یک اجماع جهانی برای لغو قطعنامه بسیار کار زمانبر و سختی است.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دکتر روحانی و تیم مذاکره‌کننده موفق شدند در یک گام و در یک قدم همه این شش قطعنامه را لغو کنند تصریح کرد: فکر می کردیم که بیست سال باید راه شورای امنیت را برویم و بیاییم تا این شش قطعنامه را لغو کنند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: قدرت‌های جهان هم اکنون در مقابل یک منطق و یک ملت متحد و در مقابل یک ملتی که ظرفیت‌ها و آدم‌های خود را رو کرده است با رویکرد متفاوتی حاضر می‌شوند.

 

مرعشی افزود: این آدم‌ها احترام ایجاد کردند، این آدم‌ها وقتی رفتند و نشستند برای گفت‌وگو برای یک ملت آبرو کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه وقتی خوب انتخاب کردیم و خوب حرکت کردیم، توانستیم چنین مسیری را برای کشور باز کنیم افزود: این روزها بابت وجود این دولت به عنوان یک نعمت باید شکرگذار خدا باشیم.

 

مرعشی افزود: فرد فرد دوستانی که در شکل گیری این فضا نقش داشتند باید به خودشان ببالند که کمک کردند کشور از یک مخمصه نجات پیدا کند و در جایگاه خودش قرار بگیرد.

 

معاون رییس جمهور در دولت اصلاحات با بیان اینکه همه ما در سال 84 اشتباه کردیم و مسیر را غلط رفتیم، بیشتر از عامه مردم رهبران سیاسی اشتباه کردند ادامه داد: کاری که در سال 1392 صورت گرفت و بر اساس مشورت صورت گرفته معاون اول دولت اصلاحات به نفع آقای روحانی کناره‌گیری کرد باید در سال 84 صورت می‌گرفت.

 

مرعشی با بیان اینکه تجربه سال 84 و سال 92 و مقایسه آنها‌ را هیچ وقت کنار نگذارید گفت: اینها سرمایه تجربی کشور است، وقتی در سال 84 هیچ کس به هیچ کس و همه به کشور رحم نکردیم بیش از 800 میلیارد دلار خسارت به کشور وارد شد.

 

این فعال سیاسی با بیان اینکه خسارت‌های دولت قبل از خسارات دوران جنگ تحمیلی بیشتر بود افزود: این اشتباه سیاسیون بود و همه هم در آن سهیم هستیم.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه سال 92 سرمایه‌های اصلی را ما حذف کردند افزود: در انتخابات گذشته در همان زمین محدودی که برای رقابت باقی ماند دست به انتخاب زده شد و این موفقیت‌های امروز ناشی از آن تصمیم درست بود.

 

نماینده سابق مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این طور نیست که اگر یک تصمیم خوب گرفتید بعد هر تصمیم اشتباهی بگیرید مسیر خوب و صحیح ادامه پیدا کند.

 

مرعشی گفت: الان انتخابات مجلس در پیش است استفاده از تجربه 92 نشان می دهد که ما باید دنبال آدم‌هایی باشیم که شان و صلاحیت و ظرفیت نمایندگی ملت را داشته باشند.

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه باید دنبال آدم‌های خردمند برویم و جناح آنها هم فرق نمی‌کند گفت: نباید با رفتار و اشتباه خودمان آدم‌های خودخواه، خودبین، جنجالی و ماجراجو به مجلس بفرستیم.

 

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه هم کسانی که خودشان را در معرض انتخاب می‌دانند و هم کسانی که می‌خواهند رای بسازند باید با استناد به دو تجربه تلخ و شیرین 84 و 92 از آزمون مجلس آینده سرافراز بیرون بیاید گفت: ما امیدواریم نمایندگانی را به مجلس بفرستید که باعث زینت کشور و مجلس باشند قصدقربت کنید برای همه اقدامات‌تان و بروید دنبال انتخاب کسانی که باری از روی دوش دولت و ملت بردارند.

افزودن نظر جدید