"حراج" تئاتری‌ها در سینما

سرویس فرهنگ و هنر-مریم بابایی: حسین شهابی که ساخته پیشین او در جشنواره فیلم فجر با استقبال گسترده منتقدین و رسانه ها مواجه شد ،این بار با فیلمی دیگر در ژانر رئال اجتماعی به کندوکاوی جدید در جامعه شناسی ابرانی پرداخته است. سومین فیلم بلند شهابی با تم "خیانت" ساخته شده است و نگاهی روانشناسانه به این مقوله دارد،یکی از ویژگی های بارز این فیلم سینمایی نقش آفرینی بازیگران برتر عرصه تئاتر کشور است، که این خود مهمترین ویژگی فیلمی است که برای جشنواره سی و دوم آماده می شود.

کارگردان فیلم "حراج" سعی می کند با هارمونی خاصی مشکلات زن ها را به تصویر بکشد و در "حراج" نه تنها مشکلات زنان که به طور دقیق تر معضلات خانواده ای را مورد روایت قرار می دهد که به زندگی آنها آتش حراج افتاده  است و شاید به همین خاطر شهابی از بازیگران تئاتر بهره برده است تا مخاطب فیلم اش را به صحنه نزدیکتر کند.
شهابی که برای "حراج" اش تم "خیانت" را  برگزیده است تلاش می کند جامعه را با نگاهی متفاوت در برخورد با مقوله "خیانت" مواجه کند به همین خاطر همانطور که در باور و فرهنگ ایرانی ستون و چراغ خانواده را زن ها می دانند محوریت این فیلم هم با یک زن است.
در این فیلم حسین شهابی فریاد می زند که باید برای تحکیم خانواده و زندگی در این روزها جنگید به همین خاطر داستان زندگی را روایت می کند که یک زن با دیدگاهی متفاوت با مقوله خیانت برخورد می کند و این موضوع جذابیت بیشتری به سومین فیلم بلند حسین شهابی داده است.
شهابی با رویکردی ایرانی تر می خواهد  بگوید می توان خیانت را با گذشت و مدارا پاسخ دهیم تا زندگی ها به حراج نرود و محکم تر شود.
نویسنده و کارگردان "حراج" یکی از ویژگی های کار خودش را پیش رفتن کار دقیقا طبق فیلمنامه دانسته و می گوید:در واقع با توجه به این که این فیلم پرسوناژها و لوکیشنهای متعدد و متنوع دارد فکر می کردم که کار بسیاری ببرد اما چنین نشد و فیلمبرداری طبق فیلمنامه جلو رفت و کار خوب پیش رفته است.
حسین شهابی که تحصیلات موسیقی کلاسیک دارد در "حراج" هم نویسنده است، هم کارگردان و هم تهیه کننده تا عنان کار از دست اش نرود و بتواند در اولین فیلمی که در سینمای ایران تئاتری ها به صحنه می آورند و برای اولین بار تم خیانت با نگاهی متفاوت تر دیده می شود، تا هارمونی فیلم حفظ شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید