حامی قالیباف: طرح کاندیداتوری قالیباف و جلیلی نشان می دهد اصولگرایان روی بُرد حساب باز نکرده اند

حشمت الله فلاحت پیشه،نماینده مجلس و حامی محمدباقر قالیباف درباره حضور احتمالی محمدرضا باهنر، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در انتخابات  ریاست جمهوری آینده اظهار کرد: نمی‌خواهم درباره مصادیق سخن بگویم، ولی گزینه هایی که این روزها مطرح میشود نشانه این است اصولگرایان روی برد در انتخابات آینده حساب باز نکرده اند. 

به گزارش امیدنامه به نقل از انتخاب،این نماینده اصولگرای مجلس گفت: به این شکل، اصولگرایان پیروز میدان نخواهند بود، چراکه اساسا گزینه هایی مطرح شده به سختی در حد یک وزیر هستند، برخی از آنها اصلا توان جذب رای در حوزه های مختلف را ندارند.

وی بیان کرد: همچنین شمار دیگر از کاندیداها کسانی هستند که ازمون خود را در انتخابات ریاست جمهوری پس داده اند. انتخابات ایران شرایط خاصی دارد، بعضی از افراد که در انتخابات ها به عنوان نخبه یا چهره انتخاباتی ارا جمع میکنند، در انتخابات های بعدی دیگر تبدیل به مهره سوخته میشوند. 

فلاحت پیشه گفت: مشکلی که جریان راست با آن مواجه است این است که مهره های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده این جریان، سوخته هستند، همچنین از طرفی نخبگان این جریان شعارهای محدود و محفلی دارند از این رو مشاهده میشود که جریان اصولگرا در انتخابات ها تاثیرگذار نیست. 

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: اصولگرایان در کشف نخبگان سیاسی منفعل و یا ناکارآمد هستند مثلا در زمان انتخاب آقای احمدی نژاد اصولگرایان وی را نه به لحاظ کشفی بلکه به دلیل موجی که ایجاد شده بود انتخاب کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وحدت در جریان اصولگرایی برخلاف دو انتخابات دیگر محقق میشود، گفت: به طور طبیعی شور و شوق نخبگان اصولگرا بعد از اتمام دولت دوم آقای احمدی نژاد کم شد، چراکه ریاست جمهوری در میان اصولگرایان تبدیل به یک ارث انتخاباتی شده بود، همین باعث شد که کاندیداهای اصولگرایان دو رقمی شود، شکستی که در این رقابت درون گروهی پدیدار شد، تجربه منفی را بر جای گذاشت و این نتیجه نمایان شد که نباید برای انتخابات فراخوان داد بلکه باید به صورت کشفی عمل کرد.

فلاحت پیشه اضافه کرد: با این وجود اعتقاد من بر این است که کاندیداهای اصولگرا در این دوره کمتر از قبل خواهد بود ولی باز شاهد تعدد کاندیداها خواهیم بود، و بعید میدانم که کاندیدای این جریان پیروز شود.

وی تاکید کرد: همچنین از طرفی برخی از نخبگان سیاسی اصولگرا به خاطر باختهای مکرر نیاز به بازیابی دارند تا بعد از این بتوانند به طرفدارانشان روحیه بدهند. البته این به معنای این هم نیست که آقای روحانی حتما رئیس جمهور خواهد شد من اعتقادم بر این است که اگر آقای روحانی نتواند شاخصهای توسعه و اشتغال را ارتقا دهد حتی اگر در انتخابات حضور هم داشته باشد نمیتواند موفق شود، بزرگترین رقیب آقای روحانی مدیرانش است، بخشی از مدیران آقای روحانی کار نمی کنند. آقای روحانی باید خانه تکانی مدیریتی کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا اختلاف اصولگرایان بر سر آقای روحانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: آقای روحانی در انتخابات گذشته بخشی از اصولگرایان را همراه خود داشت و برخی از ورزایش را به عنوان سهم اصولگرایان حفظ کرد، امروز هم در میان اصولگرایان جایگاه دارد.

فلاحت پیشه همچنین درباره تصمیم جامعتین برای انتخاب کاندیدای اصولگرایان عنوان کرد: مجامع کلانتر و بزرگتر منتظر مسایل آینده هستند تا مشخص شود که انتخابات آینده رقابتی است یا نه، نخبگان اصولگرا باید جلسات همگرایی بگذارند، وقتی کار به آخر رسید جریانات مرجعیتی دست به کار خواهند شد.

وی پاسخ به این سوال که در انتخابات گذشته گروه های اصولگرا به نظر نهایی تمکین نکردند، آیا در این انتخابات ریش سفیدی جواب می دهد، خاطرنشان کرد: احتمالا اینگونه میشود چراکه اصولگرایان دیگر به پیروزی مطمئن نیستند.

افزودن نظر جدید