حسن یزدانی قهرمان المپیک شد

نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در نخستین حضور خود در رقابت‌های المپیک دسته به کار بزرگی زد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

به گزارش امیدنامه، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد ۲۰۱۶ المپیک ریو حسن یزدانی دارنده مدال طلای جوانان جهان و مدال نقره بزرگسالان جهان در سال ۲۰۱۵ در دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف انوار گدویف دارنده مدال طلای جهان از روسیه رفت و در پایان موفق شد حریف خود را با نتیجه 6 بر 6  از پیش رو بردارد و مقتدرانه مدال طلای المپیک را از آن خود کند.

 

یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس حریف خود از هائیتی را ۱۰ بر صفر برد. یزدانی در ادامه سونر دمیرتاش از ترکیه را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی در دیدار ماقبل فینال هم موفق شد اوسر بایف از قزاقستان را ۱۰ بر صفر شکست دهد و مقتدرانه به فینال این رقابت‌ها برسد.

 

گدویف نیز ابتدا عبدالرحمانف از ازبکستان را ۱۰ بر ۵ برد سپس در مرحله یک چهارم نهایی مقابل جردن باروز کشتی‌گیر نامدار آمریکایی با حساب ۳ بر ۲ به برتری دست یافت  و در نیمه نهایی نیز جبرئیل حسن‌اف از آذربایجان ۵ بر ۴ برد و راهی فینال شد.

 

یزدانی با کسب این مدال طلا موفق شد پس از ۱۶ سال کشتی آزاد ایران را در المپیک صاحب مدال طلا کند. آخرین بار علیرضا دبیر در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی موفق شده بود مدال طلای کشتی آزاد را از آن خود کند.

 

2 مدال برنز  وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد نیز به جبرییل حسن اف از آذربایجان و سونر دمیرتاش از ترکیه رسید.

 

همچنین حسن رحیمی نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران نیز با شکست بونه رودریگز از کوبه به مدال برنز المپیک دست یافت تا کشتی آزاد ایران در پایان روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد در المپیک به یک مدال طلا و یک برنز دست پیدا کند.

 

در ادامه این رقابت‌ها فردا (شنبه) کمیل قاسمی و علیرضا کریمی به مصاف رقیبان خود خواهند رفت و روز یکشنبه نیز در روز پایانی مسابقه‌ها میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن ۹۷ کیلوگرم برای ایران به روی تشک خواهند رفت.

افزودن نظر جدید