حاشیه‌های جالب افطاری هاشمی رفسنجانی با اصحاب رسانه

مراسم ضیافت افطاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی کشور امشب در ساختمان قدس مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی امید،در این دیدار  که علی جنتی وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت برخی از اصحاب رسانه  و فعالان فرهنگی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

در این دیدار به دفعات از برخورد برخی نهادهای امنیتی و شبه امنیتی با روزنامه نگاران انتقاد شد.

فواد صادقی که مجری این مراسم بود یاد سه خبرنگار زن بازداشتی یعنی صبا آذرپیک،مرضیه رسولی و ریحانه طباطبایی را گرامی داشت و اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌های رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این سه خبرنگار اصلاح طلب به زودی آزاد شوند.

در این دیدار که مهدی خزعلی و مهدی هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشتند ، آیت الله هاشمی رفسنجانی وقتی با مهدی خزعلی که بعد از چند روز اعتصاب غذا آزاد شده بود رو به رو شد با اظهار خشنودی از آزادی خزعلی به شوخی به وی گفت: چند روز صبر می کردی و بعد دوباره شروع می کردی .از دست عزرائیل فرار کردی و حالا در کاخ هستی!

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی در این افطاری شایعه اخیر مبنی بر نارضایتی شدید رهبرمعظم انقلاب از وی در مراسم افطار رهبری با شاعران را رد کرد و از برگزاری جلسات منظم با رهبری خبر داد.

در  برخی سایتهای خبری  شایع شده بود که رهبری هنگام دیدار وزیر ارشاد در مراسم افطار شاعران به وی اعتراض گونه ای گفته بودند:من با شما حرفهای جدی دارم.

علی جنتی همچنین با تاکید بر تلاش دولت برای توقیف نشدن هیچ روزنامه ای گفت: ما در هیات نظارت بر مطبوعات فقط دو رای داریم و همواره تلاش کرده ایم هیچ روزنامه ای توقیف نشود.

بعد از اتمام ضیافت افطار یکی از چهره های سیاسی به نزد جنتی رفت و نسبت به سخنان اخیر پدر وزیر ارشاد(آیت الله جنتی) در خطبه های نماز جمعه تهران انتقاد کرد که جنتی به شوخی به این چهره سیاسی گفت: برو خدا را شکر کن اسمت را در نماز جمعه نگفت.

هاشمی رفسنجانی نیز بعد از شنیدن سخنان اصحاب رسانه از عدم شفافیت و صراحت آنان در بیان مشکلات انتقاد کرد و به بیان دیدگاههای خود درمورد اوضاع کشور پرداخت که لحن صریح و انتقادی وی موجب تعجب بسیاری از حاضران شد.

هاشمی در بخشی از این سخنان در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم اجرای قانون اساسی با خنده گفت: من اگر توان داشتم و می توانستم در زمان ریاست جمهوری خودم قانون اساسی را اجرا می کردم ولی با ده نوع سانسور مواجه هستیم.

وی همچنین از جاسازی شنود توسط برخی نهادها در حریم خصوصی افراد به شدت انتقاد کرد.

افزودن نظر جدید