حاشیه نگاری ایرنا از استقبال دانشجویان دانشگاه قم از عارف

حضور محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه قم با استقبال گرم دانشجویان همراه شد.

به گزارش امید به نقل از ایرنا، پس از مدت‌ها یکی از دانشگاه های استان قم شاهد برگزاری محفلی پرنشاط با حضور طیف های مختلف دانشجویان و در قالب بهره گیری از سخنرانی محمد رضا عارف بود، مراسمی که مدتی پس از 16 آذر روز دانشجو و در آستانه 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.

**این مراسم در حالی ترتیب یافت که عوامل برگزاری آن که از انجمن نسل نو دانشگاه قم بودند شال های زرد رنگ بر گردن های خود آویزان کرده بودند.

**مراسم در تالار شیخ مفید قم در حالی از ساعت 13:20 دقیقه آغاز شد که دانشجویان از ساعتی قبل برای این که جای مناسبی در سالن پیدا کنند در تالار حضور پیدا کرده بودند و راس ساعت 13 کلیه صندلی های دو طبقه سالن پر شده بود.

**به هنگام ورود محمد رضا عارف به سالن او با تشویق بسیار گرم دانشجویان مواجه شد و حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز عضو خبرگان رهبری و رییس دانشگاه قم او را همراهی می کرد.

جمع زیادی از دانشجویان که تعداد آن ها کمتر از دانشجویان نشسته بر روی صندلی ها نبود نیز به صورت ایستاده در حاشیه های سالن و نشسته بر روی راهروهای میان صندلی ها، سخنرانی عارف را گوش می دادند.

**حضور گروه های مختلف دانشجویان از طیف های مختلف سیاسی یکی از جلوه های این مراسم بود که آنها در این بین در فضایی به دور از تشنج شعارهایی را نیز در برابر یکدیگر سر می دادند.

**دانشجویان در این مراسم تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب و شهدای دفاع مقدس و دست نوشته هایی چون 'ایستاده ام چو شمع؛ ایستاده ایم چو شمع' و 'عارف زنده باد، روحانی پاینده باد' در دست داشتند.

**در این مراسم پس از سخنرانی عارف که نزدیک به 40 دقیقه به طول انجامید پرسش های کتبی دانشجویان توسط مجری قرائت شد و سه تن از دانشجویان پرسش های شفاهی خود را مطرح کردند.نکته حائز اهمیت در مورد سووالات شفاهی آن بود که از میان سه دانشجویی که پشت تریبون رفتند دو دانشجو از میان افرادی بودند که بعضا در میانه های سخنرانی عارف با سردادن جملاتی مخالفت خود را با گفته های او اعلام کرده بودند.

**سخنان عارف بارها دانشجویان حاضر در سالن را به وجد آورد و آن ها با کف زدن و سوت زدن اقدام به تایید سخنان این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کردند.

**یکی از دانشجویان در پرسش کتبی نظر عارف را در مورد طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها جویا شده بود که صحبت های ابتدایی عارف با این مضمون که نگاه دانشجویان در سر کلاس به سمت استاد است نه به سمت دیگر دانشجویان، ابتدا با تشویق های مکرر حاضران همراه شد اما عارف سپس عنوان کرد اگر دانشگاهی امکانات دارد تفکیک اشکالی ندارد که کلاس های دختر و پسر جدا شود.این در حالی است که دانشگاه قم یکی از دانشگاه های کشور است که در آن طرح تفکیک جنسیتی دانشجویان اجرا شده است.

**جمعیت بالای شرکت کنندگان در سخنرانی به حدی بود که برای خروج از سالن پس از پایان سخنرانی، ازدحام شدیدی بوجود آمده بود و تعداد زیادی از دانشجویان نیز در بیرون از سالن اقدام به بدرقه عارف می کردند و شعارهایی را در حمایت از او سر می دادند.

افزودن نظر جدید