حاشیه حضور ملک‌مطيعی در تلويزيون

قرار بود ناصر ملک‌مطيعي پس از سال‌ها از قاب تلويزيون با طرفدارانش صحبت کند. اين خبر از ساعات ابتدايي روز چهارشنبه هفته گذشته به‌واسطه صفحات مجازي دست‌به‌دست شد و بسياري از خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي مکتوب به آن پرداختند.

به گزارش امیدنامه به نقل از شرق، حضور اين بازيگر پيش‌کسوت پس از سال‌ها در رسانه ملي به اندازه وسعت انتشار خبرش، غافلگيرکننده و جذاب بود. حضور ناصر ملک‌مطيعي در برنامه «دورهمي» و گفت‌وگويش با مهران مديري به‌سرعت خبرساز شد و هم‌زمان با اين خبر، حضورش در برنامه‌اي ديگر با عنوان «من و شما» نيز توجهات بسياري را به ويژه‌برنامه‌هاي شب يلدا در رسانه ملي و تغيير رويکرد اين رسانه مبني‌بر حضور بازيگري که سال‌ها در قاب تلويزيون ديده نشده است جلب کرد و طبعا بينندگان مشتاق تلويزيون پيگير و علاقه‌مند حضور ناصر ملک‌مطيعي و شنيدن صحبت‌هايش بودند.

گويا پخش ويژه برنامه «من و شما» به‌جاي پخش در روز جمعه به چهارشنبه منتقل شد و قرار بود اين برنامه زودتر از برنامه «دورهمي» روي آنتن برود، اما اين برنامه که قرار بود با حضور ناصر ملک‌مطيعي و علي پروين، از شبکه شما پخش شود، لحظاتي پس از صحبت‌هاي ابتدايي مجري قطع شد و سپس، در زيرنويس تلويزيون اعلام شد که اين برنامه، امشب به دليل مشکل فني پخش نمي‌شود.

اما هادي قندي، تهيه‌کننده برنامه «من و شما»، به قطع اين برنامه واکنش نشان داد. او با انتشار پستي در صفحه اينستاگرامش نوشت که خودش هم دليل قطع برنامه را نمي‌داند.

قطعا کنجکاوي‌ها برای حضور ناصر ملک‌مطيعي به‌عنوان ميهمان برنامه مهران مديري جذاب‌تر بود، اما دقايقي پيش از آغاز زلزله تهران و در ابتداي پخش برنامه «دورهمي» و وقتي بسياري نگاهشان به معرفي ناصر ملک‌مطيعي به‌عنوان میهمان برنامه بود، باز هم خبري از پخش گفت‌وگوي ملک‌مطيعي که به صورت توليدي ضبط شده و آماده پخش بود، نشد.

گمانه‌زني‌ها بر سر اينکه به چه دليل باوجود خبررساني‌هايي که درباره حضور اين بازيگر پيش‌کسوت در تلويزيون صورت گرفته و به‌نوعي اجازه حضور او در رسانه ملي صادر شده است، اما به‌ناگاه تلويزيون اقدام به قطع اين دو برنامه در ميانه‌هاي پخش کرد، بيان شد.

چندساعت پس از بحث‌هايي که در فضاهاي مجازي و رسانه‌ها در مورد اين اتفاق انجام شد، کانال برنامه کات از اتفاقات پشت‌پرده پخش‌نشدن اين دو برنامه نوشت. طبق توضيحات اين کانال خبري، ماجرا از اين قرار بوده که آرش ظلي‌پور، مجري برنامه من و شما، چند روز پيش با همراهي عوامل برنامه‌اش، از مديران تلويزيون مجوز حضور ناصر ملک‌مطيعي در تلويزيون را مي‌گيرد.

او سپس اين بازيگر پيش‌کسوت را به برنامه‌اش دعوت مي‌کند و ملک‌مطيعي دعوتش را مي‌پذيرد و به شبکه شما مي‌رود. برنامه به طور کامل ضبط و آماده‌ انتشار مي‌شود. طبق کنداکتور رسمي تلويزيون، برنامه «من و شما» هر هفته، جمعه ساعت ۱۴ از شبکه شما پخش مي‌شود. به همين خاطر ظلي‌پور و گروهش منتظر روز جمعه مي‌مانند تا «آس» خود را رو کنند، اما در اين ميان اتفاق عجيبي رخ مي‌دهد و آن هم اينکه خبر اين ماجرا به گوش مشاور، دوست و همراه مهران مديري مي‌رسد و او در اقدامي غيرحرفه‌اي به مديري پيشنهاد مي‌دهد حالا که تا جمعه چندروزي باقي است و مجوز حضور ملک‌مطيعي در تلويزيون هم چند روز قبل صادر شده، بهتر است آنها سريع ملک‌مطيعي را به برنامه خود دعوت کنند و به برنامه من و شما رودست بزنند!

عجيب‌تر آنکه مديري پيشنهاد همکارش را مي‌پذيرد و ملک‌مطيعي را به‌سرعت به برنامه خود دعوت مي‌کند تا افتخار اولين حضور ملک‌مطيعي در تلويزيون به نام او و برنامه‌اش ثبت شود. عوامل برنامه من و شما که متوجه اين ماجرا مي‌شوند تصميم مي‌گيرند همان‌طور که پيش از مديري، ملک‌مطيعي را به برنامه خود آوردند، با هماهنگي مديران شبکه شما، برنامه خود را اين هفته به طور استثنا جلو بيندازند و روز چهارشنبه ساعت ۱۹ روي آنتن ببرند تا برنامه روز جمعه‌شان تحت‌تأثير دورهمي قرار نگيرد. اين بخشي از روايت اين کانال خبري درباره حواشي حضور ناصر ملک‌مطيعي در تلويزيون بود.

از سوي ديگر اميرعلي ملک‌مطيعي، فرزند اين بازيگر پيش‌کسوت، در بخشي از يادداشتش در واکنش به عدم پخش دو برنامه‌اي که ملک‌مطيعي در آنها حضور پيدا کرده بود، نوشت: «قرار بود که مصاحبه پدرم در برنامه (من و شما) و ديگر گفت‌وگويش در برنامه (دورهمي) از تلويزيون پخش شود، هر دو در يک روز البته، که هيچ‌کدام پخش نشد، دليلش را نمي‌دانم. عده‌اي گفتند که دليلش، رقابت بين سازندگان اين دو برنامه بوده، هرکدام خواسته‌اند اولين برنامه‌اي باشند که ناصر ملک‌مطيعي را به مخاطبان نشان مي‌دهند، عده‌اي گفتند؛ حضور ملک‌مطيعي باعث پخش‌نشدن و متوقف‌شدن اين دو برنامه شده، شايعات مختلفي هست و دلايل متعدد، دنبال دليلش نيستم، دنبال آرزويم هستم، مي‌خواهم به آرزويم برسم، من منتظرم، هنوز هم پاي تلويزيون نشسته‌ام، خسته‌ام اما نمي‌خوابم، در انتظار ديدن پدرم هستم. مسئولان محترم صداوسيما! با احترام، از شما مي‌خواهم تصوير و مصاحبه پدرم ناصر ملک‌مطيعي را پخش کنيد!به غير از من، طرفداران و دوستداران پير و جوان پدرم هم، مثل من منتظرند.

ما چشم به راهيم / لطفا همراهي کنيد   
به همراهي و همياريتان بسيار خوش‌بينم و اميدوار...». حواشي چرايي عدم پخش دو برنامه‌اي که با حضور ناصر ملک‌مطيعي در تلويزيون ضبط شده بود، همچنان ادامه دارد و قطعا بسياري دنبال پاسخ شفاف‌تري از رسانه ملي براي اين پرسش و البته پيگير پخش اين دو برنامه هستند.

بايد حرمت اين مرد را داشته باشيم 
بهزاد فراهاني، بازيگر پيش‌کسوت سينما و تئاتر، نيز در واکنش به اين اتفاق گفت: «ناصر ملک‌مطيعي پدر سينماي ايران است و اگر ما اين نامهرباني را در حق اين مرد مي‌کنيم مشکل از ماست، بايد حرمت اين مرد را داشته باشيم. آنچه که ناصر ملک‌مطيعي در شناسنامه‌اش دارد، هم شريف است، هم بالنده... اينکه تحت چه شرايطي و اعمال سياست‌هايي، جلوي اين شخصيت را گرفتيم و اگر نگذاشتيم سال‌هايي از زندگي‌اش را خوشبخت زندگي کند اين مشکل ماست». 

افزودن نظر جدید